30 Ekim 2014 Perşembe

# 2. gebelik günlüğüm

2. Gebelik Günlüğüm 27. Hafta

Bazen düşünüyorum, ülkemizde onca şey olurken ben gebeliğimi yazıyorum, sanki başka önemli birşey yokmuş gibi. Etrafta sayısız hamile, sayısız anne var; çoğu benim gibi düzenli kayıt almıyor, bende bir anormallik var herhalde diye dertleniyorum. Fakat içsesim yaz diyor, kim ne derse desin, aklım ne denli şaşırtırsa şaşırtsın. Bu yüzden yazmaya devam edeceğim. Hem ailem de gebeliğimin detaylarını buradan öğreniyor.

Bu hafta fiziksel olarak biraz daha keyifli geçti. Helo gündüz uyumuyor (artık geri döndürmekten de vazgeçtim) ve bu yüzden akşamları öyle yorgun oluyorum ki sızıp kalıyorum. Epey derin uyuyor olmalıyım tekmeleri bile duymuyorum gece boyunca, ya da Novacım da benim gibi yorulup uyuyor bilemeyeceğim. Tabi hala gecede en az bir posta uyanıyoruz ancak tek seferde deliksiz 4-5 saat uyuyunca iyi geliyor.

Ayrıca bacak kramplarım başladı. Bir kere aynı bacağımın aynı noktası üstüste kasıldı. O kadar acımıştı ki üç gün boyunca yürürken o kısım acıyordu. Sonraki gece diğer bacak oldu. Böylece birkaç gün iki bacak ağrısıyla dolaştım. Krampları azaltmak için magnezyum hapı satın aldım ama bir kere içtiğim gece olunca bir daha içmedim.

Bu hamileliğimde karnımın büyüklüğünden mi yoksa oğluşun yaramazlığından mı bilemeyeceğim kasılmalarım erken başladı. Bu hafta çok kere karnım taş gibi sertleşip acıdı. Özellikle 1-1,5 saat yürümüşsem o sürenin sonunda göbeğin tüm yüzeyinde sancı hissediyorum. Baby Center da bu hafta bu kasılmaların başlayacağını söylüyor ve eğer bir saat içinde 4 kez olursa bunu acil durum olarak belirtiyor.

Geçtiğimiz haftasonu hazırlık anlamında pek bir gelişme kaydedemedik. Biraz alışveriş yapmak istedim ama birşey alamadan döndüm. Türkiyede de öyle midir bilmiyorum ama tek parça kıyafetler ortalama 10-15€ bana çok pahalı geliyor. Sanırım bu ay içinde indirimler başlar o zaman hem Helo hem de Nova için kıyafet stoklamam lazım.

Geçen haftaki yazında hastaneyle randevumuz olacağını söylemiştin. Randevu yarın bakalım ne olacak. Amsterdam anneleri facebook grubunda, benzer durumdaki bir anne ile yazıştık. O benden birkaç hafta ileride ve ondan sezeryan istiyorsa karar vermesini istemişler. Doktor durumumu nasıl değerlendirecek çok merak ediyorum.

Bu hafta tecrübeli annelere danışmak istediğim bir konu var kafamı kurcalayan. Şimdiki evimizde yeteri kadar oda olması ve evin katlı olmasından dolayı bu kararsızlığım. Helo doğduğunda ayrı bir odamız yoktu ve mecburen yatak odamızdaki beşiğinde (hatta bir dönem bizimle aynı yatakta) uyumuştu. Şimdi Helo ayrı odada uyuyor bu durumda onun minimum etkilenmesi için 

- Nova'ya boş odayı mı hazırlamalıyım yoksa yatak odamızda beşikte mi yatmalı, gönlüm yanımızda olmasından yana ama?
- Gündüzleri alt katta salonda bizim yanımızda mı uyutmalıyız, yukarda yalnız mı bırakmalıyım?

Şu an kullanabileceğimiz iki ayrı beşik var. Birini yatak odamıza birini salona koyarız diye düşünüyordum ama bahsettiğim gibi kararsızım. Sizce?

23 yorum:

  1. Sen hep yaz, biz okuruz.
    Evet çok hamile var. Hamileliği zehir olanlar var. Duymuşsundur belki dün Diyarbakır'da bir astsubay eşiyle pazarda alışveriş yaparken maskeli bir saldırgan tarafından şehit edildi. Eşi 3 aylık hamile... Onun gibi sayısız örnek var. Elbette üzülüyoruz kahroluyoruz ama kendi dünyamıza dönmek zorundayız...

    Çocuk kıyafetleri burada da çok pahalı malesef. Aman organik olsun bilmem ne olsun derken alıyor başını gidiyor. Mothercare gibi yerlerde bir tulum 50-60 lira. Markalı alıyorsun tek yıkamada rengi atıyor.

    İki beşik varsa birini salona birisini yatak odana koyman mantıklı bence. En azından bir kırkı çıkana kadar gece yanında olmalı diye düşünüyorum. Ben Oğuzalp'i ayrı odada yatıracaktım ama eşim olmayınca cesaret edemiyorum. Evimiz 3+1 ve Oğuzalp'e bakmak için anneanne, babanne- dede vs gelince ayrı odası olmaıs benim açımdan rahat olmayacak diye şimdilik bizim odamızda beşiğinde yatıyor bakalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bilmez miyim ne kadar kendimi uzak tutmaya çalışsam da bu üzücü haberlere kayıtsız kalmak mümkün değil. Bence sizin de birlikte yatmanız şimdilik en doğrusu görünüyor doysun oğuzalp sana

      Sil
  2. sevgil gece bende 25. hafta içindeyim . Çok istediğim halde kendim için bile gebelik günlüğü tutamadım:(. doğru düzgün fotoğraf bile çekmiyorum :( bence yazmaya devam et senin için ve çocuklar için çok güzel bir anı defteri burası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yazsan ben eskisini okuyorum mesela şimdi hep unutmusum zaman hızla geçiyor

      Sil
  3. Ben ikisinin odasını da hemen ayırmıştım. İkisi de benim odamda hiç yatmadı, hastaneden döndüğümüzde kendi odalarına yeeleştirdim. ( Şansıma o evim büyüktü, ayrı odaları vardı.)Metehan için de iyi oldu bu, çünki göreceksin , sen ne yaparsan yap büyük olan kıskanıyor. Bu da kıskandım diye değil, mızmızlık, mutsuzluk olarak çıkıyor ortaya. Bir de aynı odada yatsaydı çok kötü hissederdi eminim.

    Ayrı odada yatmak bebek için bir sorun değil bu arada, onlar istedikleri sevgi ve ilgiyi her halükarda görüyorlar, yorulan ve koşturan anne oluyor:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilgi ve alaka verildiğinde ayrı odada yatmanın sorun olmayacağını düşünüyorum artık ama şimdiden en iyisi dilayı sözel olarak yoklamaya başlamak

      Sil
  4. Gece çok iyi yapıyorsun böyle. bende bloğumda hamileliğimle ilgili dönemler paylaşmıştım. Ama hiç foto koymamıştım. bütün hamile fotoğraflarımda telefondaydı. O telefon çalındığında hiç hamile fotoğrafım da kalmadı. Keşke bloğuma koymuş olsaydım dedim çok kez....ve üzücü haberlerden hepimiz nasibimizi alıyoruz. O kadar üzgünüm ki ama elden duadan ve bedduadan başka bir şey gelmiyor ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of sorma haberleri hem okumayayıö diyorum hem duramıyorum çatlıcam

      Sil
  5. Bence de kesinlikle yazmaya devam etmelisin..keyifle okuyorum ben de yazılarını, heyecanına ortak oluyorum(kendi çapımda)
    Biz de Elif'i ilk başta kendi odamızda kendi yatağında yatırmıştık, gündüzleri de salona park yatak almıştık, oaradaydı. 3 ayın sonunda salondakini kaldırdık. 5 ayın sonunda da kendi odasına geçirdik. bence 3 ayın sonu kendi odası için uygun bir zaman ama özellikle ilk 2 ay daha çok minik olacağından kendi odasında yatırmaya gönlün razı olmayabilir ya da senin adına konuşmayayım :) benim içime sinmemişti diyeyim. Bir de illa bir seçenek olacak diye bir şey yk. birkaç hafta denersin, içine sinmezse değiştirirsin. :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanımızda olsun istiyorum ama ikinci çocuk olunca kararları etkileyen bir de ilk çocuk var bakalım nasıl tepki verecek

      Sil
  6. Bacak krampları kesinlikle varis habercisi bol bol kalsiyum almalısın bence...özellikle peynir ve çökelek tüketmen gerekir...3 çocuklu ve varis hastası olarak hatta varisten ameliyat olan bir anne olarak yazıyorum...mutlaka varis çorabı kullan canım ,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç varis şikayetim olmamıştı bu güne kadar ama dikkat edeyim tesekkürler

      Sil
  7. Ya ayrı odayı düşünme bile lütfen canım elbette yanında bu elzem bana sorarsan her açıdan ama yinede siz bilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebek için yanımda olmasını istiyorum elbette ama dila bundan nasıl etkilenir kızar mı hersey bozulur mu kestiremiyorum denicem sanırım önce bakalım nasıl tepki verecek

      Sil
  8. Bana kalirsa bebekler ilk aylarda anneyle ayni odada uyumalilar. Cok minicikler filan kiyamam ben :)))) Esma 4 aylik oldu. Ayri odasi var , fakat geceleri yatagimin yanindaki besiginde yatiyor. Yanimda olmasa rahat edemem. Hafta ici esim olmadigindan , 5 yasina yaklasmis olan Ahmed de benimle yatiyor :)))))

    YanıtlaSil
  9. Ben de 2 hafta önce doğum yaptım. İlk kızım 18 aylık ve kardeşini çok kıskanıyor. Bu kadarını beklemiyordum. İlk hafta sakindi ama misafir gibi düşünmüştü sanırım, bebeğin kalıcı olması kıskançlığını açığa çıkardı diye düşünüyorum. Kendi odası var ama ikisini de yatak odamızda yatırıyorum. Havalar ısınana kadar birbirine alışır ve kendi odalarına geçiririm diye düşünüyorum.

    Ebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni dusunduren o simdi kizim bizim yanimiza asla gelmiyor beni yaninda istiyor, boyle devam ederse ne yapicam hic bilmiyorum

      Sil
  10. merhaba ayrı oda yada yanınızda yatırmak tabiki ablaya ve size bağlı ama ben kramplarınız için süt içmenizi tavsiye etmek istiyorum çünkü hamileliğimde benimde çok oluyordu ve ebe süt içmeme söyledi hata doğumdan sonrada kramplarım devam etti ve bende süte devam ettim çok iyi geldiğini söyleyebilirim sevgiler elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler ben magnezyum azligindan oluyor diye biliyordum ama bir diger yorum da kalsiyum dedi. Sutu gerektigi kadar icemiyorum ne yazik ki en az bir bardak iciyorm ama 3 bardak kadar almam lazim :(

      Sil
  11. Merhaba. Yazılarınızı ben de okuyorum. Her şeyi detaylı düşünmeniz ve yapmanız çok hoşuma gidiyor. Bebek için hayırlısı olur inşallah. Kramplar potasyum eksikliğinden de olur. Özellikle çok tuz kaybettiyseniz, spor vb yaptınızda olması muhtemel. Hamilelikte de sık oluyor sanırım. Henüz yaşamadım ama bakalım olacak mı? Muz yemenizi tavsiye ederim. Beni en çok rahatlatan şey o olmuştu. Potasyum içeren başaka yiyecek bilmiyorum ancak ;) Sağlıklı bir hamilelik diliyorum...

    YanıtlaSil
  12. Sen hep yaz. İleride çocukların için çok güzel bir hatıra olarak kalacak.

    İnci'yi odasında yatırmak istedim ama gece gidip emzirmek zor geldi. Sonra yatağının bir yanındaki parmaklığı çıkarıp bizim yatağa 0'ladım ve yüksekliğini eşitledim. O zaman hem kendi yatağında olduğunu bildi hem de çok yakınımda oldu. Şimdi İnci kendi odasında,2 numara gelince yine önceki uygulamayı yaparım birkaç ay.
    Sende 2 yatak olması büyük avantajmış, gündüz aşağıda gece yukarıda yapabilirsin belki daha kolaylık olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilkinde yan tarafı çıkarıp bitişik yattım şimdi de benim açımdan sorun değil de ablası ne tepki verecek endişesi taşıyorum sürekli, bakalım inci nasıl yaklaşacak

      Sil
  13. Gece , fotoğrafın güzelliğinden yazıya konsantre olamadım ki ben ! Maşallah size :)

    YanıtlaSil