10 Ekim 2008 Cuma

# günlük # plan

Son Bir Kaç Günde Neler Yaptım?

Deni yıldızını koyduğumdan beri resimleri koyacak zaman kolluyorum ama yok. Bu kadar gün yazmadım ama dayanamadım şimdi yazıyorum. Resimler de yarın diyorum inşallah. Ramazan ayının çoğunda izinli olduğumu söylemiştim, bu hafta işe başladım. Başladım ki ne başlamak. Hafta nasıl bitti hiç anlamadım. O kadar çok iş birikmiş ki, kişisel çalışmalarıma bile vakit ayıramadım.

Resimleri koymak için değişik kolajar yapmayı planlamıştım. Çeşitli kolaj programları denedim dün iş aralarında. İçime sinen pek olmadı, oturup fotoğraf programında yapacağım kendim. Resimleri çekmek bir saniye sürüyor ancak bloga aktarmak benim saatlerimi alıyor. Önce renk, parlaklık ayarlarını düzenliyorum, boyutlarını değiştiriyorum, imzamı ekliyorum ve şimdi de kolaj yapıcam birkaç saatimi alıyor.

Bu arada dün akşam bayram temizliğinden sonra ilk temizliğmi yaptım. Mop ile temizliğin ne kadar rahat olduğunu anlatmıştım. Ama daha da övmek istiyorum. Her zaman önce elektirik süpürgesi ile süpürür ardından silerim. Dün de öyle yaptım ama bir de annekazın tavsiye ettiği gibi mopla halıları hafifçe sileyim dedim süpürdükten sonra. Allahım ben evimi yıllardır temiz sanıyordum. Süpürülmüş halıdan bir sürü saç kıl vs çıktı. Nerden çıktı bunlar ve en güzeli de sanki halılar parladı. Tozları da aldı. Öyle içime sindi ki anlatamam. Artık bir numaralı temizlik ürünüm o. Canım mopum benim.

Geçenlerde yayınladığım blogger şablonlarını denerken Ayşe Gelin'in sitesi bozulmuştu. Ben de çok üzüldüm ama neyse ki şimdi düzelmiş. Şablonları ben de denedim ancak hep hata mesajı veriyor. Kodları verilen hatadan itibaren kontrol ettim. Bir yanlışlık yok. Web yöneticisi olan eşime göre, bunun sebebi bizim hesaplarımızın bulunduğu sunuculardan kaynaklanıyor. Çünkü bu şablonları kullanmakta olan yabancı bloglar var. Kodları incelediğimde aslında bayanın çok da orjinal bişey yapmadığını gördüm. Blogger'ın Minima şablonunun arkaplan ve banner resimlerini değiştirip stillerle oynamış. Bu durumda ben de bu şablonları kendimize uyarlayabilirim ve hatta çok orjinal şablonlar yapabilirim diye düşünüyorum. Bu da yapılacak listemde yerini aldı.

Diğer yandan kayıp sitelerin geri getirilmesi ile ilgili araştırma yaparken, bizim kullandığımız hesapların yedeklenmesi için bir hizmet yok. Bir başka sürümde varmış. Bu konuyu araştırıp, mümkün çözümleri yazmayı planlıyorum. Çünkü şablonu kaydetmek demek yazıları ve resimleri kaydetmek anlamına gelmiyor, sadece yazı ve resimlerimizin linklerini içeriyor. Bu olaydan sonra benim de içim hiç rahat değil bir yol bulmalıyım. Araştırma sonuçlarını burda yayınlayacağım.

Kafamda o kadar çok proje plan var ki artık eskisi kadar uyuyamıyorum bile. Bir gün projelerimi de yazacağım. Bunlar içinde bir tanesi var ki ortak bir çalışma ve umarım çok hayırlı işlere vesile olacak. Günler keşke daha uzun olsa yetişemiyorum artık. Boş oturmaktan canları sıkılanlara şaşıyorum valla...

8 yorum:

  1. Gece'cim mobu anlattıktan sonra hemen koştura koştura aldım, ve çok sevdim gerçekten. Bahsetmiştim ilk aldığımı kullanamadığımdan iyisini alınca çok rahat ettim. Halı da da deneyeyim.
    Fotoğrafların düzenlenmesi gerçekten çok zaman alıyor, bir de malum mevsi güneş yüzünü az gösteriyor, karanlık fotoğraflar çekmemek için ışık bekliyoruz bazı zamanlar. craftwomanın fotoğraf düzenlemeyle ilgili güzel bir yazısı var bu hafta.

    YanıtlaSil
  2. fotoğrafları düzenlemek gerçekten çok zaman alıyor, doğru ışığı yakalayabilmek, düzgün poz için tekrar tekrar çok sayıda çekim yap, ayıkla, kes.biç, imza at, gerekli ise aydınlat vs. ilk zamanlar hoşuma gidiyordu bu işlerle uğraşmak ama artık fena halde sıkıcı geliyor. Bunun yanı sıra, blog haricinde 10 marifete ekle, flickra ekle vs. zor işimiz zor :)

    YanıtlaSil
  3. Benim hic mopum olmadi, yani denesemmi dedim simdi:)
    Bu arada bos durani seytan bile sevmezmis derler, vakit yetmemesi verimli oldugunu gösterir, hep böyle kalman dilegimle:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. vallahi ben seni bekliyorum

    YanıtlaSil
  5. Gece bu moptan bende istiyorum. Hangi marka kullanıyorsun. Bende almak istiyorum. Vileda dan fenalık geldi de...

    YanıtlaSil
  6. ben de ucuz bir şey almıştım denemek için çünkü vileda paspaslarının hayal kırıklığından sonra eğer bundan da memnun kalmazsam kullanmam diyordum, çok para vermek istemedim. Şansıma iyi bişey çıktı yada hepsi öyle bilmiyorum. çocukla çocuk daha önce aldığı ucuz moptan memnun olmadığını söylemişti. Diğerlerini pek incelemedim ama kilit nokta mopun süngeri, değişik bir sünger sentetik sanırım. Ben kiler marketten 6.85 ytl ye aldım çok ucuz.İthal sanırım(çin malı olabilir) Aynı yerde daha pahalı bildiğimiz markaların mopları da vardı. Görebildiğim kadarıyla fark, sopasının dayanıklılığında idi. Zaten deneme amaçlı aldığım için eğer kırılırsa falan daha kalitesini alırım. Artık temizlik onsuz olmaz benim için.

    YanıtlaSil
  7. skoc brite mop, migrosda 23.90 ytl ye görmüştüm, şokta da aynı marka aynı ürün 16.90 ytl ye satılıyor, daha ucuzunu göremedim henüz. aynı ürün, evet belki biraz kalite farkı vardır ama, farklı markalarda, hatta aynı marka farklı yerlerde ne kadar uç fiyatlarda satılıyor.

    YanıtlaSil
  8. Ay akşam yazmayı unutmuşum resimlere dalmışken :) Bu mop ne harika birşeymiş öyle valla en yakın zamanda almayı düşünüyorum. Daha önce görmüştüm ama evler de kullanılabildiğini bilmiyordum. Madem herkes denedi onayladı artık bir mop da biz alalım. Bu arada mop firması da artışın nedeninin bloglar sayesinde olduğunu biliyor mu acaba :)

    YanıtlaSil