15 Aralık 2014 Pazartesi

Haftanın Bilgisi : Bifteğin Pişip Pişmediğini Anlatan Parmak Testi

İki haftadır bu konudaki yazılarımı yazamıyorum a dostlar. Sebebi ise Hollanda'ca bir yemek dergisinde gördüğüm yöntemi çevirmeye vakit bulamamak. Tabi ki benim bir karış havada olan aklım yeni başıma geldi ve bu bilgiyi ingilizce olarak buldum internette.

Hani özellikle yabancı yemek programlarında görürüz böyle şefler, tavada kalın biftek parçaları pişirirler. Hatta bazen parmaklarıyla üstten bastırırlar pişip pişmediğini anlamak için. Doğrusu ben genelde bu şekilde pek pişirmediğim için şahsi fikrimi sunamayacağım ama denemek istiyorum. Bir de doğrusu şu konuda şüphelerim var. Yurtdışında mesela restoranlarda bu tip yemekler genelde içi pişmemiş halde servis ediliyor. Bu yüzden ben özellikle çok iyi pişmiş olmasını belirtiyorum. Aşağıya yazacağım bilgilerde bu ölçüt nasıl tanımlanmış bilmiyorum. Yani pişmiş dediği ortası çiğ kalmış bir pişme midir yoksa heryeri tamamen pişmiş midir denemek lazım.

1- Elinizi açıp yukarıdaki gibi dokunduğunuzda pişmemiş etin sertlik derecesini gösteriyormuş.
2- baş parmak ile işaret parmağı birleşince hissedilen sertlikteyse, etiniz az pişmiştir.
3- baş parmak ile orta parmak birleşiminde hissedilen sertlik ise orta pişmişe yakın.
4-baş parmak ile işaret parmağının birleşimindeki sertlikteyse orta pişmiş
5- baş parmak ile serçe parmağın birleşiminin sertliğinde ise iyi pişmiş oluyormuş :)

4 yorum:

  1. Ay vallahi hiç gerek yok baktım mı anlarım Gece'm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her yemeği kokusundan anlarım, eti düdüklüde pişiriyorum mesela açmadan anlayabiliyorum :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Tavada pişirince denemek istiyorum acaba doğru mu diye

      Sil