21 Mart 2009 Cumartesi

# Blog Yedekleme

Bir Uyarı

Günaydın sabahın köründe bloguma geçtim yazı yazmak için. Aslnda yazacak daha başka konular da birikti ama bu acil bir durum.

Dün sevgili Ayşe (Arda ile Verda'nın annesi) bana mail attı. Malesef yanlışlıkla blogunu silmiş. Çok üzgündü ben de üzüldüm, bana ne yapabileceğini sordu.

Bir önceki gün yedekleme yaptın mı diye sordum, yapmıştı. Ancak söylediğine göre yedeklenenler son bir ayı içeriyormuş. Çok üzgündü çünkü o 3 yıldır yazıyordu.

Bende bu durum üzerine yorumlarda Nalan'ın söylediği programı denedim, backup programı. Malesef onda da başarılı olamadım. Tüm dosyalar alınmıştı ama içi boştu. Nalan ile birkaç kez mailleştik. O da ilk anda başaramadığını ama sonra olduğunu söyledi.

Programla başarısız olunca ne yapabilirim diye düşünmüştüm. Başka şeyler araştırmadan önce, Blogger'ın Dışa Aktar yöntemini gerçekten test etmediğimi hatırladım. Benim az yazılı karalama bloglarımda işe yaramıştı ama, çok kayıtlıbu blogumu yedekledikten sonra geri yükleyip denememiştim.

Biraz önce de onu denedim. Gece blogumdaki tüm bilgiler, ilk yazıdan itibaren, yorumlarda dahil başka bir bloga aktarıldı. Son bir ay yada son birkaç yazı değil. Ayşe'nin durumu ile ilgili aklıma gelen tek şey acaba yarıda mı kesildi bir şekilde, tam aktarma bitmeden.

Benimki o kadar kısa sürmedi ve yaklaşık 4.5 mb'lık bir dosya ve 250 civarı yazım var. Tabi resimler de dahil.

Şimdi yedeklerinizi en azından kontrol etmenizde fayda var diyorum. Boyutlarını benimkiyle kıyaslayın. Bir başka bloga aktarın tüm yazılar sorunsuz geliyor mu? Eksikler varsa yeniden dışa aktarın vs.

O kadar tedirgin oldum ki, artık bu konu çok mühim bir hal aldı. Ayşe'nin blogu ise sanırım Blogger Help ile iletişime geçtikten sonra düzelebilecek. İnşallah kısa zamanda tekrar aramıza dönecek.

27 yorum:

  1. ay çok üzüldüm hemde panikledim.ben yedeklemeye cesaret edemedim.yanlışlıkla silerim falan diye ama yedeklemek gerekiyo ha ben nasıl yapıcam hiç anlamıyorum........

    YanıtlaSil
  2. Çok üzücü bir durum , kim ister ki 3 yıllık , hatta 1 aylık bile emeğinin kaybolmasını ...Dilerim Ayse'nin blogu geri gelir. Bloggerin bu anlamda yardımcı olabiliceğini sanki duymuştum. Sonucu göreceğiz Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  3. üzüldüm gerçekten ya..inşallah en kısa zamanda kavuşur bloğuna.Bu konu gerçekten çok önemli bir konu.Okuyunca hemen ben de dışa aktar yaptım ama her denemem de indirme başarısız dedi.Nedendir acaba?deniyorum bakalım ne olacak..uyarı için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Ben de dün bloğu yerinde bulamayınca şaşırmıştım:( İnşallah geri gelebilir ve düzelir..

    YanıtlaSil
  5. ben denedim tüm yazıları, yorumları ve de resimleri aktarabildim.

    Diğer programda sorun var sanırım bi türlü başaramadım ama olsun Allahdan bloggerde bu özellik çıktıda diğerine gerek kalmadı.Arkadaş için üzüldüm :(

    YanıtlaSil
  6. dün ayşenin bloğa girememiştim .:(inşallah biraz önce düzelir ve aramıza döner...
    yedekleme yapmak gerek şu durumda..
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok üzüldüm gerçekten. Emeklerine yazık oldu. İnşallah tekrar geri getirmeyi başarır. Uyarın için sağol Gece.

    YanıtlaSil
  8. Evt banada mail yazdi Ayse abla ama aninda irtibata gecmiyorlar zaten, aynisini bende yasamistim eminim bugün cvp yazarlarda kendiside rahatlar.
    Bende Wordpress'e yedeklemistim bir ara yorumlarla birlikte hepsi disa aktariliyor yani ama arada bir yenilemek gerekiyor sanirim yazilar biriktikce.
    Umarim kimseye olmaz daha böyle birsey.

    YanıtlaSil
  9. çok üzücü bir durum gerçekten de. ben kıyrıtıktan blogumu da silmiştim yanlışlıkla üzülmüştüm yine de. yazık olmuş. inşallah geri alabilir.

    YanıtlaSil
  10. Blogger help çözecektir sorununu, ben dışa aktar diye sakladığım dosyayı nolur nolmaz kaybolu/siilinir diye wordpresste de saklıyorum.blog adını gizledim,tüm bilgileri oraya da aktarıyorum ki güvence olsun...

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  11. Ayşe hanım sakın panik yapıp üzülmesin Google yardım Forumuna Merve hanıma yazsın, engeç 2-3 gün içerisinde blogunu geri alır. Cvp yazılmazsa mutlak ertesi gün tekrar yardım istesin üzülmesin...
    Ben önceki blogumu silmiştim sonra emeklerime üzülüp geri istedim ve aldım tüm içerigimi başka bir bloga içe aktar yöntemiyle taşıyıp ondan sonra tekrar sildim artık yeni adresimde ve mutluyum :)
    Sakın üzülmeyin Ayşe hanım...

    YanıtlaSil
  12. Uyarı için teşekkürler. Ayşe Hanım için çok üzüldüm. Umarım en kısa zamanda bloguna kavuşur.

    YanıtlaSil
  13. Bloglar kapatılınca Wordpress' e aktarmıştım ama cahil cesareti nasıl yaptım ben bile şaştım da. şimdi bunu denemeye bile cesaretim yok

    YanıtlaSil
  14. Ben de çok üzüldüm.Umarım sorun halledilebilir.Ben de cesaret edip yedekleme yapamadım.İnş. böyle bir sorunla karşılaşmam.

    YanıtlaSil
  15. inş. en kısa zamanda aramızda olcak..

    YanıtlaSil
  16. şu ara bu şorun baya yaygınlaşmaya başladı ama ben nasıl napılacagı konusunda hiç bir şey bilmiyorum denemeye kalkarsan toptan silinme riskide var .

    YanıtlaSil
  17. böyle bir durumda reader işe yaramaz mı acaba gece? ben hala ayşenin eski postlarını görüntüleyebiliyorum mesela, böyle biriyle bağlantıya geçse, işe yarayabilir aslında

    YanıtlaSil
  18. sen sabahın köründe yamışsın ama 17 tane de yorum var :)
    aslında giden bloğa üzüldüm umarım geri gelir içimden bir ses gelecek diyor :)
    ama ben bu işin nasıl yapılacağını anlamadım GeCe ?
    şimdi başka bir blog açacağız mı onu mu anlamalıyım...
    peki sonrasında dışa akrat var bir yerlerden o yeni bloğa aktaracağız...
    peki o artık otomatik olarak yedek bloğa aktarılır mı yoksa periyodik işlemi tekrarlamak mı gerekir?
    çok soru sordum evet kusura bakma...

    YanıtlaSil
  19. BLOG NASIL KOPYALANIYOR YARDIMCI OLURMUSUNUZ KORKTUM BEN DE TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  20. İyi ki uyardınız, sağolun. Ancak benim gibi beceriksizler nasıl kalkar bu işin altından bilmem.

    YanıtlaSil
  21. Ayşenin sorunu çözülür inşallah,hergün yedekleme yapmak lazım galiba.

    YanıtlaSil
  22. Arkadaşının durumuna üzüldüm.Nasıl üzülmüştür kim bilir.Kolay değil bunca emekler yok olmuş.En kısa zamanda düzelmesini ümit ederim.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  23. canım gerçekten çok üzücü bişey .bende neden giremiyorum diye şaşırmıştım.dilerim herşey eskisine döner 3 senelik emek az değil.bende yedeklesem iyi olur.teşekkürler bilgilendirdiğin için

    YanıtlaSil
  24. çok üzüldüm aysenin blogu için..umarım duzelir

    YanıtlaSil
  25. gececiğim yeni bir yazı ile ben gibi teknoloji özürlülere :)açıklama getirir şu blog yedekleme olayını anlatırsın değil mi.
    sayende resimleri yedeğe atıp aktarmayı öğrendim bunu da öğrenirim inşaallah

    YanıtlaSil
  26. :(( Uzuldum :((
    ama blogger'a mail atinca geri geliyor bildigim kadariyla, ilgileniyorlar...

    GeCe'cim bu arada yazilari baska bir bloga nasil tasiriz, yani tek tek mi yoksa yorumlarla ve fotograflarla birlikte tasiyan programlar var mi ?

    YanıtlaSil
  27. Geceeee geldiiiiim:)) hersey icin, beni dusundugun icin, yardim cabalarin icin, temiz kalbin icin...hersey iste hersey icin coook tesekkuk ederim :)))


    Yorum yazan sevgili arkadaslar, sizlere de cook tesekkur ederim, bloguma kavustugum icin cok mutluyum..ben burayi ve sizleri coook seviyorum ;)

    YanıtlaSil