4 Mart 2009 Çarşamba

# Blog # Düşünce Yazıları

Birkaç İpucu

Öncelikle öğrenmede imgeleme yazıma yorum yaptığınız için çok teşekkür ediyorum. Aslında bu konu çok kapsamlı ve sayfalarca sürebilecek bir konu ama temel hatlarıyla ele aldım. Yazıyı özellikle uzatmak istemiyordum ve sanırım amacıma ulaştım.

Blog yazmaya başlayalı beri hepiniz farkediyorsunuzdur yazarlık yönümüzde gelişiyor. Ben de kendimde gelişmeler görüyorum. Bunun dışında bazı noktalara da dikkat ediyorum. Kendi açımdan bunları değerlendireceğim.

Malesef günde onlarca blog okuduğumuzdan olsa gerek, uzun yazıları okurken sıkılabiliyoruz. Ve anlaşılması zor, çok düşünmek gereken yazılar insanı yorar. Bu yüzden yazınızı bazı açılardan kontrol altında tutmakta fayda var.

Yazılarımda birkaç cümlede bir satır atladığımı görüyorsunuzdur. Bu yöntem yazının okunabilirliğini kolaylaştıran en büyük etkenlerden biridir. Fazla uzun cümleler kurmadan satır araları bırakın.

Konuyu dağıtmadan, özünü vurgulayarak ve basit birkaç örnek vererek anlatın.

Aynı şeyleri defalarca tekrar etmeden, ancak vurgu yapmak istediklerinizi birkaç yerde (başta ve sonda) tekrarlayın.

Yazıyı fazla uzatmayın. Eğer uzun bir konu ise birkaç yazıdan oluşan seri şeklinde yazın.

------------------------------------------------------------
Şimdi de birkaç tane yazı yazma kolaylığı.

Blogger da yazı yazarken oluştur ve html'yi düzenle diye iki kısım var biliyorsunuz. Genelde oluştur kısmından yazarız, resimleri ve yazıları görmek daha kolay.

Ancak özellikle resim yüklerken html düzenleden yüklemenizi tavsiye ediyorum. Bir Yastıkta için çok fazla resim yüklemem gerektiğinden bu iş en düzgün şekilde oradan oluyor. Oluşturda resim yüklerken resimlerin arasında bazen oluşan boşluklar, buradayken yükleme yapıldığında hiç oluşmuyor. Önce resimleri yüklüyor, sonra oluştur kısmında istediğim yere yazı ekliyorum.

Bir de aynı anda maksimum 5 tane resim yükleyebilirsiniz. Resim yükle penceresinde başka bir resim ekleye ard arda 5 kere tıklıyorum her birine resmi gösteriyorum ve yüklüyorum.

Bir de bazen yukarıda bahsettiğim satır boşlukları oluşmuyor. Bu durumda yapacağınız şey, html düzenle'ye gelip burdaki kodları düzenlemek.

--->Her bir paragraf yandaki işaret ile başlar ve

---> Bu işaretle biter. Aynı şekilde resimler de öyle.


Bezen bunların arasına bir tane bu koddan olabiliyor. İşte bu durumda bu fazla div'leri silmelisiniz. Ama yazının başında ve sonunda olması gerekenleri bırakın. (div division'un kısaltılmışıdır ve bölüm anlamına gelir)

Bir de şu yöntemle boşluk oluşturabilirsiniz. Boşluk bırakmak istediğiniz yere yandaki işareti ekleyin. br, Break'ın kısaltılmışıdır ve enter'ın yaptığı işi yapar. Zaten ilk bilgisayarlarda şimdi enter yazan yerde eskiden br yazıyordu.

Herkese iyi bir gün ve hızlı, kaliteli yazılar diliyorum.

