18 Aralık 2014 Perşembe

Buzluğa Koymak İçin Yemek Fikirleri

Buzluk yiyecekleri ile aram pek iyi olmadı bu güne kadar. Tabi ki çevremde yapanlar ve duyduğum şeyler var. Dünkü yazımda yazdığım üzere doğumdan sonra pratik olması için buzluğa yiyecekler hazırlamak istiyorum. Fakat neler koyabilirim aklıma gelmiyor. Sanırım bu yiyecekleri üç kategoriye ayırmak mümkün

1-tamamen pişmiş sadece çıkarıp ısıtılacak yemekler
2- pişmemiş ama bir işlem yapmadan fırına attığında pişecek yemekler (aklıma gelenler lahmacun pide vs)
3- soğanı salçasını falan hazırlamak gereken buzluktan çıkardığını içine atıp pişmesi gereken yemekler.

Öncelikli tercihim elbette bir ve ikinci kategoride olanlar. Allah rızası için bir yorum ile bana fikir verir misiniz? Neler buzluğa koyabilirim/koysam iyi olur? Bu hafta sonu hazırlamaya başlarım ben de.

Sevgiler

p.s o kadar dalginim ki yukaridaki gorsele yanlis yazdigimi bir saat sonra farkettim. Dalgin gebe kafasi icin bir akil olacakti tabi.

25 yorum:

  1. Ben de çok fazla şey koymam ama köfte yapıp koyuyorum, çocuklara pratik oluyor. Pişirmeden koyuyorum ben ama pişmiş de olur. Karnıyarık güzel oluyor. Yemeklik soğan doğrayıp atardım çalışırken. Börek pişmiş ya da çiğ. Bir de dolmalık biber ayıkladıktan sonra fazla gelirse onları koyuyorum. Taze fasulye gibi şeyleri dondurucudan çıkınca sevmedim. Mantı açılırsa atılabilir. Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa yazınca hatırladım bak önceden soğanı koyardım ben de ne zamandır unutmuşum :)

      Sil
  2. Buzluga yemek.koymanizi onermiyorum kesinlikle taze yenen.yiyecekler daha saglikli ,ayrica.konserve falanda yazin.yapmayin zaten.hicbir besleyiciligi de.yok, kendim kanser olduktan.sonra nerde.boyle bir konu gorsem.uyarmak geliyor birilerini bana zaten.yasak.ama bana verilen.listede normal,sağlıklı bireylerinde.buzluk buzlanmis buzluga atilmis yiyecekler.tuketmemeleri yaziyor sadece.köfte yapip koyuyordum onun.haricinde balık olsun fasulye.olsun buzluktan.ciktiktan.sonra bana garip geliyor tatlari nedense ben.sağlıklı ikende begenmiyordum,
    Fakat dedigim.gibi.köfte yapilabilir gibime geliyor belki.borek ve dolma.biber de yapilabilir.kaynanam dolma sarar atardi sonra.pisirirdi yapmak.isterseniz yapabilirsiniz, kek atan bile.var 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler ilginiz için normalde pek koymuyorum buzluğa hep taze yapıyorum özellikle ufak kızım olduğu için, ancak doğumdan sonra bir iki ay düzenim bozulacak eminim (ilkinde de öyleydi ve aç kalıyorduk, şimdi düşünmem gereken bir de ufak çocuk var) bu yüzden hazırlamam iyi olacak. Çünkü amsterdamda yaşıyoruz ve kimsemiz yok yemek getirecek, ayrıca burda eve sipariş olayı zor (hem çeşit yok hem de erken kapanıyor dükkanlar)

      Sil
  3. çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum tabi ama bende koyuyorum birşeyler.Buzluk böreği yapıyorum mesela doğumdan sonra yada herhangi bir zamanda gelen olduğunda süper oluyor tepsiye diz hemen at fırına..Sonra yazdan yeşil fasulye,bezelye,barbunya,bamya koydum..Köfte pişmemiş olarak koyuyorum..Bi ara kek denedim pişmiş olarak çıkınca açılması çok sürmüyor ve gayet yumuşak taze gibi oluyor iyi sarmalarsan koku filanda sinmiyor..Pişmiş kalan böreklerde atmıştım bi kere onu da çıkarıp hemen fırına verdim ısıttım süper oldu....Pişmiş çorba özellikle kalan yemekleri atanda duyudum..

