7 Ekim 2014 Salı

# benden # Düşünce Yazıları

Devasız Dertlere Düşürme Bizi

Yüreğim yaralı gözümde yaşlar
Yıldızlar doğarken acılar başlar
Yaralı bir kuşa atılmaz taşlar 
Devasız dertlere düşürme beni.

Göklere açılan eller aşkına
Aşkı heceleyen diller aşkına
Sabahı bekleyen diller aşkına
Devasız dertlere düşürme beni...

Birkaç gündür dilimde bu şarkı var ve bu sabah doya doya dinledim. http://youtu.be/hv3lW0n-AH8

Hala iyileşmedim. Basit bir soğuk algınlığı ama çok zorluyor. Bu gece de öksürükten pek uyuyamayınca, uykusuzluk ve baş ağrısıyla birlikte günüm pek aymadı. Öyle karamsardım ki karşıma kim çıksa yakıp yıkarım hallerinde buldum kendimi. Gerçekten eğer fiziksel olarak kötü durumdaysak ona sımsıkı bağlanmış psikolojimiz de çöküyor. Yumurta mı tavuktan tavuk mu yumurtadan hikayesi gibi, hastalıktan moralsizlik mi doğar  yoksa moralsizlikten hastalık mı çıkar belli değil. Bunu düşününce aklıma daha ağır hastalıklarla mücadele edenler geldi. Kanser hastalarına falan hep denir ya, moral çok önemli pozitif ol bla bla, o an aslında bunun hiç kolay olmadığını iliklerine kadar hissettim.

Neyse ki sevdiklerimiz var, bazı şanslı olanlarımızın yüzüne gülümseyen masum çocukları var da kendimizi toparlayabiliriz. Ve tabi çok şükür her derdimizde sığındığımız yüce yaradan var. Hamdolsun ki derdim devasız değil, belki birkaç gün sonra hatırlamayacağım bile. Şimdi ise yazdım rahatladım.

Ya bâsit cellû celallahû ( rabbim gönlüme genişlik ferahlık ver)

Dua ile...

10 yorum:

  1. Ayağın altına viks sürüp çorap giyince öksürüğü kesiyor diye duydum. Bir de hatmi çiçeğini haynayan suya atıp soğuyunca içmek de kesiyormuş. Sinüslerindense tuzlu su ile burnu yıkamak da rahalatıyor. Geçti geçti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatmi çiçeği bulmam zor ama diğerlerini yapabilirim çok tesekkürler

      Sil
  2. Amiiiiin! Bak gribal durumlar ile depresyon arasındaki ilişki üzerine bu yazı ilgini çekebilir: http://www.psychologytoday.com/blog/the-breakthrough-depression-solution/201111/the-brain-fire-inflammation-and-depression
    Çabucak iyileş, bomba gibi hisset umarım :)

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun gribal durumlar en az bir hafta sürer bir hafta sonra yavaş yavaş iyileşeceksiniz . çok güzel bir konuya değinmişsiniz açıkçası benim ilgi alanım daha önce söylemiştim iletişim ve sanat tarihi alanlarında yüksek lisansa hazırlanıyorum ama bu arada hep araştırıyorum okuyorum arkeoojik , antropolojik ,ve tıb ile ilgili bilimsel çalışmalar okuyorum benim konularımdan biri sağlık kurumlarında markalaşma ve algı yönetimi diğeri sanatsal markalar doğal olarak beynimiz beynimizin işlevi biz nasıl algılıyoruz algıyı etkileyen unsurlar geçmişten günümüze sanat algısı duygu ve düşüncelerimizi yönetebilirmiyiz vb bu bilgileri okurken çok ilginç bilgilere rastladım mesela duygularımızı asıl yönetenin hareketlerimiz olduğunu yani duygularımızın bedenimizi değil bedenimizin duygularımızı yönettiğini öğrendim hatta ve hatta dans etmenin aslında bir savaşma biçimi olduğunu ve eğer hareketlerimizi kontrol edebilirsek ve bedenimize sağlıklı davranırsak duygu durumuzumuzu değiştirebiliyoruz şimdi hastalık durumda vücut bir savaş içinde kırgın ve bitkin oluyor buda tabi duygu durumumuzu etkiliyor o yüzden bir hafta sabır sonra bomba gibi olacaksınız bu bildileri öğrendikçe aklıma çocukların neden çok mutlu oldukları geldi çünkü özgürce ve istedikleri gibi hareket edebiliyorlar sonra sporun neden sağlıklı olduğu yüzmenin beni neden bu kadar mutlu ettiğini yükseklik korkusunuz vss ne ilginç değilmi sevgiler Esra -Clean

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kadar bilimsel araştırma yapmadım ama ben de inanıyorum buna. Gerçekten çocukların tavırları da doğru, mesela şişman çocuklarda depresif durumların sebebi hareketsizlik olması da muhtemel

      Sil
    2. Duygu dediğimiz şey bedenin tepkisidir diyeyim ben de yazdıklarınıza katılarak. Çok geçmiş olsun canımcım

      Sil
    3. Öyle gerçekten brbirleriyle çok içiçe durumda, pozitif olmak çok çaba istiyor bir de salsan olmuyor

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum...

    YanıtlaSil