9 Mart 2019 Cumartesi

9/03 Kitap: Bacak Arasından Türkiye


Okumak istediğim kitaplar arasında yer alan bu kitabı e kitap olarak buldum ve hemen okumaya başladım. Neredeyse iki günde bitecek. O kadar etkileyici bir kitap ki, bazı yerleri insanın kanını dondursa da herkes okumalı.

Doktorluk gerçekten benim için çok zor ve saygıdeğer bir meslek. Üniversite tercihlerimi yaparken her be kadar fen matematik mezunu olsam da tıbbı hiç hedeflemedim. O yaşıma kadar edindiğim bilgiyle bile yeteri kadar metanetli olamayacağımı kestiriyordum. Fakat buna rağmen kadın doğum uzmanlığının diğer uzmanlık alanları içinde nispeten kolay olduğuna dair bir kanı oluşmuş kafamda. Bunun nedeni ise oğlu kadn doğum doktoru olan hocamın söyledikleri. Doğum, kadının doğasında olan bir eylemdir. Diğer hastalık türlerini tedavi etmek doğası bozulmuş şeyleri düzeltmeye çalışmakla yükümlü iken, kadın doğumunu yaptırmak zatdn doğasında olan birşeyi desteklemek demek oluyordu. Bu durumda belki de risk faktatörü daha azdı. 

Fakat kitapta öyle hikayeler, öyle olaylar var ki, kimi zaman belki de en zor sahnelerin bu bölümde görüldüğünü düşünüyorum şimdi. Gerçekten bilgi ve beceri dışında büyük bir yürek istiyor. Okurken bile çok etkilendiğim olayları yaşadıklarını düşünemiyorsun bile. 

Buna rağmen kitabı okurken şunu farkettim. Birkaç saat önce kalbim parçalanarak okuduğum yerleri,  birlaç saat sonra beynim hiç bilmiyormuşçasına gömmüş, unutmuşum. Bu bir nevi beynin koruma mekanizması olmalı. Muhtemelen doktorlar da yaşarken benzet bir savunma içine giriyorlardır. Fakat benim durumumda bir kaç günde bitecek olan bu olay, onların hayatında hiç bitmiyor, her gün ve yıllarca tekrarlanıyor. 

Kitap ayrıca ülkemizdeki tıbbi durumun gidişatı konusunda da çarpıcı bilgiler veriyor. İlgili herkesin okumasını tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder