19 Şubat 2016 Cuma

# Helodünya

Tarihe Not Helo'dan Hollandaca Dersi

Helo Hollandaca'sını epey ilerletti, teknik bilgim pek yok ben bilmediğim için elbette ama bir ay sonra başlayacağı okul öncesi, şimdiki öğretmenlerin yaptığı onlarca sayfadan oluşan değerlendirme raporunda çok iyi olduğu ve okula tamamen hazır olduğu yazıyor(muş), bize söyledikleri ve oyun ablasının çevirisi böyle.

Bir süredir kendi kendine ingilizce anlamaya başladığını da söylemiştim, arada ben de destekliyorum azar azar. Bu sabah kahvaltı masasında sohbet ederken ingilizce "i love... " kalıbıyla basit cümleler söylüyordum ve o da anlamını söylüyordu.

I love horses - atları seviyorum
I love shopping - alışverişi seviyorum
I love toys - oyuncakları seviyorum
I love Ege- egeyi seviyorum
I love milk- milk ne anne?
-milk hollandacadaki melk (yazdığım gibi okuyunuz ben öyle okudum) ile aynı şey.
-??? (Cevap yok)
- yatmadan önce içiyon hani
- hee mieülk mi?
- eeeem o öyle mi okunuyordu?
- evet anne melk değil mieülk diyeceksin.
- tamam o zaman, milk ile mieülk aynı şey işte. Söyle bakalım i love milk neymiş?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder