7 Mart 2009 Cumartesi

# dikiş # lavanta keseleri

Uykuya Yardımcı Uykucu Kuşlar

Orda burda yapılan lavanta keseciklerini görünce, çok heveslenip yapmak istiyordum. Geçen hafta nihayet aktardan bir poşet lavanta aldım. Daha önceleri, yastığın altına konan lavanta keselerinin uykuya yardımcı ve dinlendirici etkisini olduğunu okumuştum.
Hafta içi deneme amaçlı bir kese yaptım. Kalp şeklindeydi ama daha çok kelebeğe benzemişti. Yine de birkaç gecedir başucumuza asıp uyuoruz ve o kadar güzel kokuyor ki anlatamam.
Dün akşam da eşim işten geç geldi. Ben de onu beklerken bu kuşları yaptım. Bu kuş figürünü her yerde görüyor ve çok sevimli buluyordum. Ancak yapılışı göründüğü kadar kolay değildi. İlki çok küçük oldu sonra yavaş yavaş oturdu.

Kuşları diktikten sonra içine lavanta ve biraz da pamuk doldurdum. Yatak başına birer tane asılacak, bir kısmı da hediye edilecek.

Bu kuşların ninni söyleyen sesleri çıkmıyor ama sevimli görüntüleri ve harika kokularıyla, bizi tatlı rüyalara davet ediyorlar.

İlave not: Ne tür kumaşla diktiğimi yazmayı unutmuşum. Keçeye benziyorlar ama keçe değil. Geçenlerde Fatih çarşamba pazarından parçalar almıştım. Düz pembe olan kaşe kumaş, yeşil olan eski bir kazağım (önü polar arkası triko), desenli kumaş da türünü bilmiyorum ince bir kumaş işte. Yalnız o desenli beni mahfetti, iğne batmıyor merete.

39 yorum:

  1. ayyyy bende isteremmm ne güsel olmuşlar:)9

    YanıtlaSil
  2. Çok şeker olmuşlar. Renkler de çok iç açıcı. İçten mi diktin onları? Çok zor olmuştur öyle, çevirmesi özellikle. Beyaz yatak takımlarını ben de çok seviyorum ve çok kullanıyorum. Huzur verdiğine inanıyorum. Kuşların da odaya çok yakışmış. Bir de kendi elinle, seve seve yaptığın yemeğin, aksesuarın, eşyanın eve mutluluk, huzur getirdiğine inanıyorum. Düşünsene sadece kendin için, evini düşünerek yapıyorsun, içine o güzel duyguların siniyor. Çarşıdan alınan ve ticari kaygıyla yapılıp içleirnde kimbilir hangi insanların dertleri olan eşyalardansa kendi yaptıkların ne kadar farklı. Ben eşyanın hafızasına inananlardanım.:)

    YanıtlaSil
  3. Harika..
    Şimdi sizi neden sevdiğimi anladım..dantelli yastık kılıfları..anne işi gibi..veya ablalar..güle güle kullanın..misler gibi koksun evlerimiz..

    YanıtlaSil
  4. daha şimdi koydum ama hemen yorum gelmiş sevindim, dantelleri eskiden pek sevmezdim şimdi çok seviyorum ama o kadr yoğun kullanmıyorum. Evim çoğunlukla modern döşeli ama yavaş yavaş dönüştüreceğim galiba daha önce de söylemiştim özellikle kumaşa dikilmiş danteller çok hoşuma gidiyor

    sesiberciğim evet içten diktim yamuk yumuk dikişlerin görünmesini istemedim :))

    YanıtlaSil
  5. çok güzel gerçekten.Uykuya yardımcıysa hemen İkra'nın beşiğine yapmak lazım :))süper olur..

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten çok sevimli görünüyorlar,desenli kumaşın dikişi zor olmuş ama güzel yakışmış.
    Ben de denemek
    istiyorum:)Lavanta kokusunun
    insana sakinlik ve huzur verdiğini duymuştum.

    YanıtlaSil
  7. ne sevimli uykucu kuşların var:)
    miss kokulu tatlı rüyalar...

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık Gece yine döktürmüşsün :) çok güzel olmuşlar... katlı nevresimlerin arasına da koy bence mis gibi koksunlar ;)

    YanıtlaSil
  9. çok ciciler ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. çok sevimli olmuşlar. ya bir hatırlatma!! hani bizim hediyelere ne oldu :) elinde birikenlerden bize de düşecek mi acaba ?? hehe...

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık çok şirinler güle güle kullanın sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. harikulade olmuş, kuş figürünü ben de çok severim, eline sağlık, dikiş işlerine de el attın gececim :)

    YanıtlaSil
  13. çok cici olmuş bunlar bayıldım yaa..ellerine sağlık....
    tatlı rüyalar kovalasın seni tavşanlar(oğlum her gece uyumadan bunu söyler ve güzel uykuya dalar...)paylaşmak istedim arada...

    YanıtlaSil
  14. Çok sevimli ve işlevsel olmuşlar.Yaratıcılıkta sınır yok...

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuşlar.... bende istiyorum yaaaa.... tatlı rüyalarrr sevgilerrrr : ))

    YanıtlaSil
  16. çok çok beğendim.çok sevimli bir şekil.mis gibi lavanta da kokuyormuş.mışıl mışıl uyur insan...

    YanıtlaSil
  17. Gece bunlar çok güzel olmuş. Lavantanın gerçekten harika bir kokusu var ama uyurken dinlendirici olduğunu bilmiyordum. Bu kuş modellerini çok sevmeye başladım. iç açıcı ve huzur verici zaten başlı başına,lavantayla birleşince harika olmuştur. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Ay bunlar çok şeker,ellerin dert görmesin hayatım.Bana bunlardan yüzlerce lazım uyuyabilmem için:)Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. uykuya yardimci ise ben gelince1 kilo alicam :))))
    odamin heryerine kesecik :)
    zor uyuyan biriyim de:)
    eline saglik
    cok tatlilar

    YanıtlaSil
  20. ayçok güsel missssss gibi kokar şimdi odan ne güzel iyi uykular tatlı rüyalar

    YanıtlaSil
  21. çok cici olmuş gerçekten... Kıyafetlerin arasınada koyulabilir :)

    YanıtlaSil
  22. Merhaba! Blog dünyasında yeniyim. Yazdığım ikinci yorum, size. Kuşlara bayıldım. Ben de bu tür işlere meraklıyım. Lavanta kesesi için kuş figürü çok güzel olmuş. Tebrikler...

    YanıtlaSil
  23. Kuşlarına bayıldım. Ellerine sağlık. Lavantanın rahatlatıcı etkisinin dışında cüzdanında bulundurursan bereket etkisi varmış. Yani parasız kalmamak için birer kuş kese atılabilir çantaya...

    YanıtlaSil
  24. Kadınlar günümüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  25. gececim sabahtan gelen misafirimiz nedeniyle ancak bu saatte ziyarete gelebildim :) çok şirin olmuşlar. hem rengarenk, hem lavantaların kokusuyla harika olmuştur.

    YanıtlaSil
  26. Çok şeker olmuşlar cıvıl cıvıll

    bu arada Dünya kadınlar günün kutlu ve mevlit kandilin mübarek olsun canım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. çok şeker görünüyorlar...
    şu cici kuşlar güzel rüyalara uçursun:))


    Hepimizin Mevlüd kandili ve Dünya kadınlar günümüz kutlu olsun .Sevgiler bir kucak dolusu :))

    YanıtlaSil
  28. bu kuşları kızım çok sevdi GeCe TEYZESİ,elleriinee sağlık

    YanıtlaSil
  29. Begümde kuşları çok seviyor gerçekten uykuya da yardımcı ise bir aktivite olarak yapabilir miyiz acaba ? el dikişi değil sanırım?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. bu lavanta keseleri çok güzel olmuş, eline sağlık. banada bolca lazım :))

    YanıtlaSil
  31. Çok hoş olmuşlar.Elinize sağlık.Bende bu tür şeyler yapıyorum.

    YanıtlaSil
  32. Çok şirinler,ne güzel olmuş,bende heveslendim şimdi:)kandiliniz mubarek olsun!sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  33. Çok güzel olmuşlar.Renklere bayıldım.

    YanıtlaSil
  34. Çok beğendim çok güzel olmuşlar mis gibi ohh ne güzel:)

    YanıtlaSil
  35. Gece, bende bayılırım lavanta kokusuna.hatta lavanta kokulu tütsü yakarım odamda ferahlık versin diye:)
    bu uykucu kuşlar harika olmuş:) çok güzel bir fikir gerçekten.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  36. Geve'cim, kuşlar çok şirin olmuşlar. Lavantanın uykuya yardımcı olduğunu bilmiyordum. Bu arlar eşimin ciddi sorunu var. Hemen denemeliyim. Paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  37. Çok şirin olmuş bende bu kuşlara bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  38. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil