9 Mart 2009 Pazartesi

# Blog # resim düzenleme

Kotayı Doldurmadan Bloga Blogger'dan Resim Ekleme

Wordless Sunday başlığı altındaki yazılarımın yazısız olacağını söylemiştim. Ancak dün iki özel gün olması sebebiyle resimlerimi de ona göre çektim.

Birinci resim kadınlar günü amacıyla tüm kadınlara sevgimi gönderen kalpler ve çiçekler içeriyordu.

İkincisi ise kandil sebebiyle, İstanbul'un en güzel camilerinden biri olan Ortaköy Camisini. Bu resmi köprüden metrobüsle geçerken çektim. Dün Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan metrobüs hattını test etme imkanı bulduk. Pazar günü saat 11-12 arasında olması sebebiyle çok rahattı. Hareket halinde resmin bu kadar net çıkması kandile özel bir nimetti herhalde.

Sevgili Papatya Prenses dünkü yorumlarında neden Flickr'dan eklemediğimi sormuş resimlerimi. Ben de tam bu konuda birşeyler yazacaktım vesile olmuş oldu kendisi.

Flickr hesabımı önce sadece amigurumileri koymak amacıyla açmıştım. Ancak son haftalarda her açışımda uyarı vermeye başladı. Nedeni ise hesabımda 173 resim olması ve limit olan 200 e yaklaşmış olmam. Eğer Pro sürümüne yükseltirsem bu limit kalkacak ve yıllık ya 24,90 ya da 29,90 (dolar) dı emin değilim üyelik ücreti istemesi. Aksi takdirde sadece son yüklediğim 200 resim gözükecek eskileri silinecekti.

Doğrusu bana fiyatı pahalı geldi. Blogger bile o kadar ücretsiz kota veriyor ve yıllık isim alma ise sadece 10 dolar. Bunun dışında İmageShack ve PhotoBucket gibi fotoğraf depolama yerleri de var ancak ben artık bir sürü yere üye olmaktan, şifrelerimi unutmaktan sıkıldım.

Şu anda üyeliklerimi saysam şaşarsınız herhalde. Neyse ki başka bir çözüm buldum.

İşte şimdi aşağıda yüklediklerim Bir Yastıkta'dan yüklendi, nasıl mı?





Çok kolay. Bu keşfimle birlikte artık başka depolara ihtiyacımız yok. Dilediğiniz kadar blog açın ve resimleri yükleyin. Diğer yandan gerçekten bloggerın bize sunduğu kota az değil. Bir Yastıkta'ya yüklediğimiz resimler kadar herhalde başka sitede resim yoktur. Ancak buna rağmen daha %10 nu doldurabildik.

Bloggeer da başka bir siteden resim yüklenmesini çok görüyor ancak bir türlü başarılı olamıyordum. Blogtaki resime tıkladığımda çıkan url adresini göstererek resim ekliyordum. Ancak hiç birşey göstermiyordu.

Biraz önce yine denerken birşey farkettim. Blogumuza resim eklediğimizde html düzenlemeye gelirseniz bir kaç satırdan oluşan bir kod dizisi oluşur. Aşağıdaki gibi


Bu kodlara baktığımda resim kaynağı için yazan adresle, üzerine tıklandığında gözüken url nin aynı olmadığını farkettim. Başları aynı ama sonu değişiyor. Dolayısıyla kodda src (source'ın kısaltılmışı) ile başlayan kod dizisi bizim resmin kodu. İşte bunu koyunca görüntüleniyor. Aşağıdaki resimde gösterdiğim kısmı kopyalıyoruz ve


bu kısmı yazımıza ekliyoruz.

Tabi kodları yazımıza eklerken html düzenle den işlem yapıyoruz. Ve başına (küçük işareti ve img) ekliyoruz. Ancak img ile src arasında boşluk olacak "img src " şeklinde. İşte böyle.

Şimdi tekrarlayayım.
1-Resimleri başka bir blogunuza yüklediniz. Eklediğiniz kaydın html düzenlemesinden resmin kaynağını buluyoruz.
2-Bunu kopyalayıp, yazıyı oluşturduğumuz gerçek bloga ekliyoruz.
3-Ekleme işlemini yine html düzenleden yapıyoruz. Ancak başına bir (küçük işareti ve img) eklemeyi unutmuyoruz.

İşte bu sayede bloglarımızın kotası hiç dolmayacak. İsterseniz 10 tane blog açın, resimleri ona yükleyin. Tek bir blogdan da yazılarınızı resimlerinizi gösterin.

Doğrusu bu çok hoşuma gitti, çünkü Bir Yastıkta'nın kota durumundan endişeliydim. Zaten aynı hesaba başka bloglar da açmıştım. GeCe hesabımla da 10 tane blogum olduğunu varsayarsak ohhh çok rahatım.

Yazı çok uzadı biliyorum ama yukarıdaki resimler çok hoşuma gitmişti eğer görmediyseniz Yastıkta. Çünkü harika fikirler. Çıktı alınabiliyor ve bunlarla ne güzel abajurlar ve diğer külahla da ne güzel nikah şekeri olur değil mi. Basit ama çarpıcı.

Haydi hoşçakalın. Bu hafta derslerimiz başlıyor. Güzdüzleri ziyaret edemeyebilirim sizleri, akşamları artık.

Not: Bu yazıyı yazmam tam 40 dakkamı almış, yani sizler için ne çok çalışıyorum değil mi :p

33 yorum:

  1. Canım ellerin ve yüreğin dert görmesin.Doğrusu resimlerde ben kota aşımı olduğunu bilmiyordum.Bizi bilgilendirdiğin için teşekkür ediyorum.sevgilerimle. yeni adresimde:http://hayatavebanadair.blogspot.com
    Kadınlar günün kutlu
    kandilin mübarek olsun canım.

    YanıtlaSil
  2. GeCecim bu harika birşey öyleyse.Ben de her resim yükleyişimde kotayı gözlemekten bir hal olmuştum, önerine ve çabana sonsuz teşekkürler..Sayende çok şey öğreniyorum....

    Sana başarılar derslerinde,sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Şimdi ben sana daha pratik birşey söylim mi:)
    Flickra ilk üye olduğumda yemek fotoğrafından çok çektiğim manzara vs fotolarını paylaşıyordum. Sonra yemekler için ayrı bir hesap açtım.
    200ü geçtiğimde ne yapsam diye düşünürken birşeyl farkettim. Grublara yolladığım fotoların hiç biri silinmiyor yerli yerinde duruyordu. Blogda da görünmeye devam ediyordu.
    Zaten flickr fotoları silmiyor,pro olursak diye bize göstermiyor saklıyordu.
    Ben de hemen bana ait bir grub kurdum ve tüm fotolarımı oraya attım. Şimdi rakam hala 200ü gösteriyor ama sanırım bin tane fotom var:)
    Yani flickr uyanıklık ettiğini zannetse de biz daha uyanığız ;)
    Böylece başka başka adresle hiç gerek kalmıyor:)

    YanıtlaSil
  4. seninki de güzelmş canım deneyelim onu da

    YanıtlaSil
  5. aman iyi bari serkanada okutayım:))kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim bu bilgiler için :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Cok guzel bilgiler paylasmissiniz.. tskler... Sizi blog listeme eklemek istiyorum.. Guzel bir hafta gecirmeniz dilegi ile, medinem

    YanıtlaSil
  8. Canım bu faydalı bilgiler için teşekkürler mutlu haftalar sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Canım bu faydalı bilgiler için teşekkürler mutlu haftalar sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. 40 dk. harcadın ama kaç kişiye ulaştın sen ona bak:))

    Paylaşımın için teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  11. yine faydalı bilgilerle geldin.bende resim kotası olduğunu bilmiyordum.bilgilerin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. GeCe'cim ben biraz gec kaldim biliyorum ama Kadinlar gunu ve Kandil'ini kutlamaya geldimmm :)) Kocaman sevgilerimi birakiyorum sana :)

    YanıtlaSil
  13. merhaba gece, blogunu sessiz takip edenlerden biri de benim. eklediğin fotoğraflar, internet konusunda verdiğin faydalı dersler için çok teşekkürler, bugünkü anlattığın da oldukça faydalı bir bilgiye benziyor aklımda bulunsun.
    bu arada bir bilgi paylaşmak isterim geçen posta eklediğin resimdeki ve burda da bahsettiğin caminin asıl adı büyük mecidiye camii. belirtmek istedim. ayrıca herkesin kandilini kutlarım sevgiler

    YanıtlaSil
  14. sevgili GeCe ben anladım,çok güzel anlatmışsın bu güzel fikri hemen denemek lazım
    sağol

    YanıtlaSil
  15. Faydalı bir yazı. Teşekkürler.
    Ben de bir katkı da bulunayım. Blogger'a eklediğimiz fotoğrafların aynı zamanda Picasa'ya eklendiğini biliyor muydunuz?
    http://picasaweb.google.com/üye_adınız şeklinde bakınız.

    YanıtlaSil
  16. evt canım biliyorum ben zaten bir yedekleri de orada tutuluyor

    YanıtlaSil
  17. Gececim süpersin valla, ben hiç anlamıyorum bu kodlardan ama bunu eşime göstereceğim, sanırım o uygulayabilir... Teşekkürler canım..
    He bir de kurabiyelerin üzerinde ki resimler yenilebilir şeker kağıdına baskı yani onlarda yenilebiliyor...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. gece'cim gerçekten bize çalışıyorsun :) bu arada www.deviantart.com kendi fotograflarınızı depolayabileceğiniz sonsuz bir alan veriyor, sınır yok yani :) aklınızda olsun...

    YanıtlaSil
  19. Sonunda bu bloguna da bakabildim. Malum sistemler benim :( şimdi artık kilitlense de sorun değil. yine bilgilendik sayende bende merak ediyordum neden olmuyor diye. epey vakit harcamışsın ama iyi oldu bizim için. bizde senin öğrencileriniz bir yerde ama dimi ya...

    YanıtlaSil
  20. Sonunda bu bloguna da bakabildim. Malum sistemler benim :( şimdi artık kilitlense de sorun değil. yine bilgilendik sayende bende merak ediyordum neden olmuyor diye. epey vakit harcamışsın ama iyi oldu bizim için. bizde senin öğrencileriniz bir yerde ama dimi ya...

    YanıtlaSil
  21. Gececim, gerçekten çok emek sarfetmişsin.çok teşekkür ederim sana. bu kadar güzel ve itinalı anlatılan başka bir yer yok.blogger'la ilgili diğer yazılarını da incelemiştim.süpersin.
    emeğine sağlık.tekrar teşekkürler hocam :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. NE GÜZEL BİLGİLER BUNLAR ÇOK TEŞEKKÜRLER BİZLERİ AYDINLATIYORSUNUZ AMA BEN PEK ANLAMADIM DESEM YADA UYGULAMADIM ARTIK BİR ARA YA PAPATYANIN YADA SİZİN BAŞINIZIN BELASI OLURUZ.RAHATSIZ ETMEZSEK TABİ
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  23. bilgiler için teşekkürler gece.
    hemen yeni bir hesap açtım.
    fotoğrafları artık oraya yollayacağım,sağol.

    YanıtlaSil
  24. bu güzel oldu gece teşekkürler :=)kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar;
    gerçekten harika bilgiler veriyorsunuz..en çok resim kotamın dolmasından korkuyordum.hatta foto blogu oluşturdum ama bitecek kotam diye foto koyamıyorum:)demek bundan sonra daha kolay herşey.çok mutlu oldum. teşekkür ediyorum size..

    YanıtlaSil
  26. slm.bloğunuzu bloğuma şablon ararken keşfettim.bloğuma şablon uyrlamam bir türlü olmuyo.bana yardm edermisiniz

    YanıtlaSil
  27. gececiğim tektek uygulamaya çalıştım ama olmadı ben nerde yanlış yapıyorum acaba bana bşlgi ver lütfennnn

    YanıtlaSil
  28. (maille yanıtlamışsın sağol )

    eveeeet gayet güzel anlatmışsın çok güzel oldu.ben resim ekleye girip orada sağdaki url ile resim ekleme butonunda işlem yapmaya çalışıyordum :))) maili alınca uyguladım seni de koooocaman öptüm

    YanıtlaSil
  29. merhaba bende bi sorum olacaktı size bende yeni blog açanlardanım blogumda internetten bazı fotolar yayınlamak istiyorum fakat bağlantı linki nasıl vereceğim beceremedim valla blogunuzu çok faydalı buldum sık takip etmeye çalışıyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  30. merhaba...ben henüz yeni bloglananlardanım. anlamaya çalıştım ama çok acemiyim inş çözücem yakında:D

    YanıtlaSil
  31. ben bu kadar zamandır nasıl oldu da sizi keşfetmedim, hayret birşey, üstelik bir yastıkda'ya zaten üyeyim :)
    Güzel ve faydalı paylaşımlarınız için çok teşekkürler, zevkle takipçiniz olacağım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Gececiğim Selam,

    Senden yardım isteyen çoktur ama ilk aklıma sen geldin.
    Bir haftadır bloğumdaki resimler yok oldu.Yazılar gözüküyor resimler yok. 
    Web ‘de araştırdım yazılar okudum ama çare bulamadım.Kontrol panelinden
    giriş yaparken yeni şablonlar var uyarısının cazibesine kapılıp sağı solu kurcalarken şablonumu da uçurdum. 
    Şablonu yeniden yüklerim ………
    ama resimlerim ortada yok.
    Ne dersin acaba kotamımı doldurdum.
    Çok yoğunsun biliyorum.Eğer çözüm kolaysa bana söyleyebilirmisin lütfen.

    Kolay gelsin
    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  33. Canım merhabalar doğumunun yaklaştığı şu günlerde senin için dua ediyorum rabbim sağlıkla sıhhatle evladını kucaklamayı nasip etsin inşallah...ben 4 seneden sonra kotamı dolduranlardanım...hatta uyarıyı dikkate almayıp yer açmak adına eski fotolarımı picasa web albümlerinden silip blogumdaki resimlerin silinmesine yol açtım ve 20 gün kadar uğraşıp düzeltmeye çalıştım...wordpress de bir blogumun daha olması avantajdı benim için...ve bende farketim ki html olarak kopyalayıp bloggere yapıştırdığımda hiç bir sorun çıkmıyor...wordpress yedekleme amaçlı harika bir şey...şimdi fotoları oraya yüklüyor html olarak kopyalayıp bloggerdeki bloguma yine html olarak yapıştırıyorum...sadece post yayınlandığında izleyenlerin sütununda resim görünmüyor ki filickr dan yüklenincede aynısı oluyor zaten...umarım sonunda bir sorun olmaz....sevgiler...

    YanıtlaSil