    YanıtlaSil
  4. Ben mantı yaptırıp atıyorum. Hem ufaklıklar çok seviyor hem de besleyici bir yemek oluyor. Ben şu an kıyma ve soğanı kavurup parçalara ayırıp atıyorum. Bulduğum taze mevsim sebzesinin içine atıyorum. Hemen yemek pişiyor. Bakliyatı önceden pişirip onlarıda parçalar halinde kaldırıyorum. Kıymamı aldığımda bir kısmıyla dolma içimi hazırlayıp atıyorum. Ama içine pirincini koymuyorum bana göre pirinç içinde kırık kırık sert oluyor gibi geliyor onu doldururken içine ekliyorum. Kıymanın bir kısmıyla soğanı rendeleyip karıştırıp minik toplar yapıyorum. Bazen yoğurt çorbasının içine koyuyorum. Bazen makarnaya koyabiliyorum. Onun dışında sigara böreği, lazanya filan hazırlayıp donduruyorum. Bunları zipli olan torbalarda saklayınca fazla koku sinmiyor. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  5. bence çocuklu bir evde en sağlıklı ve pratik yapılabilecekler şunlar; tarhana çorbası mutfağımdan eksik olmaz. Buzluğa poğaça yapıp koymuştum. çıkardığımda hafif ısıtıldığında gayet güzel olmuştu. Böreklerde gayet iyi oluyor. ben keki hiç beğenmedim buzluktan çıktıktan sonra...minik minik biberleri doğrayıp poşetlerim sonra et sotelere bulgur pilavlarına konmak için hazır oluyor.tabi haşlanan ve buzluğa atılan yarma, ve diğer bakliyatlarda kurtarıcı. Ama en çok pişmesi uzun süren et olduğuna göre biraz fazla alıp kavurma yaparak buzdolabında buzlukta uzun süre kullanabilirsiniz. mantı da çok güzel oluyor ama tek başınıza saatlerce oturup nasıl yapacaksınız...anneniz yanınıza gelmeyecek mi doğum için.merak ettim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk doğumda kimse gelmsmişti ve slovakyadaydık ciddi anlamda aç kalmıştık diyebilirim. Şimdi kayınvalidem gelebilir ama o da uzun kalamayacak ve muhtemelen sadece kızımla oynayacak. Çok seviyor kızım onu ve çok özledi yazdan beri. Ben şimdiden yavaş yavaş hazırlayıp koyacağım. Bir haftada yaparım herhalde sonuçta her gün yemek hazırlarken biraz da dondurucu için hazırlamam mümkün olabilir sanıyorum

      Sil
  6. Genellikle pişirip öyle koyuyorum ben.
    Fasulye, bezelye, patlıcan, patlıcan salatası, kabak gibi sebze yemeklerinin tadı, buzluktan çıkarıp ısıtınca ilk pişmiş hali gibi oluyor.
    Donmuş sebzeyi çözdürüp pişirince pek hoş olmuyor bana kalırsa.
    Sarma, dolma gibi şeyleri de çiğken hazırlayıp, sonra pişirenler var. Ama onu da pek sevmiyorum açıkçası. Kepek kepek oluyor sanki.
    Menemenlik harç olabilir (domates, biber doğranmış şekilde yani)
    Şu anda günlük olarak pişirdiğiniz her yemekten de bir yiyimlik atabilirsiniz buzluğa. O da epeyce birikim sağlıyor buzlukta:)
    Tavuk ve et suyunu da dondurup kullanıyorum. Vitamini gidiyor mu, pek fikrim yok ama:-/

    YanıtlaSil
  7. yaz tatilini annemlerde geciriyorum giderken esime , aklima ne gelirse yemek yapiyorum Kücük tek kisilik tuppa lara koyuyorum.patlicanli patatesli musakka , patlicani ve patatesi firinda yapip kiymali sosla ocakta biraz pisiriyorum ben hic yemedim ama esim yeni pismis gibi mikroda isitip yiyormus ..bence sizin su icli köftelerden de yapabilirsiniz ...mesela islak kek , yada revani yapinca cok geliyor büyük tepsi yarisini kadiriyorum ilik yerde bekletince gayet güzel oluyor...yaprak bile sarabilirsiniz cikarip üzerine zeytinyag ve suyunu koyup pisiriyorum ...bence bol bol börek sarin kurtarici gibi ...kayinvalideniz gelirken yufka getirsin , tr zeytinini vakumlanmis su ezine peynirlerinden ....portakalli kerevizden bile yapiyorum esim bayiliyor...herzamanmi yapiyorsunuz sanki ...nofrostlar bunun icin ...simdiden gecmis olsun

