11 Ekim 2008 Cumartesi

# Gezi # mısır

SHARM EL SHEIKH (1)

Bir miktar resmi düzenlemeyi bitirdim, yayınlamak istedim. Daha birkaç tane albüm olacak. Gerçekten vakit alıyormuş. Resimlere tıklayınca büyük halleri görülebilir.




Gittiğimiz günlerde hava sıcaklığı 30-35 derece arasındaydı. Buna rağmen nem oranı İstanbul'da yazın %80 leri bulurken orda çok düşük (%30 larda ) olduğundan hiç terleme, bunalma hissi olmadı. Üstelik sürekli esen püfür püfür bir rüzgar vardı. Genelde şehre bakınca heryer bir çöl havasında gibi görülüyor. Turistik bir yer olduğu için sürekli sulanarak yeşillendirilmiş. Eğer bir çaba olmasaydı herhalde heryer sapsarı kum olacaktı.Otelimiz deniz kıyısında değildi ve 4 yıldızlı bir oteldi. Ama bana göre Türkiye'deki birçok 5* lı oteli sollar. Çok büyük bir havuz, güzel bir hizmet vardı ve oldukça temizdi. Restoranı da bol çeşitliydi.

Denize uzak olmasına rağmen kendine ait bir plajı var ve ücrestsiz servis sağlıyorlardı gün boyunca. Tek olumsuz tarafı servis şöförlerinin biraz zaman konusunda titiz olmamaları ki bu tavır genel olarak orda yaşayan halka yansımış diyebilirim. Hava sıcak diye midir nedir böyle adamlarda bir rahatlık ve laylaylom havaları var. Keyifçiler yani.

Oda ve genel mimari Arap tarzını yansıtıyordu. Odaya ilk girdiğimde bana biraz kasvetli geldi ama sonra alıştım. Yatak özellikle çok ilginçti. İnanılmaz genişti ve süngeri değişik bir malzemeden yapılmıştı: semsert. Hiç zıplamıyordu. Ama hiç ağrı falan çekmedim çok rahat uyuduk, malzemesine baktım ama anlayamadım. Büyük olması ise ayrı bir konu. Yastıktar biri bir uçta diğeri diğer uçta kalmıştı. Acaba yatakta birbirlerinden uzak dursunlar diye mi yapmışlar yoksa bu adamlar sıcaktan dolayı böyle bir alışkanlık mı edinmişler bilmiyorum. Gerçi klimalar hep çalışıyordu ama ben birinci olasılıktan süpheleniyorum yatak da gıcırdıyordu zaten.

Orda tanıştığımız başka çiftler aynı derecede memnun değildi otelden ama biz memnun kaldık. Göreceli bir kavram tabiki. Diğer resimlerle birlikte diğer izlenimleri mi de anlatırım. Arkası yarın şimdilik.

13 yorum:

  1. ay çok güzel mimari tarzı da güzel ben beğendim gidip görmüş gibi oldum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. böhühühüüü

    YanıtlaSil
  3. anne kaz gibi aynen böhüüüüüüüüü:))))))

    YanıtlaSil
  4. Siz digital Scrapbooking yapıyorsunuz! Harika! Çok beğendim.

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle resim düzenlemesi harika olmuş...
    Otelin mimarisi çok hoş, arap kültürünü dekorasyona yansıtmayı başarmışlar...

    YanıtlaSil
  6. Vallahi Mısır gitmek istediğim yerlerin başında geliyordu. Çok harika bir yer olduğunu tahmin ediyordum. Özellikle piramitleri ilgimi çekiyordu ama bu görüntüleri de görünce bir bütün olarak Mısır tam anlamıyla harika bir ülke olsa gerek. Tatil resimlerini uzun zamandan beri bekliyorduk merakla. Beklediğimize ve merakımıza değdiğini görüyorum. Ayrıca resimler görsel açıdan da çok güzel olmuş. Bizimle paylaştığın için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. 10 yıl kadar once biz de gittik Mısır2a hatta ilginçtir bizim balayı tercihimizdi ama biz sharm-el shaikh e gitmedik, iskenderiye, nil nehri kahire vs. turuydu bizimki....bu arada yatak bizde de aynıydı iki yerine 3 baş yastığı vardı yanyana biz de anlam verememiştik;:))

    YanıtlaSil
  8. Vay beee, ne kadar güzel bir yermiş orasııı. Mısırda öyle bir yer olacagını tahmin etmemiştim. Tıpkı Trkiyeye hiç gitmeyen Hollandalıların, turkiye tatile gidip geldikten sonraki verdikleri tepkinin aynısını verdim :) Onlarda Turkiyenin her yeriş köy gibi oldugunu zannederlermiş :) Valla abla biiir çok insan mısıra gidip görmek ister, sen bu merakını giderdin, darısı başımıza artık :)

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraflar çok güzel, çok da güzel kolaj yapmışsın. Devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Gece Utku'cuğum için yazdığınız güzel sözlere çok teşekkür ederiz.
    Pasta değilde hamileyken çok kek yediğimi söyleyebilirim. Belki de onun için bu kadar tatlı ve sıcak kanlı bir oğlum var, haklı olabilirsiniz...
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  11. Selam,

    Link kodu konusunda bana pratikanne@gmail.com a mail atabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  12. resimler çok kalitesiz ve çok kötü çekilmiş bide bunları kolaj yapmakla uğraşmışsın vakit kaybı bende sana yorum yazıyorum o da ayrı bir vakit kaybı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim bu yorumu yazana kadar internette binlerce foto bulabilirdiniz

      Sil