20 Kasım 2012 Salı

# ben

Biri Bana Bunun Normal Olduğunu Söylesin

Bir haftadır düzenimiz altüst oldu. Gece uykuları aynı sayılır ama gündüz uykularımız felaket. Daha doğrusu eskisi gibi kolay uykuya dalamıyor. Bir saat kadar yatakta boğuşuyoruz, ne ayağımda sallanmak istiyor ne pışpışlanmak. Yüz kere beşiğin kenarlarına tutunup kalmak istiyor, kalkıp duruyor sonra yatırmaya çalışıyorum yok daha uykusu gelmemiş.

 Yatağa uykusu gelmeden geçmiyoruz ama uykusu da var. Mız mız mır mır söyleniyor. Uyku alametlerini gösteriyor ama uyumaya direniyor. Şanslıysak emerken mayışıp sonra hemen dalıyor. Bazen de emince yeniden enerji doluyor haydi sil baştan.

 Bir saat hatta bazen iki saat uyutmaya çalışmanın ardından yarım saat uyuyor. Nadiren de olsa 1 saati buluyor uykusu. Bu huzuruzluğu belki dişlerinden bir haftada iki tane üst diş çıktı. 4. ve 5. dişler tamam 6. dişi de görüyorum ha çıktı ha çıkacak ama daha patlamadı.

İşte bu sürede bana olanlar oluyor. İçim daralıyor, baygınlık geçirecek gibi oluyorum. Bağıramıyorum da içime atıyorum her şeyi. Gözlerimden yaşlar süzülürken göz teması kurmamaya çalışıyorum kızımla. Biliyorum bakınca hemen yumuşayacağım ama hislerimi sindirmem lazım. Birkaç dakika dalıyorum, derin nefes alıyorum fakat böyle hissettiğim için müthiş suçluluk duyuyorum.

Onu çok seviyorum ama neredeyse 8 aydır hiç kendime zaman ayırmadan 24 saat bebeğimle ilgilenmekten yorulduğumu hissediyorum bu günlerde. Keşke biraz da olsa bırakabileceğim biri olsaydı. Biliyorum çok özlerdim ayrı kalamıyorum ondan ama bu günlerde tek düşünebildiğim bu :(

38 yorum:

  1. Evet çok normal çünkü bebeklerde aynı yüzü görmekten sıkılıyor daha 4 aylık olan oğlum bile neredeyse Dila'nın hareketlerinde uyku konusunda aslında herşey normalken bi bakıyorsun kapı çalmış mutlu mesut açmışım oley dede babanne gelmiş (aile sevgisi uykudan yemekten mühimdir fikrindeyim hep) ama oğlan uyumak üzere diye mırıldanırken ben hopp dede zıplatıyor ayy hoppala çağında değil henüz derken şappur babanne öpüyor bu yaklaşık birbuçuk saat sürüyor oğlanın gözleri korkudan kocaman açılıyor her zıplamada ve öpücükte sonuç mu uyumuyor ki ; memesini ağzına verip yan döndürdüğümde her daim kendi başına uyur neyse uyumuyor kucağıma alıyorum ellerim uyuşuyor yaklaşık yarım saat elimde ritmik sallıyorum dalacak gibi oluyor tam yatıracam yanımızda yatsın zaten özledik seslerini duyuyorum tam yatırıyorum odadan çıkıyorum bir çay hazırlayım derken bir geliyorum ki çocuk yine kucakta hoopp hop zıp zıp sonuç mu etkisi 3-4 gün sürüyor ve bu ziyaretler haftada bir mutlaka bazen daha sık olmaya başladı .Yazarken bile cinler tepeme çıktı uzun lafın kısası üzülme gelip geçecek bir süreç bu sende biliyorsun birgün Dila çok güzel bir genç kız olduğunda karşılıklı kahve yudumlarken ona bakarsın bi sonra dolar gözlerin ve bu günleri hatırlarsın güzel arkadaşım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah öyle olur artık yetemediğimi düşünmeye başlıyorum sadece fiziksel olarak değil duygusal olarak da çook büyük sorumlulukmuş

      Sil
  2. 7-8 aylar bence en zor zamanlar. Aynı şeyleri ben de yaşadım, 7. aya kadar kendi kendine uyuyorken ayaklanma çalışmalarıyla herşey alt üst oldu. Bir de bizimki tam seyahate denk geldi, birkaç hafta evden uzaktaydık.
    Sizinkinin de aynı durum olduğunu zannediyorum, şu an onun tek düşüncesi ayağa kalkmak ve yine ayağa kalkmak. Nil gecenin bir yarısı uykusunda ayağa kalkardı ve uyanırdı bu yüzden. Sonra da niye uyandım diye ağlamalar. Baya garip zamanlar yani.
    Sakin olmak çok zor ama geçecek bunlar. Yavaş yavaş ayağa kalkabildiğini kabullenecek ve alışacak. Yürürken de benzer şeyler olabilir ama daha az kesinlikle. Bizim için en zor dönemeç buydu ve çok uzun zaman uykuları oturtamamıştık.
    Bizim kadar uzun süreceğini zannetmiyorum ama biraz zaman alabilir, sakin olmaya çalışman lazım. Çok iyi anlıyorum, çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyurken kalçasını kaldırma yatakta doğrulma gibi huyları var bizim de çok seviyor ayakta durmayı yürüse bir dert yürümese bir dert :/

      Sil
  3. Ah canım.O dişinden yapıyordur.Tamamen huy değiştiriyorlar.Sabır.Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler inşallah dişler çıkınca biter

      Sil
  4. zor bir süreç geçiriyorsunuz,anne değilim ama anlattıklarınızı hayal ettim sabretmek sinirlenmemek çok çook zor gibi gözüküyor.farklı bir ülkede olduğunuzu yazmıştınız .eşiniz geldiğinde o biraz ilgilenirken siz kendinize zaman ayırsanız diğer türlü sizin sabrınızın yetmesi çok zor.sürekli evde olmak da insanı yorar farklı oprtamlarda biraz kafa dağıtmak bi süreliğine iyi gelebilir.kolay gelsini...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşim mümkün olduğunca destek oluyor da bir yere kadar belki de ben başaramıyorum sorumluluk bırakmayı

      Sil
  5. Hepsi çok normal. Diş çıkardığı dönemde canları yanıyor. Sıkıntılı bir süreç. Emin ol geçiyor. Dışarıyı çıkıp birlikte gezmek, biraz hava almak ona da sana da iyi gelecektir. Selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dışarı çıkmayı çok severdik de o bile çok gözümde büyüyor artık illa mızlıyor dışarda çıktığıma çıkacağıma pişman oluyorum sonra da

      Sil
  6. hıc merak etme size ozel degıl , normal.Hem diş,hemde ayına göre gelısıme baglı degişen alışkanlıklar.İki kez olan ogle uykumuz bıre ınınce zorlanmıstık.geçecek,merak etme.Gece sabaha kavusuyordu ben daha uykuya dogru durust dalamamışım,uyuyacagım sanıp saate bakınca abondane olmuş halde kalıyor,bir de işe gıdıyordum.Zor zamanlar,Allah güç kuvvet versın canım,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin daha neler göreceğiz kim bilir hazırlıyor bizi bu veletler

      Sil
  7. Aynı durumlar bizde 5 aylık olmaz yakında Bizimde başımızda hepsinin geçeceğini düşün ama en önemlisi kimse olmayabilir ama eşine bırakıp at kendini dışarı ve nefes al canım bak nasıl iyi gelcek, seni öyle iyi anlıyorumki bu hissettiğimiz sıkılma durumlarında cok normal olmaması bi garip olurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vicdan azabı yok mu işte bu insanı mahfediyor

