10 Ocak 2015 Cumartesi

Haftanın Bilgisi: Yağ Lekelerine Talk Pudra

Uzun zaman önce iri göğüslü bir tanıdığımla sohbet ediyorduk. Çevresindekiler yemekleri hep üzerine döküyor diye onu eleştriyorlarmış. O da sanki siz dökmüyorsunuz, sizin de dökülüyor ama yere düşüyor diye sitem edermiş.

Gerçekten çok haklıydı. Hepimiz yemek yerken döküyoruz ve bunu yemek sonrası masa altı süpürenler gayet iyi bilir:) Hamileyken ise durum daha vahim bir hal alıyor çünkü o gün yediğim herşeyin hesabını tutuyor göbeğim. Hatta yüzümü ne zaman yıkadım, dişlerimi fırçadığımı... Ve ne yazık ki aynaya bakmazsam farketmiyorum bile, kim bilir ne paspal görünüyorum ayy.

Neyse efendim, yemek ve yağ lekesi olmuş kıyafetlerde, yıkamadan önce yağın olduğu yere biraz talk pudrası (bebe pudrası, vücut pudrası artık ne varsa) döküp elinizle ovuşturun ve kirli sepetine atın ve unutun:) Yıkama zamanı gelince yıkadıktan sonra hiç leke kalmadığını göreceksiniz daha doğrusu göremeyeceksiniz leke nerdeydi diye arayacaksınız :)) Genelde yağlanmadan sonraki ilk yıkamada yapılması tavsiye edilir ama ben unutup yıkamışsam bile diğer seferlerde denediğimde yine çıkıyor.

40 yıl terzilik yapmış annemden öğrendiğim bir bilgi bu. Bazen dikiş makinesi yağ akıtır ve sipariş diktiği kumaşlar yağ olurdu. İpekler satenler ketenler... Annecim de hep dikiş makinesinin gözünde bir paket pudrayı hazır bulundururdu tabi. Sadece yağ lekeleri için evde bir paket pudra bulundurmalı.

6 yorum:

  1. Hımm, ben hep üzerine bulaşık deterjanı döküp öyle koyuyordum makinaya, bunu da denemeli.

    Salça , havuç lekelerinin çozümü de kuzenimden gelsin o zaman. Baktık masa örtüsü, bebek kıyafeti makinadan kırmızılı turunculu çıkmış, hiç bozuntuya vermeyip o şekilde güneş görecek şekilde asıyoruz. Kuruduğunda bakıyoruz lekeler de uçmuş. Rondodaki havuç lekesi de aynı şekilde çamaşır suyuna koymadan güneşe bırakınca uçuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O renk değişimini bilmiyordum çok işime yarayacak ama tabi güneşi bulabilirsem :(

      Sil
  2. A aaa bu bilgi cok isime yarayacak. Yemek yaparken onluk takmayi hep unutuyorum. Kizartma sonrasi ust bas berbat tabii.

    Gunesi bulursan hakkaten bebeklerin cikmayan kaka lekeleri guneste ucuyor :)) bi de gunes olmasa bile kakali kifayeti beyaz sabunla sabunlayip makinaya atiyorum oylede cikiyor. Tabii bu lekeler icin cesitli deterjanlar var. Ama ben bebek kiyafetlerini ayri yikadigimdan ve dusuk isi ve kisa program sectigimden o kimyasallar camasirdan arinmaz diye dusunuyorum. O yuzden sabun bana gore iyi bir cozum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabun benim de vazgeçilmezim üstelik sadece bebek lekelerinde değil, diğer tüm lekelerde kullanıyorum

      Sil
  3. Merhaba ben konu ile alakasız olacak ama size bir şey sormak istiyorum şuan malum Türkiye de kadın çalışanlara yönelik bir takım iyileştirmeler yapılacağı yönünde başbakan açıklama yaptı işte ilk çocukta 300 ikince de 400 diğerlerinde 500 lira anne hesabına para yatırılması ücretli iznin bitimi akabinde ilk çocukta 2 ikinci de 3 diğerlerinde 4 ay yarı zamanlı yani günde 4 saat çalışma hakkı bu süre zarfında maaşını tam alma eğer 5,5 yaşına kadar bu şekilde çalışmak isterse süre bitiminde yarı maaşla çalışabilme hakkı bu hem anne hem baba için geçerli çoğul gebelikerde bu sürelerde artıyor vs.gibi değişiklikler var şimdi ben memurum zaten bizim haklarımız özel sektöre göre daha iyi aslında bu yasa nın amacı bu iyileştirmelerden dolayı özel sektörün kadın çalışanları 2.sırada tercih etmesi durumunu iyileştirmeye yönelik benim esas sıkıntım maşallah o konuşmadan beri işyerinde ne kadar insan varsa çocuklu bayan erkekler de dahil ohh ne güzel iyi bari hiç işe gelmesinler evden maaş alsınlar zaten kadınlar doğru düzgün çalışmıyor yok hastayım yok doğum yaptım vvs.vs gibi hele bunu kadınların söylemesi daha da ironik ki bence bunların yanında 6 ay kesintisiz anne sütü politikası olan devletlerin 4 ay ücretli izin vermesi de yanlış en az 6 ay olmali ki anne de çocuğunu 6 ay emzirsin malum özel de 1,5 saat süt izni var bide işyeri uzaksa zaten 3,5 aylıkken işe dönmüş oluyorsun bu ne perhiz bu ne lahana turşusu oluyor durum neyse konuyu çok dağıttım merak ettiğim çalışan annelerin avrupa da durumu ne belki bu konuda bir fikriniz vardır bununla alaklaı bir yazı yazarsınız durumunuz malum gerçi ama çok doluyum bu konuda ya kadının en büyük düşmanı yine kadın çok enteresan geliyor bana Allah kolaylıklar versin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konudaki yaklaşımlar ülkeden ülkeye değişiyor bildiğim kadarıyla hollandada şartlar çok iç açıcı değil izinler türkiyeden de az ancak çocuklu olsun olmasın part time çalışma, çalışma saatlerini düzenleyerek haftada 1-2 gün ekstra izin yapma gibi seçenekler hem kadınlar için hem erkekler içşn söz konusu olduğundan bu durum pek yadırganmıyor. Çoğu anne izni bitse de çalışma saatlerini düşürüyor erkekler de bir gün evde kalıp çocuk bakıyor mesela . Toparlayabilirsem bir yazı hazırlarım sevgiler

      Sil