24 yorum:

  1. merhaba gece,
    uzun zamandır okuyorum ve bugün bende yazmaya karar verdim.
    fakat bir konuda yardıma ihtiyacım var.(yardım istemek için en çok senin blogunu yakın hissettim) müzik eklemek istiyorum ama nasıl yapacağımı bilemiyorum.
    blogumu kafamakileri tamamlamadan açmak istemiyorum( bu gidişle hiç açamicam galiba :P )
    inşallah bu gün açabilirim.
    şimdiden teşekkür ederim.
    P.S. şablon oluşturma derslerini takip ediyorum ama ne kadar başarabildiğimi ! görücez ;)
    şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. müzik konusunda blogger bize depolama alanı sunmuyor ve dolayısıyla resim ekler gibi müzik ekleyemiyoruz. Ancak eklemek için birçok yol var. Temel mantık müziği başka bir siteye depolamak ve buradan kodunu bloggera aktarmak. Benim birkaç kez kullandığım http://www.toolwi.com/ bunlardan biri. Bunun dışında player gadgeti veren ve o player'ı bloguna kodla aktarabileceğin çok site var. Eğer kendi müziklerini paylaşmak istiyorsan benim verdiğim adresten daha kapsamlı başka bir player kullanmanı tavsiye derim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Gece çok haklısın bende bunlara dikkat etmeye çalışıyorum ama sevdiğim blogları ne şekilde olursa okumaya gayret ediyorum,
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Gece cok isimize yarayacak bilgiler paylasiyorsun bizimle. Kendi adima minnettarim...Su satir aralarini ben bir turlu beceremiyordum, careyi iki satir arasina nokta koymakta buluyordum. SIkIsik yazilari okumak bana da cok zor geliyor, boylesi cok daha guzel ;) Tekrar tesekkur ederim, kesinlikle cok isime yarayacak bunlar.

    Fotograf yuklerken bende senin gibi yapiyorum, besini birden aciyor ve secip yukluyorum.

    Simdi hemen bir alttaki yazini okumaya gidiyorum, cunku cok merak ettim ;)

    YanıtlaSil
  7. GeCecim, uzun yazıların okunabilirliği konusunda önerdiğin yöntemi herkes okumalı.Ne kadar çok paragraf kullanılırsa okumak o kadar kolay oluyor.e-dergileri okuyamıyorum ben mesela sıkışık yazmalarından dolayı...

    bunun yanında blogcular, süslü püslü şeylerden de kaçınsınlar.sadelik her zaman ziyaretçiyi güzel ağırlar...

    sevgiler,çiçekler sana...

    YanıtlaSil
  8. Canım teknik konuları o kadar güzel anlatıyorsun ki, yanımda anlatılmış gibi kolay kavrayabiliyorum.daha önce şablon oluşturma yazılarında da vermiş olduğun bilgileri adım adım izlemiş ve başarmıştım.oysa çok anlamıyorum bu ayrıntılardan.Ancak evdeki laptopumun ekranından taştığı için genel göremediğim için tekrar küçültmüştüm şablon ölçülerimi..teşekkür ediyorum ben tekrar.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Her gün doğru yazılarla, bizi aslında besliyorsun. Yazının okunabilmesi için verdiğin öneriler çok doğru. Kısa-öz. Bunu hayatımızın her alanında uygulayabilsek, daha anlaşılır oluruz. Bunu her zaman savundum. Teşekkür ederim yazdığın her satır için :)

    YanıtlaSil
  10. Break tuşunu hatırlatman nostalji oldu, gülümsetti şu an beni...1988 yılında, liseyi bitirip üniversiteye hazırlanırken o arada bilgisayar kursuna gitmiştim bir yıl. Oradaki bilgisayara benzeyen şeylerde:)) bu tuş vardı hakikatten :)Sonraki hayatımda arkadaş edinmek dışında hiç faydasını göremediğim derecede garip bir kurstu. Ondan hemen sonra bilgisayarlar hızla çağ atladı ve öğrendiklerimiz hiçbirşeye yaramadı malesef. Kurcalayarak daha iyi öğrendim.
    Bu kodlarla oynayabilmeyi de 10 marifette yazı yazarak öğrendim mesela. Sonra bloga da faydası oldu.
    Güzel bir gün geçirmeni dilerim Gececim.

