13 Şubat 2014 Perşembe

Herkes İçli Köfte Yapabilirmiş


Yeni evlenen her kadın gibi ben de kocama tüm hünerlerimi sergileme gayretiyle içli köfte yapmaya girişmiştim yıllar önce. Hüsranla sonuçlanan girişimimden şu an tek hatırladığım, yuvarlarken çok zorlandığım ve daha pişirme aşamasında paramparça olmuş köfteler. O zamandan sonra bir daha hiç denememiştim bir kaç ay öncesine kadar, nerden baksan en az yedi yıl var. 

Belki de trakyalı olduğumuzdan aşırı düşkün olmadım hiç bir zaman içli köfteye, aklıma bile gelmezdi hatta. Nadiren restoranlarda yerdik ama bir sofrada içli köfte varsa reddedemeyecek kadar da severdik eşimle.

Herşey geçen ekim ayında Almanya'daki kuzenimi ziyaretimizde onun tesiri ile başladı. Bize leziz içli köfteler hazırlamış ve yanımıza bile vermişti. Önceden de yapardı ama evlenip Almanya'ya gidince ordaki arkadaşlarından öğrenmiş, restoranlara yapıyormuş arkadaşı. Ben yapamadığımı söyleyince bana püf noktalarını anlattı, sonra da bana bir cesaret geldi o geliş :) Yılbaşında annemlerdeyken çok miltarda yaptım, bir kaç hafta sonra da ablamın günü için. Yarın sevgililer günü diye yılbaşından beri yememiş olan eşime yapmak istedim bugün de.

Elbette ki çok usta köfteciler gibi değilim, bulgurlu katman farklı kalınlıklarda oluyor, köfteler yamuk yumuk ve farklı farklı boylarda olabiliyor ama olsun. Tadı gerçekten çok güzel oluyor ve bu gün eşim diğerlerine göre bu seferkini daha lezzetli buldu. Yavaş yavaş olacak :)

Üşenmeyin yarın siz de yapın eşinize, bloga yazdım aslında o kadar zor değil ve  aşırı zaman almıyor. Üstelik hem gözleri hem mideyi fazlasıyla doyuruyor.


Aşkla kalın.

9 yorum:

  1. Görsel hafızama bu durumlarda inanamıyorum. Arkadaşlar gelmişti, şehir dışından. Ben bilgisayar başında harıl harıl çalışıyorum. Konuşmalarda içli köfte olsa da yesek gibi bir şey duydum :) E ben size yaparım deyip, hazırlamam 30-40 dk gibi süre aldı. Kendime bile inanamadım. İlk deneyişimdi,3 yıl falan oldu. Rahmetli ananemin yaptıklarının elbette yanından geçemez.Ama beğenmişlerdi :D Ellerine sağlık, afiyetle yiyin yarın ;) Helo'yu öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle dimi nereden nereye insan unuttuklarını hatırlıyo

      Sil
  2. Benim Hatay'li bir arkadasim var. Onlar koftenin dis kismini kiyma makinasinin ucuna bir liracilardan aldiklari bir aparati takarak yapiyorlar.Koftenin dis harcini kiyma makinasina takip kolu ceviriyorsun , ortasi oyulmus olan kofteler cikiyor :)) Geriye istedigin boyda kesip icini doldurmak kaliyor :))

    Ben de artik oyle yapiyorum ve cok pratik oluyor.Fazla hazirlayup dondurucuya koyuyorum ve misafir gelince cikarip kizartiyorum .Netten arastirirsan mutlaka videolu anlatiminida bulabilirsin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohooo nerde kıyma makinesi bizde. Siz baya ilerletmişsiniz işi ne güzel

      Sil
  3. eline sağlık.. ben de kıyma makinasında yapıyorum daha kolay oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off alsak mı acaba biz de bir makine

      Sil
  4. Bende hep yapmak istemiş
    Mdir ama cesaret edemiyorum. Acaba bi gün bende mi denesem ki? Tadına doyamam ama yapmaya gelince cesaret edemiyorum ki. Guzel görünüyorlar resimde eminim tadı da superdiiir

    YanıtlaSil
  5. merhaba. Levazım Gıda olarak tarifinizi uyguladık ve çok beğendik. içli köfte sektöründe faaliyet gösteren firmamız da tarifinizi kullanmak isteriz...


    YanıtlaSil