27 Eylül 2008 Cumartesi

# Özel Günler

Bayram Temizliği

Ben de temizlik yapmayı sevenlerdenim. Ne kadar yorulursam yorulayım ardından heryer temiz ve toplu olunca tüm yorgunluğum gidiverir. Genelde arayı fazla uzatmadan ve uzun süre kirletmeden sık sık temizlerim 40 m2 cik evimi. Bu yüzden çalışırken de fazla yorucu olmuyor benim için. Bunu yanı sıra bu Ramazan'ın çoğunda izinli olduğum için annemin evini de temizledim. Camlar hariç!

Yağmurun dinmesini bekliyorum ama sanırım dinmeyecek, artık yarın ne olursa olsun sileceğim camları. Bunun dışında pek bir işim kalmadı. Bugün marketten Annekaz'ın bahsettiği moplardan aldım. Püsküllü paspaslar hem çok nemli kaldığından hem de saçları çöpleri toplamadığından (öncesinde muhakkak elektrikli süpürgeyle süpürdüğüm halde) kullanmayıp, klasik diz üstünde elle yerleri silmekteydim. Bu günden sonra bende evrimleştim artık iki ayak üstünde temizlik yapacağım :) Allahım ne güzel şeymiş bu mop, neden daha önce keşfetmemişim. Tüm saçları çöpleri topluyor ve yıkadığında da hemen süngerin ucundan ayrılıyor. Bezle sildiğim zaman bir silme bir silkme şeklinde, saçları ayıklamaktan gına gelmişti.


Artık bende temzilik yaparken resimdeki gibi şıkırdak terlikler ve mini etekler giyebilirim. Bu durumda ortalıkta Ce de varsa , temizliği bitirmem mümkün olmayabilir. Ge nereye Ce oraya kovalamaca oynarız artık. Benim temizlikten başka birşeyi gözüm görmez tabi... Bir işe başladım mı bitirmem lazım.

İftara da az kaldı. Yemeklerimin çoğu hazır. Bir iki ufak şey kaldı yapacağım. Bütün gün temizlik ardından yemekle meşgul olmama rağmen ve sırtımda hafif bir ağrı hissetmeme rağmen "bayram temizliği" yapabiliyor olmaktan çok mutluyum.

Bayramlar beni her zaman heyecanlandırmıştır. Bayrama birkaç gün kala annem ve ablalarımla baklava yapar, çikolatalar şekerler bayram harçlıkları hazırlanır, bayram sabahı erken kalkıp evin görünen yerlerini son birkez silip misafirleri beklerdik. Annem ve babam ailenin en büyükleri olduğu için bizim ev genelde dolup taşar, ikramlar sohbetler çok eğlenceli geçer. Aynı anda 20-30 misafirin bir arada olduğu da olur bazen. Her zaman görüşemediğimiz akrabalarımızla görüşüp kısa zamanda tüm olan biteni paylaştıktan sonra akşam olunca tatlı yorgunlukla huzur buluruz. Bütün bu telaşlar öyle güzel ki evlendikten sonra bunların bir kısmını kaçırdığım için gözüm arkada kalıyor. (Gerçi ilk günün çoğunda ben de annemlerde oluyorum, gezilerimi diğer günlere bırakıyorum çünkü bir daha göremeyeceğim kişileri görmek istiyorum. Bazen teyzemlere gidince kuzenlerim bize gelmiş oluyorlar, eve dönünce onlar kalkmış olur böylece hiç rastlaşamıyoruz. Bu yüzden beklemeyi tercih ediyorum.)

Bu bayram... Malesef bu anlattıklarımı yaşayamayacağım. Çünkü bütün yaz bir gün bile tatil yapmadığımız için Ce ile tatile gitmeye karar verdik. Pazartesi akşam uçacağız kısmetse. Ayrıntıları yarın yazarım. Çünkü ayrı bir başlıklı gönderi olmasını istiyorum.

9 yorum:

  1. Sevgili GeCe, demek tatil işini hallettiniz gidiyorsunuz çok sevindim. Kolay gelsin sana işleri bitirmişsin gerçi ama darısı başıma diyelim. Öyle bir anlatmışsın ki birden temizlik yapasım geldi :)

    YanıtlaSil
  2. Bu mobların sanırım kaliteli olanlarından almak lazım ben almıştım ama çok faydalanamadım. En kısa zamanda yenileyim, vileda için aynı şeyleri düşünüyorum.
    İyi Bayramlar diliyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Oh oh mis gibi olmuştur evin şimdi. Bende yarın başlıyorum inşallah. 1 oda, antre ve mutfagı bitirmiştim şimdi oturma odasıyla yatak odası kaldı. :)

    Ayrıca resimdeki gibi olursan Ce seni rahat bırakmaz :D

    YanıtlaSil
  4. Tatile de ihtiyacımız oluyor, bence bayramlar izni olmayan ve tek tatil şansı bu olanlar için de ne güzel bir fırsat :) Biz de evde dinleniyoruz, e o da bişiy..

    YanıtlaSil
  5. anne kaz dan "mop" u öğrendiğimden beri benim de aklımda, ben de alacağım ilk bulduğum yerde, marketler de mi bulabiliriz.
    iyi bayramlar, iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  6. ehe çok rahat bi yazı olmuş temizlik senide yumuşatmış :) benim evi hayal et seninkinin 3 katı çarpı 3 çocuk taksit taksit yapılıyor genelde yarın ve pazartesi biter diye umuyorum :) Ben bayram yazımı yazdım arife gününe ayarladım.artıkın bir ara gelir okursun :)

    YanıtlaSil
  7. e kızım tebrikler bendaha başlayamadım bile bayram temizliğine bezleri alıp camlara gidiyoruuum hop geri dönüyorum midemm kalkıyor neyse artık bende bugun başlıcam salonum bitmişti ama tozlarr oleyy heryerde mis gibi uçuçuyorlar...hele saçları naparsan yap yerlerde ahenkle dans ediyorlar...akşam anama gittim 3 tepsi baklava yaptık veeee 3 ü de çöpte annem anlatır sana bu akşam tekrar aynı telaş var aslında akşam istemeyerek yapmıştık baklavaları yorgun ve hastaydık annem dediki zorla iş yaparsanız böyle olur allah ben başladım oynamaya şakkudu şukkudu allah cezamızı verdi yeniden yapacaz yeniden yapacaz evde kahkahalar patladı duramıyoruz hele prensesi bilirsin benmi alemimmmm...

    YanıtlaSil
  8. aa bu arada tatil işi ne zaman belli oldu buna çokkkk sevindim güle güle git güle güle gel inş.

    YanıtlaSil
  9. Bloğunuzu inceledim ve çok ilgimi çekti...
    Takipteyim:)
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil