20 Mart 2009 Cuma

# Sevdiklerim

The Lord of Puppets : Özlem Akın

Çek Cumhuriyeti'nde sanat eğitimi alan Özlem ile 10 marifetten tanıştık. 10 marifet üyesi birçok arkadaşım kendisini tanıyacaktır ama sitemin diğer ziyaretçilerine tanıtmak istiyorum kendisini.
Özlem bana göre gerçek bir sanatçı, yaptığı birbirinden özgün, şahane, yaratıcı kuklalarından ötürü ben ona Kuklaların Efendisi (Lord of Puppets) diyorum. Kuklaların her birinin bir hikayesi var ve her ayrıntı kendisi tarafından el yapımı.
İnternette çok gezdiğimden az çok sanatla ilgili olduğumdan yaptıklarının özgünlüğü ve tarzı ile dikkatimi hemen çekmişti.
Yüz ifadeleri birçok arkadaşımıza korkutucu gelmişti 10 marifette, ancak bana göre hiç de öyle değil ve aslında olması gereken bu. Kuklaya karikatürist yaklaşım kullanarak oluşturduğu ifadeler, yüzlere yüklediği anlamlar daha iyi ifade edilemezdi.
Bu resimdeki sepeti bile kendisi ördü. Elbiseleri kendisi dikti. Ülkemizde pek dikkat çekmedi belki ama Çek Cumhuriyeti'nde ve Etsy'de daha ilk andan satışları başladı.
Herbiri birbirinden ilginç ve hoş diğer kuklalarını Pasaj'dan satın alabilir, nasıl yapıldığını adım adım blogundan öğrenebilirsiniz. Genç sanatçılarımızı en azından yorumlarımızla destekleyelim.

İlave not: Biraz önce google dan Özlem'i araştırdım ve kendisi hakkında bu ropörtajı buldum. Kendisi Antalya Altın Portakal Film Festivali Ulusal Kısa Film Yarışması’nda En İyi Kısa Film ödülünün sahibi olmuş, bilmiyordum, gurur duydum. Ayrıntılı bilgiyi okuyabilirsiniz.

32 yorum:

  1. çok güzel şeyler yapıyormuş gerçekten bravo arkadaşa...sanada ayrıca teşekkürler paylaşım için GeCe...

    YanıtlaSil
  2. FARKLI BİR YETENEK BU HERKESİN YAPABİLECEĞİ BİR ŞEY DEĞİL EL BECERİSİ YARATICILIK ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞININ GERÇEKTEN HARİKA KUKLALAR YAPMIŞ...

    YanıtlaSil
  3. biliyorum ewvet 10 marifetten.farklı ve büyük yetenek

    YanıtlaSil
  4. Kuklalar cok hoslar... El beceri isi. sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  5. Harikalar bence çok sevdim..

    YanıtlaSil
  6. Ben ilk defa goruyorum
    hemen verdigin lnklere gidiyorum

    YanıtlaSil
  7. Hakikatten çok yaratıcı.Hayran olmamak mumkun değil.Paylaşım için teşekkur ederim GeCe...

    YanıtlaSil
  8. süperler bayıldım. yüz ifadelerini özellikle beğendim.

    YanıtlaSil
  9. harikasın gececim,sanatçılarımızı tanıtıyor bizleri farklı yerlere götürüyorsun.ne kadar iyisin sen böyle...

    etsy de satışlarının da iyi gitmesine çok sevindim,pasaj beklenen etkiyi yaratamadı çünkü bazı arkadaşlarımız düşük kaliteli fotoğraflarla sunuyorlar ürünlerini,bu da etkiliyor tabii herşeyi...

    bu arada alttaki görsel yazı içeriği çok güzel olmuş,ben de kullanıyorum izninle :)

    YanıtlaSil
  10. Marifette görmüştüm. Elbiseler ve ayrıntılar cidden şahane. Özlem'i yürekten kutlarım. GeCe böyle destek vermek de övgüye değer. Yani bir kutlama da sana.

    YanıtlaSil
  11. hakikaten harika olmuş...

    YanıtlaSil
  12. farklı ilginç. İlk bakışta korkutucu gelsede sonradan incelediğinde ne kadar emek sarf edildiği anlaşılıyor.. Başarılarının devamını diliyorum özlem hanımın

    YanıtlaSil
  13. çok beğendim bende özlem hanımın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. çok beğendim bende özlem hanımın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. çok beğendim bende özlem hanımın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. gerçekten çok yetenekliymiş, tebrikler..

    YanıtlaSil
  17. gerçekten el becerisi isteyen işler..çok güzel olmuş cadılar falan:)
    ellerine sağlık özlem..

    YanıtlaSil
  18. Maaşallah,hakikaten yetenek işi.Kutluyorum kendisini,çok beğendim.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Çok hoş!bende çok beğendim Özlem hanımın ellerine sağlık.Çok yetenek isteyen birşey çok zor olsa gerek,hepsi de harika!

    YanıtlaSil
  20. bende pasajda rstlamıştım bu kuklalara ve çok ilgimi çekmişti.gerçekten çok güzeller.farklı bir bakış açısıyla bakıyor.başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  21. bende çok beğendim çok emek verildiği belli

    YanıtlaSil
  22. Bu da bir sanat kuklaları mükemmel. Senin gibi bir dostu olduğu için de çok şanslı.

    YanıtlaSil
  23. bende ilk defa gördüm hemen linklere bakım gerçekten hiç olmayan ve enterasan şeyler yapmış elelrine sağlık..

    YanıtlaSil
  24. Çok başarılı,kendine özgü bir tarzı var gerçekten de...Yolu açık olsun...

    YanıtlaSil
  25. Özlem'i ben de bulduğum her yerde takip ediyorum. Hatta kuklaları bana Tim Burton'ın karakterlerini anımsatıyor. Çok farklı ve başarılı...

    YanıtlaSil
  26. gece, oncelikle bu guZel yaZin ve ovgulerin icin cok ama cok tesekkur ederim.. mahcup oldum vallahi..

    cok gec cevaplayabiliyorum, kusura bakmayin anca firsat bulabildim.. yorumlariniZ inanilmaZ mutlu etti beni.. ilgilenen herkese cok ama cok tesekkur ederim :)))

    YanıtlaSil
  27. çok ilginç ya çok güzeller:))
    bu arada ben gene bişiler aranıyorum heaerle ilgili bakayım yapabilecekmiyim:D

    YanıtlaSil
  28. Ne çok isterdim böyle el becerilerimin olmasını :D Kendimin yok ama olan insanları görünce de mutlu oluyorum ve bu orijinal şeylerin yapımcısını tanıttığı için bilogun sahibesine teşekkürü borç bilirim :p

    YanıtlaSil
  29. Kesinlikle çok özgünler ve ben yüz ifadelerini sevdim:) tasarım her alanda ne güzel:))

    YanıtlaSil
  30. 10 marifet le eskisi kadar ilgilenemediğimiz için kacırmışız Özlem Hanımın yaptıklarını...çok farklı çok güzel hepsi emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  31. Bende karsilastim onunla harika seyler yapiyor :)) Muhtesemler tek kelimeyle :))

    YanıtlaSil
  32. Bende çok beğendim gerçekten mükemmel..

    YanıtlaSil