10 Kasım 2012 Cumartesi

Kızıma Not

Canım kızım,

Bundan çok uzun yıllar önce ülkemizi düşmanlar sarmış, halka zulüm etmeye başlamış. Padişah da korkup kaçmış. İşte bu sırada kimse bu dev düşmana karşı çıkacak cesareti gösterememiş. Kendini her alim sanan, canını kurtarma derdindeymiş. Kimsenin çocukları ve diğer insanları düşündüğü yokmuş. Fakat Atatürk dayanamamış ve harekete geçmiş, gece gündüz demeden çalışmış, savaşmış hatta bu yüzden hasta olmuş ama tüm düşmanları kovmayı başarmış. Bunun için öyle uzun yıllar çabalamış ki, düşmanlar gittikten sonra bile yeter ben dinleneyim dememiş, halk daha iyi koşullarda yaşasın diye Cumhuriyeti kurmuş, devrimler yapmış, fabrikalar açmış...

O zamanda Atatürk'ün kurtardığı insanlar onu öyle çok sevmişler ki, öldüğü zaman çok ama çok üzülmüşler. Ancak Atatürk ölmeden önce onlara, üzülmeyin, beni mutlu etmek istiyorsanız çok çalışıp ilerleyin demiş.

Biz Atatürk'ü çok seviyoruz kızım. Ona her zaman teşekkür ediyoruz. Sen de onu çok sev, baban kadar sev. Çünkü onun yaptığı fedakarlıklar, anne babanın çocuğuna yaptığı fedakarlık kadar çok ve malesef artık kimse kimseye bu kadar fedakarlık yapmıyor.


3 yorum:

  1. Ne buyuk bir onur bu yuce insanla ayni kimlige sahip olmak.Esimle konustuk bugun ne yazik ki burdaki okullarda keisnlikle Ataturk hakkinda birsey ogretmiyorlar dedi.Nail olur ya diye sordugumda , Allah i bile ogretmiyorlar ki Ataturk u nasil ogretsinler dedi , sustum.Ama ne mutlu Turkum diyebilene...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel yazmışsın canım..

    YanıtlaSil
  3. Özür dileyerek söylüyorum ama, bunu İzmirli biri olarak söylüyorum "üstelik", her ne kadar Atatürk'ün yaptığı çok önemli adımlar da olsa, medeniyete bizlere yaklaştırsa ve buna memnuniyet de duysak, kendisinin emirleriyle ve kuvvetli bir Türkçülük sevdasıyla varlıkları milattan önceye dayanan birçok toplumu topraklarından attığını, bunu bugün bile -bizzat biliyorum- bu halkların "vatansız" kalarak acıyla tecrübe ettiklerini gördükçe, Atatürk'e karşı da eleştirel yaklaşılması gerektiğini düşünüyorum. Duygusal yaklaşırsak, ruhunda vicdan olan bir kimsenin kızını savaş pilotu yapacağına da inanmıyorum, kişisel görüşüm... Tartışılmaya çok açık bu, fakat bu yönleri de, siz de bir bilim insanı olarak, etraflıca değerlendirirsiniz diye umuyorum. Düşüncemi paylaşmak istedim sadece, dilerim ne demek istediğimi anlarsınız.

    Sevgi ve selam ile

    YanıtlaSil