14 Temmuz 2015 Salı

Novadünya 6 Aylık


Daha önce instagram ve kişisel facebook hesabımda yukarıdaki aylık fotoğrafları paylaşmıştım ama blogumda ilk kez yer alıyor. Nasıl büyüdüğünü göstermek için her ay odasında aynı yerde, aynı şekilde çekiyorum fotoğrafları. Aslında dün olan ay dönümü yazısını, fotoğrafı ancak bugün çekebildiğim için, gecikmeli yazıyorum.

Kolajı yaparken her aya ait tekli fotoları alıyordum ama bu sefer en son kolajlanmış fotoğrafın üzerine ekledim 6. ayı. Tabi bu yüzden orantısı tam uymadı. Ancak dikkatli bakılınca 5 ve 6. aylar aradındaki fark görülüyor. Referans olarak ana kucağı alınınca anlamak daha kolay. Son fotoğrafta ayaklarını kırmış halde duruyor ama uzattığında ana kucağından taşıyor artık ayakları. Zaten boyunun biraz daha uzadığını farkediyorum.

Bu ay neler yaptığımıza gelince, bol bol yürüdük diyebilirim. Geçen ay yazısında bahsetmeyi unuttum bizim oğlan yürüyor. Tabi ki kendi başına değil kollarından tuttuğumuzda. Tam 4 aylıkken İstanbul'da teyzesi ona yürümeyi öğretmişti. Tabi o şimdi rahat bizim başımızı yaktı. Babası emeklemesini dört gözle beklerken, direkt ayaklanınca pek bi bozuldu. Tabi Nova, özgürlüğü keşfettiği için uyanık olduğu tüm saatler boyunca sadece gezmek istiyor. Bütün gün kollarından tutup, kah eğilerek kah dizlerimin üzerinde yürüyorum. Gayet güzel adım atıyor, hatta ablasının peşinde koşuyor(uz). Daha çok ufak olduğu için bacaklarına zarar verir diye endişelenmiştim ilk başlarda. Fakat çocuk hazır olup olmadığını kendisi iyi biliyor. Sonuçta biz hiç zorlamadık, hep istedi ve istiyor. Oturuyorsa veya yatıyorsa ellerini havaya kaldırıp kalkmak istiyor, parmaklarımı tutup ayağa kalkabiliyor. Hatta beşiğin kenarına tutunup ayağa kalkma çalışmalarına başladı ve bugün iki kez yaptı.

Ablası gibi tam 5,5 aylıkken desteksiz oturmaya başlamıştı. İlk başlarda ani hareketlerde devriliyordu tabi. Şimdi öğrendi, uzun süre devrilmeden oturuyor, düşecek gibi olursa eliyle dengeliyor, düşerse de kontrollü düşüyor. Etrafına yine de yastıklar koyuyorum ne olur ne olmaz. Sürekli oturmaktan hoşlanmıyor ama arada oturtup önüne oyuncakları koyarak kısa süreli işlerimi yapabiliyorum. 

Zamanımızın ciddi bir miktarını dışarıda geçirdik bu ay. Havanın da güzel olmasından dolayı, tabi bir de dışarda iki çocuğu oyalamak daha kolay olduğu için hep dışarıya kaçtım, sebepler yarattım diyebilirim. Helo parkta veya yolda koştururken, Nova arabasında oturuyor ve bu durumda evde olduğumdan daha az yoruluyorum :)) Çok şükür ikisi de açık havayı seviyor, dışarda zaman daha hızlı geçiyor.

Çıkardığı değişik değişik seslere yenilerini ekledi. Dudaklarıyla bırr pırr gibi sesler yapıyordu, onlar bitti şimdi aba, baba gibi sesler ve uzun nağmeler çıkarıyor. Gerçekten çok konuşuyor, hatta sanırım kızımdan bile çok. 20 aylıkken cümlelerle konuşmaya başlayan kızıma göre daha erken konuşursa şaşırmam. Bir de tabi şu anda duyduğu üç dil var. Bazen bir oyuncağını falan aldığında, Helo'cum ona Hollandaca cevap veriyor. Bakalım ilerde nasıl konuşacaklar :)

Herhalde bu ay bitmeden çıkar dediğim diğer iki diş daha çıkmadı. Huysuzluğu bu ayda kaldı, zaferini diğer ay tadacak oh ne ala :) Şimdilik uzamış iki alt dişle yola devam. Öyle de keskin ki parmaklarım delik deşik oldu.

5. ay kontrolünü 5 ay 10 günlükken yapmıştık Amsterdam'da. Tarih yakın diye mi yoksa artık seyrelecek mi kontroller bilmiyorum, bir sonraki kontrol 7. ayda olacak. 5 aylık kilosu 8, boyu 68cm di. Bir de kalça kontrolü yapıldı hastanede, gelişimi normal ve düzgünmüş çok şükür.

Doktor ek gıdaya başlayabileceğimi söyledi ama bir liste falan vermedi. Sebze meyve falan verebilirsin dedi kabaca. Burda bu tip konularda pek detaylı yönlendirme yapmıyorlar. Zaten liste verse de ben kafama göre takılacağım için hiç kurcalamadım.

Kızımda ek gıdaya başlarken ne kadar hevesli ve aceleciysem bunda tam tersi hallerdeyim. Ne kadar geciktirebilirsem o kadar iyi çünkü ek gıda=ek iş :)) Arada yiyeceklerimizin uygun olanlarından tattırıyordum ama özel mama çorba vs hiç hazırlamamıştım. Ay dönümüne 4 gün kala, son üç gece çok sık uyanınca (belki de dişten ama ya açlıktansa denemem lazımdı) aniden ek gıdaya başlama kararı verdim ve başladık. Gerçi hiç düzenli gidemedim ama çorba, sebze püresi, meyve püresi, tahıllı mama gibi şeyler verdim yiyiyor. Şimdi günlük ne pişirsem telaşına Nova da dahil oldu. Onlara ve bize uyan ne pişirsem şekline dönüştü.

Son zamanlarda çok meşhur blw olayına da başladık gibi çok ısrarcı olmasam da. İlla kendi yesin diye bir takıntım yok, kendi de yesin, ben de besleyeyim. Yeri gelir her yerde blw yapamam, beslenmeye de alışsın diyorum.

Gündüz uykuları hala kısa en fazla yarım saat. Bazen uyandığında yeniden uyutabilirsem bir yarım saat daha ekliyor üstüne. Tabi ki mükemmel şartların sağlanması pek mümkün olmuyor, hele de şimdi kızımın okulu tatildeyken...

Günümüz bol oyunlu, bol kudurmalı, bol kahkalı geçiyor genelde. Her gün bir kaç posta sevişme seanslarımız var. Yüzümü yalamak, saçlarımı çekmek, elleriyle burnumu dudaklarımı tutmak, beni ısırmaya çalışmak gibi sevişmeler bunlar. Tabi ben de onu yiyip yiyip bitiremiyorum.

Çok şükür...

6 yorum:

  1. ASIL FARK ETTİĞİM DETAY 6AY FOTOGRAFINDA DAHA ETRAFININ FARKINDAYMIŞ GİBİ DAHA BİLİNCLİ BAKMIŞ TATLI BEBEĞİNİZ.BENİM KIZIM 10 AYLIK BİR AN ONCE BUYUSUN DE DAHA SOMUT TEPKİLER VERSİN BİZİ SEVDİGİNİ BELLİ ETSİN İSTİYODUM. ŞİMDİLERDE YÜZÜMÜZE BAKIP BAKIP SIRITIYO MEMNUN Bİ İFADEYLE HERHALDE BİZİ SEVDİGİNİ SOYLEMEK İSTİYOR=)

    YanıtlaSil
  2. çok pişmanım böyle bir hatıra hazırlamadığım için :) 1,5 yaşından sonra başlayabildim ama bebeklikteki gibi farklı olmuyor artık her ayları tabii ki :) maşallah diyeyim küçük hatuna da allah nazarlardan korusun

    YanıtlaSil
  3. ilk üç aydaki gelişimin farkı daha iyi gözleniyor fotolardan, maaşallah novaya, bu arada şu meşhur blw nedir canım ben kaçırmışım heralde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce baby led weaning in kısaltması bebeğin kendi kendine beslenmesini öngörüyor

      Sil
  4. Ne güzel bir seri olmuş bu, ben çocuklara yapamadım hiç, aklımda kaldı :) Maşallah oğluşa, benim yerime de yumur annesi :)

    YanıtlaSil
  5. oyyy maşallah ne de güzel
    bu şekilde fotoğraflaman da çok hoş olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil