3 Kasım 2012 Cumartesi

Son Günlerde

Bir süredir yazmadım, fırsat bulamamaktan değil de sanki kafamda hep belli bir konuda yazmam gerektiği şeklinde bir düşünceye saplanmışım. Son zamanlarda hep öyle yazmışım çünkü. Sonra aklıma geldi ben önceden ne var ne yok arada yazardım, neden yine yazmıyorum. Aldım kalemi (pardon klavyeyi ) elime yazıyorum.

Kızım büyüyor, günler çok çabuk geçiyor. Öyle eğleniyoruz ki beraber bugün yine konuştuk Cem'le. Önceki hayatımızı hiç hatırlamıyoruz, hatırladıklarımız da ne kadar boş geliyor bize. Tek sıkıntımız dişler. Öyle sinirlendiriyor ki Helo'yu çığlık atmayı öğrendi. Bir süredir kızınca basıyor çığlığı. Mama sandalyesinde fazla mı kaldı, bir çığlık. Doydu yemek istemiyor, uyumak istemiyor mu bir çığlık. Pek karışmıyorum, bağırsın stresini atsın ama Türkiye'de olsaydım kesin insanların "aman ne biçim yetiştirmiş" bakışlarına ve sözlerine maruz kalırdım eminim. Bu da bir dönem geçecek elbet.

Hava çok soğudu burda. Hatta kar yağdı hafta sonuydu galiba. Şimdi biraz daha ısındı ama 10 dereceden az hala. Bu hafta sonu 15'e çıkacakmış, merakla bekliyoruz. Gerçi bizim gezmemize engel değil. Genelde yağışlı olmadığı sürece soğuk da olsa çıkıyoruz dışarı.

Cem Pembe Panter'in müziklerinin hastasıdır. Helo'yla Pembe Panter izliyorlar resimde. Kızım genelde hiç bir çizgi filme ilgi göstermiyor ama onu sevdi. Tv ve diğer şeyleri izlettirme konusunda çok dikkat ediyoruz merak etmeyin. Zaten bizim evde yıllardır tv yok, taşındığımız evde tv var ama yayını yok almadık. Sadece usb ile film seyrediyoruz.
Buralara kış geldi ya, kızımın tüm şapkaları küçük kalmış, yenisini alıcam H&M ye C&A ya falan bakıyorum yok en çirkin modeller ve erkek şapkaları kalmış. Burada analar ve kızlar çok süslü tüm mağazalardaki stokları tüketmişler. Sonra nihayet bir yerde beğendiğim bir şapka buldum. Burda avm.lerde açık stand gibi dükkanlarda bebek şapkaları satıyorlar, ordan bir tane aldık. Ha avm demişken burda avm otoparkları hafta içi 3 saat ve hafta sonları da tüm gün ücretsiz oluyor. (Ayrıca cadde aralarında buluna özel otoparklar da hafta sonu ücretsiz) TR'de hafta sonu otoparkta yer bulamazdık burda hafta sonu kimse avm ye gitmiyor. Herkes doğada oluyor.

Geçenlerde kızıma yeni kitaplar, puzzle şeklinde ahşap oyuncak ve parmak boyası aldık. Parmak boyası ile ilk sanatsal çalışmamız aşağıda. Pek ilgisini çekmedi ama elini ayağını damgalıcam ondan aldım.

Biz artık ek gıdada epey yol katettik. Genelde yemeklerimiz ortak oluyor. Daha doğrusu ben onun yiyebileceği yemekleri, çorbaları fazla yapıyorum bize de bir yemek çeşidi çıkmış oluyor. Mesela aşağıda dün akşam yemeğinden bir kare, brokoli çorbası. Öyle nefis olmuştu ki Dila da çok sevdi. Siz brokoli çorbasını nasıl yapıyorsunuz. Benim tüm çorbalarda değişmez bazı malzemelerim var, soğan, patates, havuç ve yoğurt. Bunda da varlar. Bir küçük soğan, patates ve yarım havucu,5-6 sap brokoli ile az zeytinyağı ekleyip haşlıyorum. Sonra blenderdan geçirip, içine yoğurtla karıştırılmış un (genelde ona mayaladığım günlük yoğurttan kalan yoğurdu kullanıyorum) ilave edip kaynatıyorum. Nefis. Brokoli çorbasını bir de böyle deneyin.


Bu da dün akşamdan bir kare. Aslında bu yazıyı yazmaya akşam başladım ve tam şu anda kızımın uyuma şekli diyecektim ama olmadı :) Yatağmız bitişik yatıyoruz. Üstünü örtmüştüm ama sıcak olmuş herhalde ayaklarını çıkarmış. Bu günlerde beşiğin parmaklıklarına tutunup ayakta durmak istiyor sürekli. Kendini biraz çekiyor tutunup, tam kalkamıyor ama bizden yardım istiyor.

Geçen hafta üstten ilk diş çıktı, üçüncü dişimiz oldu bu. Diğerleri de çıksın diye bekliyoruz çok kaşınıyor çünkü. Bu yüzden biraz düzenimiz altüst oldu. Geceleri fazla uyanmazdı ve uyanık durmazdı şimdi kaç gecedir, gecenin tam ortasında 1-2 saat uyanık kalıyor, umarım tekrar düzelir.

8 yorum:

  1. merhaba,
    yazılarına bayılıyorum:)benim de 51 gunluk bir kızım var..yazınca farketttim buyumus bizim afacan..bu arada ben de fizikçiyim..çok yakın takipinizdeyiz ana kız:)
    bu arada bizim blogumuz da:
    angelicapeygo.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Maşallah kocaman olmuş kuzu, hava ne soğuk oralarda!
    Dişler için ne kullanıyorsunuz biz bu aylarda ilk diş fırçasını almıştık masaj için olanlardan, sanırım silikondu ve Deniz'in damaklarını çok rahatlatıyordu.

    YanıtlaSil
  3. İlk önce elimin hijyenine dikkat edip işaret parmağımla damaklarına masaj yapıyordum ileri ki aylarda linkini verdiğim blogda görseli bulunan ilk diş fırçasını aldık.
    http://alminabeyaz.blogspot.com/2010/11/dis-temizligi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaçok teşekkür ederim baktım tam ihtiyacımız olan bişeye benziyor ilk fırsatta edineceğim

      Sil
  4. Öpelim o zaman o ayaklardan :) Hemencecik çıksın dişleri...

    YanıtlaSil
  5. o ayakalr var ya tam ısırmalık mis gibi de kokardır yav :)

    YanıtlaSil
  6. merhaba size mail yazdım ama cvp vermediniz . sonra yazıları okudum sanırım kızınızdan vakit kalmıyor calısmaya:)
    oğlum kayra yrn 2 olacak ve en zor kısmı bitmiş hissediyorum . yazdıklrınızı okurken o yorucu gunler geldi aklıma hele diş ve uykusuz geceler, aman allahım. gercekten her gunlerini hafızama kazımak istiyorum. her gun daha buyuyup daha tatlı oluyorlar..

    YanıtlaSil
  7. MaşaAllah çok tatlı sevgili Helocuk.
    Ömrü de kendi gibi dupduru olsun İnşaAllah.
    Dişleri bir çırpıda çıkıversin sıkıntısızca.
    Öpüyorum o yumuş ellerinden.

    YanıtlaSil