25 Temmuz 2015 Cumartesi

Haftanın Bilgisi : Sadece Yulaf ile Zayıflayabilirsiniz

Daha önce yazdığım gibi, oğlum dünyaya geldikten sonra süt arttırıcı besin olarak hergün bir kase süt ve yulaf yemeye başlamıştım. Bu bende gerçekten işe yarıyor. Günlük beslenme düzenim içinde ona zaman ayıramıyordum ancak, gecenin ortasında acıktığımda (2-3 civarı) en hızlı ve fazla kalori almadan açlığımı gidermek için bir kase sütlü yulaf idealdi. Kaseye sütü koy biraz yulaf ekle (ve ben biraz şeker de katıyorum bir tatlı kaşığı kadar) tamam. Öyle doyurucu oluyor ki çoğu zaman sabah kalktığımda acıkmamış oluyorum.

Çok kilo almadığım için doğumdan kısa süre sonra hamilelik kilolarımı vermiştim ancak, uzun yıllar üzerime yapışmış ve ne yazık ki diyetlerle ve sporla bile çok yavaş giden fazla kilolarım vardı. Daha sonra bu kilolarımın gitmeye başladığını farkettim. Tamam emziriyordum, iki çocuklu hayat çok daha yoğundu ama bu şartların aynen kaldığı ancak yulafı ihmal ettiğim iki aylık tatilde yeniden kilo aldım ve sonra yulafa başladığımda ise, yine vermeye başladım. Bunu farkedince acaba bu farkı yaratan yulaf olabilir mi diye düşünmeye başladım.

Hiç haberim yokmuş gerçekten, meğer yulaf bir çok popüler diyetin içinde yer alıyor ve sadece yulaf ile yapılan diyetler bile varmış. Üstelik çok faydalıymış. Ben diyetlerde tek bir yiyeceğin yer almasını (sadece yulaf yemek, sadece lahana yemek gibi) sağlıklı bulmuyorum ama benim durumumda olduğu gibi günlük beslenmenizi değiştirmeseniz bile, sadece yulafı dahil ederek zayıflamaya başlayabilirsiniz. Tabi dikkatli ve dengeli bir beslenmeyle daha iyi sonuçlar alınacaktır.

Yulafın faydalarına gelirsek;
-troid bezlerini çalıştırır ki bu kilo kontrolünde önemli bir hormondur.
- kan şekerini dengeler: uzun süre tok tutar ve böylece gereksiz kalori alımına engel olur.
- idrar söktürücü özelliğinden dolayı vücuttaki ödemi atar
-lifli yapısından dolayı boşaltım sistemini çalıştırır
- iyi bir antioksidandır ve zengin bir mineral vitamin içeriğine sahiptir. ( bu sitede faydaları hakkında çok detaylı bilgiler var ben burada hepsini yazmayacağım http://www.faydalarizararlari.com/yulafin-faydalari/)




Yulafı çeşitli şekillerde tüketmek mümkün, unu, kepeği ve ezmesi bulunabiliyor. Ben yukarıdaki fotoğraftaki halini kullanıyorum. Yine yemeklere çorbalara falan katılıp da tüketmek mümkün. Ortalama 50gr yulafın günlük tüketim için iadel olduğu söyleniyor, yani yaklaşık iki çorba kaşığı.









10 yorum:

  1. selam Gece, 2 yemek kaşığı yulaf ile doyuyor musun?Bende tekrar Yulafı öğünlerime eklemeyi planlıyorum. Son kilo durum kaç XLto XS 'uda güncellemelisin bence ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki yemek kaşığı sağlıklı yaşam için tavsiye edilen miktar içindeki mineral ve vitaminler için. Ben baya büyük bir kase yiyorum. Xl to xs de yazıcam yeniden biraz toparlayayım :))

      Sil
  2. Dün ben de aldım yulaf :-)

    YanıtlaSil
  3. Bende aldım bugün ama öğlen 2 yemek kaşığından fazla yedim yaaa, ufff okumamışım tümünü galiba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki yemek kaşığından fazla yiyebilirsin ben de öyle yiyorum minumum iki kaşık yenmeli

      Sil
  4. bu da güzel müsli de güzel yaaaaa :) bayılırım ben ikisine de :)

    YanıtlaSil
  5. Yulafı bende duymuştum ama hiç denemedim denemem lazım bir an önce benimde.Hem dediğin gibi kalkınca hemen acıkmıyorum bununla başlayabşlirimm güne

    YanıtlaSil
  6. benim icin cok faydali bir yazi, deneyelim bakalim:))
    tesekkurler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. sayende yulafla tanıştım canım.çok lezzetliymis yaaa.ben de düzenli yemeye başladım inşallah faydasi olur

    YanıtlaSil