    YanıtlaSil
  8. Bizim buzlukta her daim olanlar: Köfte (hazırlanmış, sadece pişirilmemiş), makarna üzerine yapılabilecek soslar (mesela domatesli somonlu harç, kıymalı harç, havuçlu pırasalı üzerine hazır rende kaşar döküvereceğin harç, bunları pişirip koyarsan hemen eşin bile makarnayı haşlayıverir, üstüne döküverirsiniz), peynirli, kıymalı ve sebzeli çeşitli içlerle börek hazırlayıp atabilirsin, hemen fırına verilebilecek şekilde. baklagilleri haşlayıp atabilirsin hemen iki taşım pişirilir, o da kolay. Başka.. Ne bileyim :) Helonun sevdiği yemeklerden azıcık azıcık yedekleyebilirsin. Bizde artan yemek azıcık bile olsa tupperware'e koyup hemen atıyorum, birkaç gün sonra öğle yemeği bile oluyor. Bol meyve, bol kuruyemiş, salata malzemesi de alırsan, eşine de direktifler bolca :D kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  9. ins sizin kayinvalidenizde benimki gibi degildir... 2 ay önceden geldi coreklendi , esim sen hic düsünme onlar yaparlar herseyi demisti bir bakti ben hep mutfaktayim bir Sabah kalkmis siz birazda kardesime gidin yalniz kalmasin deyip göndermis ...iki kisiye yemek yaparken 4 kisiye yapiyordum annesi bizde diye kardeside bizdeydi ....birde anneme gözün arkada kalmasin biz bakariz diyen kadincagiz aksama Kadar tv izledi , bide bana sen isine bak diyordu Allah Allah ben hamileyim isim dinlenmek ....annem hastanede cikmadan geldide kurtuldum kadindan sonradan ilgisizlikten hepimize küstü falan .... asli sönmez

    YanıtlaSil
  10. Ben genellikle bulgur köfteleri paketleyip kaldırıyorum dondurucuya adına sen ister sulu köfte de ister sarımsaklı köfte pişince o hali aldırıyorum. Bizim oralarda dövme derler sen aşurelik buğdaylardan kullanabilirsin hafif haşlayıp açılınca atıyorum dolaba sonra ister hazır haşlayıp kaldırdığım nohutla birleşiyor hemencecik pilav oluyor ister sade ve soğuk haliyle yoğurtlayıp yiyoruz oğluş bayılıyor bu iki menüye de şimdi aklıma gelenler bunlar bi de sürekli kıymalı pırasalı börek hazırda oluyor pişirip koyuyorum son dakikada hemen fırında ısıtıp dırıdırım yapıyorum :)
    Kek de dondurucudan çıkınca yeni pişmiş gibi oluyor hatta elmalı pastayı da koyuyorum , sarma on numara oluyor da yemeye bile saramıyorum ki kaldı ki fazlasını atayım dolaba .Aklıma geldikçe yazarım yine tatlım ( üçüncü kez yazıyorum yorumu sanırım benim bilgisayar da telefon da senin bloğun yorum olayını sevemedi gitti )

    YanıtlaSil
  11. Bence de ilk sırada köfte pişirmeden yoğur hatta küçük küçük köfte şeklinide verip koyarsan 15 dakika önce çıkarsan bile bıçakla kesip ayırabiliyorsun kendim denedim sıkıntı yok bizim komşu yapardı ben hiç yapmadım ama yedim onda çok güzel oluyor biber patlıcan kabak kızartıp buzluğa koyardı çıkatıncada ısıtr üzerinede domatesli sos yapardı süper olurdu.Ama belki tadını beğenmeme ihtimaline karşı 1 yada 2 poşet yapabilirsin börek ve mantı gerçekten kurtarıcı biber dolması doldurup atabilirsiniz kavurma yapabilirsiniz ben genel de bunları tutuyorum dolapta sevgiler Allah kolaylı kversin şimdiden

    YanıtlaSil
  12. En pratiği yoğrulmuş şekil verilmiş köfte oluyor.
    Oralarda bizimki gibi yufkalar var mı bilmiyorum. Varsa börek sarıp koyabilirsin.
    Sonra nohut, kuru fasülye gibi şeyleri haşlayıp koyarsan çıkarıp hemen yemek yapabilirsin.
    Ispanak gibi sebzeleri de doğrayarak koyarsan yemek yapman kolay olur.

    Sarma da sarılıp koyuluyor; ama onunla uğraşabileceğini sanmıyorum:) Uğraşırım dersen içli köfte de yapıp koyuyorlar :D

    YanıtlaSil
  13. soğan kıyma domates üçlüsünü önceden çokça kavurup parça parça dondurmak olarak benim çok işime yarıyor. buzluktan çıkarıp direk düdüklüye koyuyorum, üstüne dondurulmuş taze fasulye, bezelye, ıspanak vs) veya baklagil ekleyip 15-20 dakika içinde pişiriyorum. Isıtmayla aynı vakti alıyor, çözülmesini beklemek zorunda da kalmıyorum. Tabii nohut, kuru fasulyeyi de aynı şekilde çokça haşlayıp donduruyorum, böylece önceden ıslatma ile de uğraşmıyorum.

    Kahverengi pirinç yiyorsanız, onu da önceden pişirip dondurmak mümkün. Beyaz pirinç denemedim ama dondurulmuş krengi pirincin lezzetinde fark yok.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba
    Blogumda dolu dolu kitap çekilişi var, katılımlarınızı beklerim
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    nedense Turkiye'de dondurucuda yiyecek saklamak ve konservenin sagliksiz olduguna dair bir algi var. Ozellikle konserve-salamura-tursu bunlar yiyecekleri korumada kullanilan en eski yontemler ve bunlarin sagliksiz oldugunu bir tek Turkiye'de duyuyorum. Ben yasadigim ulkede aldigim kurufasulye ve nohut konservelerinin etiketinde sadece su ve tuz kullanildigini goruyorum kaldi ki tuz konmazsa gidayi koruyamazsiniz zaten. Dondurucuya gelirsek, aksine ozellikle toksoplazma gecirmemis hamileler icin hayat kurtarici. Mikroplari olduruyor. Normalde hamilelerin yememesi gereken bazi gidalar dondurma isleminde n sonra yenebiliyor. Eger tarladan toplanip uc gun icinde sebzeyi yeme imkaniniz yoksa zaten sebzede vitamin vs kalmiyor oysa dondurulmys gida tarladan toplanir toplanmaz yikama shoklama ve dondurma islemine tabii tutuldugu icin vitamin ve mineralleri koruyor. Neyse benim tavsiyelerim; pismis parca et koyabilirsin. Ozellikle turk yemekleri icin tam bir kurtarici. Porsiyonlara da bolersen cok rahat edersin. Eger evde tatlim da olsun diyorsan en azindan bir kac tane turta hamuru dondurabilirsin. Ustune recel koyup pratik turtan olur. Sogan, kofte denmis zaten. Sebze corbasi yapip dondurabilirsin. Patlican, kabak, biber hepsini iri dograyip turlude kullanmak uzere dondurabilirsin. Bir de ufak tavsiyem; esin icin bunlari kullanarak bir seyler yapmasini istiyorsan bence tarif vs yazip koy kenara ki en azindan neyin nerde ne icin oldugunu bilir o da. Benim esim fazlaca dikkatsiz de bu konuda. Hazir firsatim olmusken ne zamandir sana sormak istedigim bir soru var. Aslinda baska postun konusu amam. Su yikanabilir cocuk bezi ile devam ettin mi yoksa baktin cok zahmetli biraktin mi? Ikinci bebeginde ne yapmayi dusunuyorsun? Eger yikanabilir bez ise tercihin disarida, gezmede, yolculuklardane yapmistin?
    simdiden cevabin tesekkur ederim. Bebegini saglikla kucagina almani dilerim.
    Sevgiler Deniz

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle Allah her isinizde kolayliklar versin. Bende Avrupa ülkesinde yasiyorum, burda buzluk sebze yelpazesi cok genis, mantarindan tutun taze fasulye ye kadar, hatta ben bazi cok cabuk bozulan sebzeleri sadece buzluktan aliyorum, brokoli ispanak gibi. Bence cok büyük kolaylik, ister hemen tavada sotelemek icin , ister corba icin filan. Ben 3. cocuguma hamileyken ve dogumdan sonra cok basvurdum, patatesin bile cok cesitleri var, patates kroket, elma dilim patates filan, sadece firina sürüp kizartiyordum. Mesela bircok balik cesitinin buzlukta hazir filetolari var , onlarda cok pratik , firinda bugulama filan icin. Sürekli degil ama bu gibi dönemlerde yararlanmanin hic de zararli olmayacagi görüsündeyim ben.
    InsAllah en güzel sekilde ikinci cocugunuda kucagina alirsin, dilerim Rabbim ummadigin yerlerden kolayliklar gönderir. Sevgilerle
    Mucahide