    YanıtlaSil
  11. Çok yaralı bilgiler ve çok güzel anlatmışsın,anlaşılabilir bir şekilde!teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Gececim harikasın, benimde derdim paragraf yapamamaktı. Demek ki divlerim hatalıymış, çok teşekkürler. Öptüm

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Gece özellikle blog arkaplanı ile ilgili verdiğin
    bilgiler çok yararlı oluyor.
    Çok teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. sonunda sabahtan beri ilk defa oturabildim pc nin başına ilk defa bu kadar geç kaldım. gerçekten de doğru bende öyle ara olmayan yazıları okurken sıkılıyorum. yani başta görünce sıkılıyorum okumaya başlayınca ilgimi çeken konu olunca yine devam ediyorum tabii. görsellik için de gerekli bir yerde yani. eski pclerdeki br yi bilmiyordum bak yeni bilgiler öğrendik yine sayende.

    YanıtlaSil
  15. YİNE ÇOK DEĞERLİ BİLGİLER VERMİŞSİN.TEŞEKKÜRLER.ÇOK UZUN YAZILAR BENİ DE YORUYOR.HEP KISA YAZMAYA ÇALIŞIYORUM.
    SEVGİLERLE...
    AMİGURUMİLERİNDE ÇOK GÜZEL BU ARADA.HELE ÖRDEYE HASTA OLDUM

    YanıtlaSil
  16. süper..
    bende bu kodları arıyodum..

    YanıtlaSil
  17. Yazdıklarından okadar faydalanıyorum ki.

    Sağolasın.

    Blogspotu sayende öğrenebiliyorum.

    YanıtlaSil
  18. gene çok güzel bilgiler.resim yüklemekte art arta açmayı bilmiyordum.ayrca ben yazıları ve resimleri hep aynı yerden gönderiyorum.öğrenecek ne çok şey var hala.

    YanıtlaSil
  19. Harikasın sevgili Gece:))
    Çok tşk.bilgiler için canım...

    YanıtlaSil
  20. Evet bazen bende uzun yazıları okurken sıkılıyorum, kendimde yazıyorum uzun yazı bazen ama yazarken uzun yazdıgının farkında olmuyorsun nedense, özelikle içini dökerken. Yazı eklerken arada bir boşluk bırakmak yazı okumayı kolaylaştırıyor, bende buna dikkat etmeye calışıyorum.

    YanıtlaSil
  21. haklısın gececim.beni etsy paklar aslında)))ama altyapısızlık kurbanıyım işte))bu nedenle yazın çok değerli benim açımdan.en azından elimin altındaki pc den daha fazla nasıl yararlanabileceğimi öğreniyorum yavaş yavaş.
    imgeleme yazını da okudum ve sonuna kadar katıldım .yetmedi hayrete düştüm bu meleketin bu kadar eğitim uzmanı bilmemnesi var bu insanlar ne yapıyorlar acaba?yoksa onlarda mı algılama kavrama güçlüğü çekiyorlar.
    tv dışında bir sebep daha geliyor aklıma.bebek mamaları..onlar hakkında yoğun kuşkularım var paranoyaya varan))

    YanıtlaSil
  22. Teşekkür ederim GECE.Bu bilgiler ışığında birşeyler yapmak istedim ama bu kodlar yüzünden kafam karışıyor.Bir de sayfama başka yerlerden gadgetler eklemek istiyorum ama kabul görmüyor.

    YanıtlaSil
  23. ayyy sürekli takip ediyorum blogunu ben yabancıyım bu konulara bende bloğumda değişiklik yapmak istiyorum ama sade ve güzel bir header istiyorum cünkü arkaplanı beyaz istiyorum ama cesaret edemiyorum sizin sayenizde cesaret ettim minimada 3 kolonlu sablonda hata veriyor bloger neden yüklüyeiyorum acaba bana bu konuda yardımcı olurmusunuz ..ilginize simdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
  24. sayın gece çok güzel bilgiler vermişsiniz.teşekkürler.bende yeni blog açtım ama çok iyi düzenleyemedim.sizin bilgilerle sayfa yapısını filan büyüttüm ama diğer kısımlarında yardım edebilirmisiniz.başlık için resim bulamadım vs.vs....teşekürler şimdiden

    YanıtlaSil