19 Kasım 2012 Pazartesi

# buharlı mop # Sevdiklerim

Buharlı Mop


Çok önceden duymuştum buharlı temizleyicileri. Kızım aktifleşmeye başlayıp da her şeyi ağzına götürdüğü ve emekleme çağı geldiğinde almaya karar verdim. Ancak burada tam yerleşik hayata geçemediğimiz için (yeni şeyler alırken hep tereddüt içinde kalıyorum) mümkün olan en ucuz seçeneği almalıydım.

3 ay önce araştırmalara başladım. Türkiye'de Beko ve Arçelik'in buharlı temizleyicisine benzer ürünler burda yok. Alman markası Kärcher'in elektrik süpürgesine benzeyen buharlı temizleyicileri ise çok iyi ama benim için pahalıydı. Tv'den satış yapan H2O mop ise istediğim ürüne benziyordu. Fakat o da ucuz değildi (99euro) bazı sitelerde yarı fiyatına satılanları vardı ama forumlara bakılırsa ucuz satılanlar taklit olup hemen kırılıyordu.

Böyle olunca gönül ne kadar istese de almaktan vazgeçmiştim. Bir ay kadar önce bir gün Tesco'da kendi markasıyla üretilmiş bu moplardan satıldığını ve %30 indirim yapıldığını gördüm. Normalde daha önce böyle bir ürünü yoktu elektronik bölümünde. Yeni üretmiş olmalılar ve fiyatı 29 euro idi. Ucuz ama eğer bozuk vs çıkarsa en azından markete iade edebilirdim. İnternetten satın almaya göre daha güvenliydi yani. Ve aldım.

O gün bu gündür kullanıyorum ve memnunum. 

Buharlı temizleyiciler yüksek ısıda (140-150 derece) buhar saldığı için yerdeki tüm mikropları öldürüyor. Bu yüzden içim oldukça rahat oluyor silince. Ayrıca derz aralarını falan da temizliyormuş, banyoda başarılı oldum ama mutfakta hala memnun olamadığım yerler var. Bir kere küvete tuttum buharı. Sararmış yerler bembeyaz oldu.

Su haznesinin içine sadece su koymak yetiyor. Bazı kişiler kokulu olsun diye birkaç damla çamaşır suyu ya da kokulu temizleyicilerden koyuyormuş. Ben pek yapmadım. Kokusuz mis gibi temizlediği için özellikle alerjisi olanlar için ideal. Ve tabi oldukça ekonomik çünkü deterjana para vermiyorsunuz. Benim aldığım mopun iki adet mikrofiber bezi var. Evi komple sildiğimde ikisini de kullanıyorum. Bir süre sonra bez ıslanınca daha sulu bırakıyor yerleri. O zaman kuru olanı takıyorum ve o da bir süre ıslak bırakmadan silebiliyor.

Ancak malesef yerdeki çeri çöpü toplamıyor. Öncesinde elektrik süpürgesiyle süpürmek lazım. Fakat kısa sürede ve yorulmadan tüm evi sildiğimden (10-15 dakka) o kadar külfetli gelmiyor. Temizlik bittikten sonra ise içim ferahlıyor doğrusu.


11 yorum:

  1. Süpermiş..Bende reklamlarda görüyorum hep.Evi temizlemek güçleşiyor, Ada mızmız oldu çok.Ama hijyende lazım, emekliyor.Burada kipaya bakayım bende..Güle güle kullan diyeyim:)

    YanıtlaSil
  2. Kohlemar marks slmistim bende kizim emeklerken...kullsndim super fosur fosur mikrop oldurdu icim rahat...ama moplar cok cabuk islanio tek odada kuru mop kalmayincada parkelerimn ustu islak kaldi kuruyuncada islak su izi kaldi cok gozume batti.geri verdm 90tl ye almistim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende o kadar su izi kalmıyor, çok ıslanınca da diğer yedek ile değiştiriyorum genelde iki odayı ıslanmadan silebiliyorum

      Sil
  3. Normal şartlarda bezi ıslatmaması ve su bırakmaması gerekiyor. Ben hem arçeliğin hem de fakir'inkini kullanıyorum, ayar düğmesinde bir problem olabilir daha düşük bir ayarda kullan Sevgili gecce....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu oldukça basit bir model ayarı falan yok sadece açma kapama düğmesi var, buhar yerinden su çıkmıyor ama sadece bez ıslanınca sulu kalıyor

      Sil
  4. İyi edip almışın. Arçelik yada fakir mi öneriyorsunuz kızler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bu blogda oldukça iyi bir açıklama var http://sormabulmadunyasi.blogspot.sk/2012/01/gun-24-saat-yetmiyor-mu-zaman-planlamas.html

      Sil
  5. Canım bende de bekonunki var
    Taaa hamile iken almştım ama şimdi sıklıkla kullanamıyorum
    Nedense zahmetli geliyor.
    Bir de köpük yoksa, çamaşr suyu yoksa ev mis gibi kokmuyorsa sanki temiz olmuyormuş gibi geliyor bana :) (Tabiki de aslında böyle olmadğnı biliyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana da köpüklüler sorunlu geliyor sanki o kimyasallar yapışıp kalmış gibi ama yine de kullanıyorum tabi çamaşır suyu falan

      Sil
  6. ben de tam fakirden alacaktım ancak buharlı mı olsun normal mi karar verememiştim
    özellikle kuzularım evi turlamaya başladığından saç,toz onları her an temizleyebilmek için sanırım öncelikle buharsız tercih etmeliyim
    bu arada güle güle kullan
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Uzuun bir aradan sonra merhaba Gece

    Seninle hep tevafuklar yaşıyoruz, bu bloğu bulduğumda böyle düşünmüştüm. Buharlı temizleyici aldığını okuduğumda yine aynı şeyi düşündüm. Çünkü ben de 10 gün önce bir buharlı temizleyici aldım :)) Benimkinin markası Alf. İnternetten 290 liraya aldım. Yer, cam, fırın aklına ne gelirse temizleyen modelinden. İnternetten yorumları okuyarak buna karar verdim. Fakat ben almayı düşünenleri uyarıyorum. Kesinlikle o okuduğum yorumlardaki gibi değil. Derz aralarını beyazlatmıyor. Lavabolara tuttuğumda hiçbir fark görmedim. Camları ıslak bırakıyor. Bir tek yer silmesinden memnunum, onu da senin yaptığın gibi daha ucuz bir şeyle halledebilirdim. O yüzden aman alf multi'den uzak dursunlar!

    YanıtlaSil