29 Ekim 2008 Çarşamba

# İkonlar # photoscape

PhotoScape

Geçenlerde Delfina'nın bu yazısında bu program ile tanıştım. Kendisi çok şık headerlarını bu fotoğraf programı ile yapıyormuş. Ben de eskiden beri alıştığım Ulead'ın Photo Impact'ini kullanıyordum, Photoshop da elimde olmasına rağmen tam anlamıyla ona pek alıştığımı söyleyemeyeceğim. Bu bedava programı indirdim ve denedim.

Öncelikle programın Türkçe erişim panaline sahip olması çok kolaylık sağlıyor. Bunun yanısıra otomatik konstrast, parlaklık, ışıklandırma vs. ayarlarını çok kolay yapabiliyor. Yeniden boyutlandırma,kenarları yuvarlatma ve kırpma çok kolay. Tabi bunların yanısıra hareketli gif resimleri oluşturma ve kolajlar yapmak için de muhteşem.

Benim en çok ilgimi çeken ise programa yüklenmiş, resmi süslemek amacıyla kullanabilecek çerçeveler, resimler ve ikonlar. Benim kullandığım programlarda da bu özellikler var ama insan bir süre sonra sıkılıyor ve eğer o özel bir programsa ancak kendi formatında ilavelre yapılmasına izin veriyor.

Photoshop piyasaya çıktıktan sonra elbette bir devrim yarattı. Photoshopa özel hazır resimler (çiçekler, kelebekler, çerçeveler gibi) photoshop uzmanları tarafından yapılıp internette ücretsiz erişime sunuluyor. Bu fırçaları programa yükleyip seçenekleri zenginleştirebiliyorsunuz.

Bu kesinlikle çok güzel bir fırsat ve asıl gelmek istediğim nokta PhotoScape'in photoshopa özel png resimlerini kullanıyor olması.

Geçen gün tavşanı süslemeye uğraşırken arşivindeki resimlerin uzantılarının png olduğunu farkettim ve kafamda ışık yandı. Acaba Program Files klasöründe Photoscape'in içine başka resimler koysam tanır mı diye. Tesadüf ki geçenlerde 10marifet'te yayınlanan bir yazının linklerinden bir sürü scrapbooking için kartlar, çerçeveler falan indirmiştim. Bunlar da png uzantılıydı hemen denedim. Oldu. Yukarda görülen resimdeki çerçeveyi ordan almıştım.

Böylece önümde sonsuz bir deniz uzandığını farkettim. Photoshop kadar karmaşık olmadan Photoshop kadar güzel resimler. Bir sürü ikon indirdim png uzantılı. Şimdi çeşit çeşit resimler yapabileceğim. Son resimdeki kalpler internetten indirdiğim bedava ikonlar (malesef linkini hatırlamıyorum bir sürü siteye girdim çünkü), bunları ve daha birçok sevimli şeyi bundan sonra kullanacağım.

Not: Yukarıdaki amigurumi bana ait değildir, çok hoşuma gittiği için bilgisayarıma kaydetmişim eskiden. Malesef onun da linki yok. Benim arkaplanım lacivert olduğu için çok şık durmadı kenarları ama beyaz fonlu bir sitede harika gözükür ve hatta arkaplan istenilen renkte yapılabilir ben üşendim şimdi.

15 yorum:

  1. Sevgili GeCe,

    PhotoScape'in harika özelliklerini anlatan yazına sonsuz teşekkürler.2 yıldır en basit süslemeyi bile bu programla yapmaktan inanılmaz zevk alıyorum.PS gibi karışık programlara hiç gerek yok değil mi?

    Hep birlikte güle güle kullanalım :)

    Kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzelmis yaa bu program, bende böyle resim süslemeyi severim ama hic uygun bir program bulamadim, Photoshop var ama o cok yavas calisiyor benim bilgisayarimda ve bende isinamadim pek.
    Bu programa bir bakayim ben:)
    Tesekkürler

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim,ben de hemen yükledim.Anlattıkların biraz karışık geldi,ama uğraşmak istiyorum.Deneyimini paylaştığın için sağol...

    YanıtlaSil
  4. Bana PS daha kolay ve hızlı geliyor=)

    YanıtlaSil
  5. bide ben göz atayım buna:) hiç anlamam bu tur şeylerden ama anlamayı çok isterdim.

    YanıtlaSil
  6. günaydın.
    programı deneyeceğim.bayılırım cicili bicili resimlere:))
    bayram taında geçecek bir gün dilişyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Sşteyi delfinada görmüştüm, senin yazından da sonra denemek şart oldu

    YanıtlaSil
  8. gecem.....
    canım bende pgotoscape kullanıyordum. bu çok ii oldu bende denedim ve senin dediğin gibi oldu hakikaten prpgram files içine denemelik attım bir kaç te scrap kağıtlarından mis gibide oldu valla.. çok çok teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  9. Ge-Ceciğim eve gidince bende bu yeni programı pc me indirmeyi düşünüyorum. Eski programdan bende sıkılmıştım. Değişiklik herzaman için iyidir. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. paylastigin icin cok sagol. bu cicili bicili program ve baska tavsiyelerinle, fotograflarimiz senlenecek ins.

    henuz indirmedim, cocuklar filan bi uyusun da aksam ugrasirim artik ;)

    YanıtlaSil
  11. Paylaşım için teşekkürler...
    Sevgilerr

    YanıtlaSil
  12. Türkçe olması ingilizcfe bilmeyenler için gzel birtanem :) oh be ay özlemişim ya sizleri :)

    YanıtlaSil
  13. ablam ben hiç anlamam gelince gösterirsin ...:)))
    şu an ev gibi beynim de allak bullak heheheheheh....

    YanıtlaSil
  14. slm bende programı yükledim harika seyler yapılıyor tam istediğim gibi teşekkürler grsz

    YanıtlaSil
  15. bu program harika oldu. tşk.ler

    YanıtlaSil