2 Mart 2009 Pazartesi

# Blog

Google Friend Connect Ekleyin

Evet ben de ekledim sonunda nasıl olacağını anlatayım

Buradan ana sayfasına girip "Set up a new site" a giriyoruz. 

Bu aşamada site ismi ve url adresi soracak kendi blog adı ve adresinizi yazıp ilerleyin (sürekli olarak ilerliyoruz bu kısımlar bizi ilgilendirmiyor) birkaç aşama sonra Test Your finalize setup var ona tıkladıktan sonra solda adınız ve altında yeni ilave yazılar görünecek.

Buradan  "Social Gadget" lere geliyoruz. Buradan "Wall gadget" bizim konuşma yapmamızı sağlayan gadget. Buraya tıklayınca ayarlarımızı yapacağız.

Seçeneklerimiz "entire site" olsun. birinci boşluğa görünmesini istediğiniz yazıyı, ikinci boşluğa Başlık olarak ne olmasını istiyorsanız onu yazın. YouTube videosu ekletmek isterseniz ve adsızların yorum yapmasını isterseniz kutuları tıklayın.

İkincisi gadgetin en boy oranları. Ben sidebarım 200 olduğu için 200 ayarladım, yanda da görünmesini istediğiniz post sayısı 5 yazıyor isterseniz arttırabilirsiniz.

Üçüncü adıl renklerin seçimi, sitenize uygun renkler seçebilirsiniz. Şimdilik bıraktım ben, zaten mavili tonlar abana uyuyor.

4 adımda Generate Code a basıp çıkan kodu kopyalıyoruz. Bu kodu sonra blogumuza ekleyeceğiz.

Bloga eklemek için Yerleşimden Gadget ekleye gelerek Html/Java ekle gadgetine tıklayıp kodumuzu yapıştırıyoruz. İstediğimiz yere sürüklüyoruz.

İşte oldu.

Social Gadgets başlığı altında başka gadgetler de var. Bunlardan Rewiev/Rate Gadget oylamayı sağlıyor yine konuşulabiliyor. Diğer gadgetler de az çok anlaşılıyordur.


İlave Not: Arkadaşlar adsız seçeneğini işaretleyince pek kullanışlı olmuyor denedik gördük, o yüzden adsızları eklememenizi tavsiye ediyorum. Ne olduğunu bilmediğimiz kişileri de engellemek adına.

14 yorum:

  1. :)) güle güle kullan şekercim. ben biraz kurcalıyım malum teknoloji özürlüyüm :D

    YanıtlaSil
  2. Gececim peki bu ne işe yarıyor?ben hala anlamadım?

    YanıtlaSil
  3. güle güle kullan gece, 1-2 yazayım dedim, anlaşılan mahvedeceğim :))

    YanıtlaSil
  4. yanda görülen işe yarıyor msn nin blog hali

    YanıtlaSil
  5. Geçen hafta tesadüfen ve ne çıkacağını bilmeden ekledim bloğuma. Alt bara koymuştum hatta. Yarım saat sonra daral geldi kaldırdım. Zaten rengi de uymamıştı benim bloguma:))
    Meğer bu kaybolan izleyiciler olayı bununla bağlantılıymış.

    YanıtlaSil
  6. uff ben teknoloji ozurlulerdenim yaa, tam anlayamadim...

    pardon pardon, yorumlari okudum simdi, heh gordum yorumunu msn gibi bisey haa, ilgincmis ;)

    Gececim, benim blogda yapmak istedigim bir-iki degisiklik var aslinda, misal biri tema ile ilgili, bende iki yana seninkiler gibi gadget eklemek istiyom,nasil yapilacagi sende yaziyo mu? bir ara senin yazilarini bastan kontrol etsem iyi olacak sanirim ;)

    YanıtlaSil
  7. dur bakayım bir deniycam biraz özürlüyum ben bu konularda...

    YanıtlaSil
  8. GÜZEL OLMUŞ GÜLE GÜLE KULLAN AMA BİRAZ KARIŞIK YADA BEN ANLAMADIM:(

    YanıtlaSil
  9. GÜZEL OLMUŞ GÜLE GÜLE KULLAN AMA BİRAZ KARIŞIK YADA BEN ANLAMADIM:(

    YanıtlaSil
  10. Teknolojiyi sizin gibi çözen hatunlar sağolsun, ben de şu izleyiciler kısmı neden değişti böyle diyorum. İyice pc'ye bağlanacağız bu gidişle :)

    YanıtlaSil
  11. benimki kendiliğinden eklemiş. Bende kendime yemi bir sayfa yapmak istiyorum. Ama beceremedim. Hazır şablon kullanmaktan çok sıkıldım. Gelin ayşeme sordum. Size sormamı istedi. Bana yardımcı olabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  12. Canım yaa çok sağol inan bende çözmüş değildim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. güzel olmuş güle güle kullan. ben de sizi kendi bloguma beklerim. bende yeni katıldım
    blogunuz çok güzel.bayıldım...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ne guzel sade ve huzur dolu bir banyo...görevimizi aldık efendim en kısa zamanda yerine getireceğiz

    YanıtlaSil