18 Mart 2009 Çarşamba

# Özel Günler

Bu Vatan Kimin?

Bu vatan toprağın kara bağrında
Sıradağlar gibi duranlarındır.
Bir tarih boyunca onun uğrunda
Kendini tarihe verenlerindir.

Tutuşup kül olan ocaklarından,
Şahlanıp köpüren ırmaklarından,
Hudutta gaza bayraklarından
Alnına ışıklar vuranlarındır.

Ardına bakmadan yollara düşen
Şimşek gibi çakan, sel gibi coşan
Huduttan hududa yol bulup koşan,
Cepheden cepheyi soranlarındır.

İleri atılıp sellercesine
Göğsünden vurulup tam ercesine,
Bir gül bahçesine girercesine,
Şu kara toprağa girenlerindir.

Tarihin dilinden düşmez bu destan,
Nehirler gazidir, dağlar kahraman,
Her taşı yakut olan bu vatan,
Can verme sırrına erenlerindir.

Gökyay'ım ne yazsan ziyade değil
Bu sevgi bir kuru ifade değil,
Sencileyin hasmı rüyada değil
Topun namlusundan görenlerindir.
Orhan Şaik GÖKYAY

Bu şiiri yine okulda törenlerde okuyup, ağlarcasına etkilenmiştim. Ezbere sık sık aklıma gelir. Sarı ile işaretlediğm yerler beni en çok etkileyen bölümler. Tüylerim diken diken oluyor.

Bu yıl nedense okulda bir tören falan yok, eskiden oluyordu diye hatırlıyorum ama emin de değilim. Bizim rektör değişti ya, acaba ondan mı diyorum. Gerçi anasayfada rektörün kutlama mesajı var ama.

Bize bu ülkeyi canını feda edip emanet eden şehitlerimizin ruhlarını şad etmek adına, acaba gereğini yapıyor muyuz diye düşünmeden edemiyorum. Topraklarımız birer birer satılırken.

Umarım kötü günleri görmeyiz.

Bugün ayrıca annemin doğum günü, neredeyse tüm aile üyeleri bizde özel günlerde doğmuş. Anneciğim nice yaşlara, belli bir yaştan sonra geçen her yıl insana sevinç getirmiyor ama.

Bu arada artık akşamları blogları ziyaret etme, gündüz hiç oyalanmadan çalışma kararı aldım. O yüzden sizleri akşam ziyaret edebileceğim.

Çanakkale Zaferi kutlu olsun.

28 yorum:

  1. Tum sehidlerimizin ruhlarina birer Fatiha ins. Sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  2. BEN AĞLIYORUM ŞİMDİ
    YÜREĞİM ÇOŞMUŞ
    IRMAK GİBİ ....
    ARTIK NE DİYEBİLİRİMKİ<<*

    YanıtlaSil
  3. Onlara ölü demeyiniz, onlar aslında diridirler.

    Hala bu toprakların bekçiliğini yapmaktalar ve cismen sonraki nesillere, bize emanet ettiler. O yüzden vatan, "gül bahçesine girercesine kara toprağa girenlerin", hem de o bahçeye gönüllü olanlarındır.

    Bu arada güzel tesadüf olmuş.. Hem Çanakkale'nin yıldönümünü hem de annenizin doğum gününü kutlarım :)

    YanıtlaSil
  4. bu vatan yavaş yavaş elimizden çıkıyor..toprak altındaki canların canı çok yanıyor sanırım

    YanıtlaSil
  5. Allah şehitlerimizin yakınlarına sabır versin.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir şiir okurken çok etkilendim.benim kuzenimde şehit oldu.allah hepsine rahmet eylesin
    ayrıca annenin de doğum günü kutlu olsun !!!
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  7. Hepsine Allah rahmet eylesin.

    Bu arada annenin doğum günüde kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  8. Allah bu ülkeye bir daha Çanakkale Zaferi yaşatacak günleri göstermesin.

    YanıtlaSil
  9. Tüm şehitlerimize Allah rahmet eylesin
    Bende Çanakkale şehitleri şiirini ezbere okumuştum okulda törende, herzamanda etkilemiştir beni şiir ne zaman duysam gözümden yaşlar süzülür blogumada birsürü şey yazmak istedim ama boğazımda düğümlendi kelimeler
    Bu Vatan kimin diye sormuşsun
    Bu vatan bizim Türk Halkının
    Ama bide bunu başkalarına peşkeş çekenler bilse. Keşke şöyle sorsaydın bu vatan kimlerin ellerinde. Ah ah benim gibi herkesin içi acıyomu çok merak ediyorum

    Bu arada anneninde doğun gününü kutluyorum. Çocuklarıyla. torunlarıyla sağlıklı, mutlu uzun bir ömür diliyorum ve çok öpüyorum
    Sevgilerrr

    YanıtlaSil
  10. Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
    Bu toprak,bir devrin battığı yerdir.
    Eğil de kulak ver bu sessiz yığın
    Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
    Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda,
    Gördüğün bu tümsek, Anadolu'nda
    İstiklal uğruna, namus yolunda,
    Can veren Mehmet'in yattığı yerdir.
    Bu tümsek, koparken büyük zelzele
    Son vatan parçası geçerken ele
    Mehmet'in düşmanı boğduğu sele
    Mübarek kanını kattığı yerdir.
    Düşün ki haşrolan kan, kemik, etin
    Yaptığı bu tümsek amansız çetin
    Bir harbin sonunda bütün milletin
    Hürriyet zevkini tattığı yerdir

    Necmettin HALİL ONAN

    YanıtlaSil
  11. Canim okurken gozlerim doldu, paylasimin icIn tesekkurler.Anneciginin dogumgunu kutlu olsun. Rabbim hayirli uzun omurler nasip etsin.
    HOSCAKAL

    YanıtlaSil
  12. Çanakkale,
    Geçilen Sırat
    Çanakkale,
    Kurtuluşa berat

    Çanakkale,
    Küfre kale
    Çanakkale,
    Tevhîd ile

    Çanakkale,
    Dillerde tekbîr
    Çanakkale,
    Allah bilir.

    Çanakkale,
    Düşmana çekilen set
    Çanakkale
    En görkemli şehadet.
    Çanakkale Şehitlerini Saygıyla Anıyoruz..........
    http://tazenane.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Çanakkale Şehitleri beni çok duygulandırır. O döneme ait yazıları okurken gözyaşlarıma engel olamam. Şundan hiç şüphem yok ki Rabbim onları cennetin en güzel yerine aldı. Çünkü onlar vatan için gözlerini kırpmadan can verdiler.
    Şiir çok güzel Gece.hele sarı ile yazdığın yerler...
    Allah şehitlerimize rahmet eylesin...

    YanıtlaSil
  14. Nur içinde yatsın şehitlerimiz. Umarız kötü günler görmeyiz GeCe'cim. Şu an okuduğum kitapta çanakkale üzerine o dönemin olaylarını derslerden öğrenmedim bir bakış açısıyla bakmak güzel.
    Annenin doğumgünü de kutlu olsun. Nice yıllara. Bizimkilerinde evlilik yıldönümü bugün.

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel, duyarlı bir yazı olmuş.. Hepsi de nur içinde yatsın..
    Annenizin de doğum günü kutlu olsun..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. ay canım şiirini okudum tüm şehitlerimiz nur içinde yatsın..
    annemin doğum gününü burdanda kutlarım...

    YanıtlaSil
  17. İnanılmaz duygusal günler yaşıyoruz...
    ALLAH onlardan razı olsun...
    Nur içinde yatsınlar.
    Ölmüşlerimizen 1 FATİHA 3 İHLAS'I esirgemiyelim ...
    Sevgiyle kal
    ŞANSLI

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Gece çok güzel yazmışsın. Haklarını ne yapsak ödeyemeyiz. Anenin doğumgünü kutlu olsun. Benim annem ve benim gibi o da bir balık :) Nice nice sağlıklı yaşlar diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Bu şiiri okuyup da etkilenmemek mümkün mü? Artık tarihimizle ilgili özel günlerin kutlanması, anılması, kalktı palavracı boş konuşan insanlar sardı etrafımızı.

    YanıtlaSil
  20. Bu şiir benim de yıllardır ezberimde. Vatanın kime ait olduğu ile ilgili güzel bir tanımlama bence. Atalarımız canlarıyla ve canları pahasına korudular vatanımızı. Sahip çıkmak bizim görevimiz. Farklı yollarla sahip çıkıyoruz.Bence en önemlisi ülkemizi her alanda geliştirmek için verilecek çabalar.Hatırlattığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  21. GeCe cim, başlığı okudum. tıklarken

    Bu vatan toprağın kara bağrında
    Sıradağlar gibi duranlarındır....

    mısraları dilimden dökülüyordu ki sayfa açıldı ve
    ben nedendir bilmem daha farklı bir yazı beklerken bu şiir karşımda...çok hoşuma gitti :)
    vatanımızın asıl sahiplerini hatırlattığın için teşekkürler,
    layık olabiliriz inşallah.
    Hepside nur içinde yatsın, o yiğitleri yetiştiren annelerden de Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  22. Şehitlerimizin bizler için akıttığı kanları bugün toprağımızdaki özgürlüğümüz, herşeyimiz.
    Ruhları şad olsun diyorum . Anneciğine de kocaman kocaman öpücüklü mutlu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
  23. çok severim ben de bu şiiri. anneciğin doğum günü kutlu olsun, ve de çalışmalar için kolay gelsin canım:)

    YanıtlaSil
  24. nur içinde yatsınlar..çok güzel bir yazı gececim::))

    YanıtlaSil
  25. tam anlamıyla şehit kanıyla sulanmış topraklar bizim topraklarımız o yüzden de çok kutsallar. yazın çok güzel :)

    YanıtlaSil
  26. öncelikle annenize hayırlı ömürler diliyorum.çanakkalede şehit olan tüm ana kuzularınıda Allah rahmet eylesin ruhları şad olsun

    YanıtlaSil
  27. Küçüklüğümden beri okurken de dinlerken de ağlamaktan devamını getiremediğim bir şiir.
    O günle bitmedi hala hiç uğruna şehit veriyoruz. Onların yüzü suyu hürmetine korusun bizi Allahım.

    YanıtlaSil
  28. Canlarımız nurlar içinde olsunlar.
    Aman yahu millet ne yapacağını şaşırdı,atkınında böylesi Allah muhafaza başka şeyler düşünmesinlerde.

    YanıtlaSil