    YanıtlaSil
  17. yazdan bezelye barbunya.dolmalık biberleri koyuyorum.erik şeftali gibi meyveleri de reçel ve komposta için koyabilirsiniz.köfteleri çiğden koyuyorum.nohut haşlarım haşladığım nohutları koyarım yemek pilav ve çorbalar için.börekleri hazırlayıp daha sonra pişirmek için saklıyorum.pişmiş poğaça kek de güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  18. canım çok kolaylıklar dilerim sana

    YanıtlaSil
  19. Genelde yufka ile yapılmış börekler, yemekler, mantıları koymak kolay oluyor. Kuru fasulye, nohut gibi yiyecekelri haşlarken biraz fazla haşlayıp kulanacağım kadarını ayırıp kalanını koyuyorum. Buğday haşlayıp koyarım ki salata yaparken kullanırım. Yazın taze fasulyeyi domatesle biraz kavurup koydum. Ayrıca patlıcanları kızartıp koydum. Yaprak sarması koyabilirsin. Kuşbaşı eti haşladıktan sonra da koyuyorum. Yemek yaparken sadece biraz sebze ekliyorum o kadar.Ispanakları yıkayıp soğanla kavurup koyabilirsiniz. Tavuğu soslayıp öylece derin dondurucuya koyduklarını okumuştum. Ayrıca tavuğun göğüs etlerini de haşlayıp koyuyorum, diddikleyip salatada kullanmak iyi oluyor. Yine sarılmış sigara börekleri kolaylık oluyor. Közlenmiş patlıcan ve kırmızı biber de hayat kurtarıcı olabiliyor. Size kolay gelsin diyorum, işiniz zor. Ama elde edeceğiniz o minik şey herşeye değer.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba. Buzluk sizin için kurtarıcı olacaktır :) Çok kolay gelsin. Ben de haşlanmış tavuğun suyunu bardaklara koyup streçleyip donduruyorum. Çorbalara, yemeklere ve pilavlara koymak için kolay oluyor. Ayrıca tavuğu da parçalara ayırıp 2 veya 3 çorbalık poşetlere suyu ile koyuyorum ve tavuk çorbası yapıyorum sonra. Çok pratik oluyor. Aynı işlem haşlama et için de yapılabilir. İçli köfteleri de bir ara bol bol yedekledim dolaba :) Bizim orda mirik köfte derler. İçli köftenin dışı ile yapılır. O da buzlukta kurtarıcı oluyor. Sarmısaklı yoğurt veya salçalı, haşlanmış mercimekle denemenizi tavsiye ederim. Biber dolması ve karnıyarık da her zaman bulundurmaya çalışıyorum. Çok kolay gelsin. iyi günler ;)

    YanıtlaSil
  21. gece, aynı şeyleri tekrar yazmamak için tum yorumları okumaya çalıştım. Bazı yorumlarda sinirlendim ama insanların iyi niyetli olduklarını düşünmek istiyorum... farklı olarak önerebileceğim yemeğimsi yada çorbası yapılan ekşili köfteleri (pirinç yada ince bulgur kullanabilirsin maydanozda ekiyebilirsin) hazırlayıp unlayıp pişirmeden buzluğa atabilirsin. Daha sonra ister salçalı suya (et suyu olabilir), ister küp doğranmış havuç,patatesle beraber istersen haşlanmış nohutla beraber terbiyeli yada salçalı pişirebilirsin. İkinci olarak kırmızı/sarı mercimeği sebzelerle beraber bolca haşlayıp rondodan geçirdikten sonra buzluğa kaldırabilirsin üzerine sıcak su ekleyip isteğe göre tereyağ kavurup pratik çorba yapabilirsin. Son olarak patlıcanları karnı yarıklık kızartıp yada fırınlayarak, içlerini pişmiş kıymalı harçla doldurup yine saklıyabilirsin çıkarınca sadece üzerine salçalı su ekleyip fırınlıyorsun. :) bende de bukadar

    YanıtlaSil
  22. En guzel bilgi bnden olsun:)
    Herseyi ata bilirsin ama TAM PISMEMIS olacak.....

    YanıtlaSil