      Sil
  8. Bu aylarda aynı sıkıntıyı biz de çekmiştik. Sürekli dönme isteği vardı Arman'da da yeni keşfetmişti, ben yatırıyordum o hemen yüzüstü dönüyordu. Bir türlü uykuya geçemiyordu. Şimdi de oturma aşkı var o da ayrı :) Diş sıkıntısı da vardır şimdi. Her dönem belli sıkıntılar yaşanıyor maalesef, biraz daha sabır gerekiyor. Bu konuda eşlere çok iş düşüyor, uygun zamanlarda bebişi ver eşine gezsinler parklarda, sen de kendine biraz vakit ayır canım, çok iyi gelecek. Ben bu hafta sonu güzel bir hamam keyfi yaptım, Arman'da babasıyla bol bol gezmiş. Eve geldik, temiz hava ve yorgunluktan sanırım dört saat öğle uykusu çekti :) tabi ben de.
    Sana da kolaylıklar dilerim canım :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bizim kız da babasıyla gezmeye çıkıyor ama burda havalar çok soğuk 0 derece civarı çok uzun süre kalamıyoruz dışarda :( biz bile donuyoruz

      Sil
  9. Ahh canım, Ada' da aynı hallerde..Gece çok kere kalkıyor ( babası ile 5 gündür kaka yapmamasına vermiştik bu durumları ) emzirince sakinleşiyor, kucakta pışpışlamakda çözüm olmuyor anlayacağın.Ve bu durumlar yaklaşık 1 haftadır var..Yukarıda bir yorum okudum, laçin yazmış: Ada'da gece kalkıp oturuyor, tırmanya çalışıyor duvara, sonra niye uyandım ben diye ağlıyor.Gündüz ise 20 veya 30 dk.uyuyor..Bende burada yanlızım..Bunaldığım çok oluyor..Birileri gelse uyku düzeni bozuluyor.Bak diş buğdayı yaptık ne güzel ama o zamandan beri uykuya geçerken ağlamaya başladı..Çok uzun oldu canım ama, birikmiş bende de..İnşallah en kısa zamanda atlatırız..Yoksa halimiz harap..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah çabucak geçsin gitsin huysuzlukları

      Sil
  10. Az daha sabır annesi düşünsene onun acılarını senin bir dişin ağrısa uyku uyumayı bırak yemekde yiyemezsin yavrucuk kaç diş birden patlatıyor:((Allah yardım etsin sana da ama en azından kalabalık ortamda değilsin çat gelenin yok ev yemek sorun etme durumunda yok hepsi grçcek birde meme emmeside iyi rahat ol

    YanıtlaSil
  11. Bu gadget'ta bir hata oluştu yazıyor hala twitt e bakamıyorum:(

    YanıtlaSil
  12. inan bana normal :) hem zor hem güzel bir yolculuk annelik ama cok da yorucu. yazdıklarını anlayabiliyorum. ama büyüdükçe kolaylaşıyor buna da inan.

    YanıtlaSil
  13. Tabiki çok normal canım. Nil de tıpatıp aynı durumda. Hatta şu an sakinleşmek için pcyi açtım. Çünkü yaklaşık 45 dklık bir uyutma çabasından sonra ben pes ettim ve odadan çıktık. Şimdi paçalarıma tutunmuş ayağa kalkmaya çalışıyor. Hepsinin sebebi artık gökyüzüne yatay değil dikey pozisyon almak istemeleri. Bu yürüme mevzusunu başardıklarında rahatlayacağız arkadaşım. En zor zamanlar gerçekten. Benimkiyle hacıyatmaz diye dalga geçiyorum. Yatağa koy, hop kalksın. Derin bir nefes al ve geçeceğini tekrarla kendi kendine. Bir de yalnız olmak gerçekten zor ama inan şu an öyle bir dönemdeler ki anneden başkasında durmuyorlar. Osmanın toplantısı için sadece 2 saat anneme bıraktım. Hiç durmamış, 1 saatten sonra devamlı ağlamış. O gece hiç uyumadı, sürekli kucağımdaydı. Ay çok uzattım, yorum yazarken açılıyor benim çene :) Sakin kalmaya çalış az hasarla atlatmak için. Geçecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hacıyatmaza diyorum geçse de rahatlasak birazcık :)

      Sil
  14. yukarıdaki burcu baserin yorumuna bende katılıyorum ctesi emrenin okul toplantısı vardı.baba ecde abi evde eda evde ama hiç durmamış.eda diyorkı anne anne demesinden fenalık geçircektim zavallı kendi kendine dolanmış durmuş ben gelince bir kucağıma geldi sorma zorla ayrıldık ve hep kucakta dolandık kollarım bitap düştü odadan bile çıksam peşimdeydi korktu çocuk tekrar onu bırakıcam diye gerçi sen burada olunca inş. biraz dinlenirsin çünkü bıcırık bize gelirse kucaktan düşmücek:)

    YanıtlaSil
  15. aman şapkaya gene bak çok yakışmış bu kız çok havalı olucak teyzesi gibi:D:D

    YanıtlaSil
  16. Benim kizim yasina girdi yeni,o da dis cikarma doneminde.dun gece defalarca uyandi.artik cildirmak uzereydim
    .sakin kalmak cok zor o durumda.ustune uykusux gecirilen okul saatleri ah ahh.insallah gecicek bu gunler.kolayliklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biri bitip diğeri başlayacak herhalde ama zamanla anneler de daha dayanıklı olmayı öğreniyor galiba

      Sil
  17. Benim kizim yasina girdi yeni,o da dis cikarma doneminde.dun gece defalarca uyandi.artik cildirmak uzereydim
    .sakin kalmak cok zor o durumda.ustune uykusux gecirilen okul saatleri ah ahh.insallah gecicek bu gunler.kolayliklar dilerim

    YanıtlaSil
  18. Canım 24 saat annelik çok zor ne desen haklısın. Ben bir ara çok bunalmıştım. Rüzgar a st sağıp 2-3 saat Kadıköy e gittim geldim. Gerçekten çok rahatladım. Eğer eşine bırakabiliyorsan biraz vakit ayır kendine. Bir kahve içip bir iki kitapevi, mağaza gezsen bile havan değişiyor gerçekten. Ayrıca sen benden tecrübelisin ama diş ve hastalık için çocuğum çok değişti tanıyamıyorum derler ya doğru bence. Belki dişten belki büyüme atağından böyle olabilir. Bir de biz bir rutine alışıyoruz ya bir bakıyorsun o rutin bir gün hoop değişiveriyor, büyüyorlar çünkü. Nacizane fikir ve tecrübelerim bunlar. panik yapma yine bir düzen kuracaksınız;) Öpüyoruz sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gezmek tozmak iyi de burası öyle küçük ki artık her yeri gezdik canım bile istemiyor gitmek valla dil bilmeyince kitapçılar da hüsran :/

      Sil
  19. Bu arada blogunun header ına bayıldım. Söylemeden edemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her aya bir resm koymaya calısıyorum bu ay da baska bir resim olmazdı

      Sil
  20. o kadar normal ki ama insan kendi yaaşyınca öyle hissetmiyor galiba.bende tek bakmıştım oğluma(3 yaşında şuan)öyle zamnlar oldu ki o ağlıyor ben ağlıyordum çünkü dayanamıyordum bazen.ama inan geçiyor neler yapabilirsin olanakların nedir bilemeiyorum ama 1 saatte olsa dışarı çıkabilsen çok iyi gelecek sana(eminim o bir saatte özlüyeceksin bebeğni:)
    sevgiler ve kolaylıklar dilerim

    YanıtlaSil
  21. Gececiğim, full time annelik çok zor bir iş, insan başka işe yaradığını, başka bir hayatı olduğunu unutuyor. Özellikle bizim gibi akademisyen anneler için daha da zor. Çok iyi anlıyorum seni. İnsan sadece anne olmadığı bir hayatı özlüyor bazen, bu çok normal sakın kendini kötü hissetme diyeceğim annelik paket programının bir parçası da ne yaparsan yap kendini kötü hissetmek :)

    YanıtlaSil
  22. okurken kendim yazmış gibi oldum.Benımde oğlum 6 aylık ve aynı şeyleri bende hissediyorum.Keşke bazen birkaç gün başkası baksa etse sonra dayanamam özlerim diyorum.En çokda gerçekten şöyle kaliteli bir uyku çekmeyi özledim.Uykusuzluktan tansiyonumun bile düştüğü oluyor işte o zamanlar uyumak istiyorum diye bağırmak istiyorum şöyle avaz avaz :)

    YanıtlaSil