25 Ocak 2015 Pazar

34. Ay Mektubu - Abla Olmak


Baldan tatlı kızım;

Bu ay mektubunu defalarca kafamda yazdım ama eyleme dökebilmek ancak mümkün oluyor. Biraz önce seni ardından kardeşini uyuttum, gözlerimden uyku akıyor ama daha fazla ertelemeyeceğim.

Elbette ki ayın olayı artık fiziksel olarak abla olmuş olman. Fakat daha duygusal olarak abla rolüne girmedin ve ben de seni böyle bir role sokmaya hiç çalışmadım zaten. Abla olduğun için artık böyle yapmalısın gibi söylemler yok henüz ve hiç de olmayacak. Ne zaman kendiliğinden olursa olsun olmazsa olmasın. Her ne kadar eve gelen minicik bebeğin yanında oldukça büyük kaldığını hayretle farketsem de sen benim hala bebeğimsin ki bu günlerde senin de söylediğin bu zaten :) Bu evde iki Eren bebek var nokta :) Bu bebek rolleri çok ileri derecede değil şimdilik, sadece kucak ve ilgi istiyorsun ara ara. Ben de dünden razıyım zaten seni sevip koklamaya :)))

İkinci büyük olay ise, son üç aydır devam edeb babysitter (ve muhtemelen okulun da) etkisiyle artık Hollandaca konusunda dilinin bağı çözüldü. Gerçekten çok hızlı oldu ki bunu hem Chanthal hem de öğretmenlerin dile getirdi. Artık Hollandaca kendini ifade edebiliyorsun ve tabi çoğu şeyi anlıyorsun. Konuşmaların çoğunlukla tek kelimelik fiiller ve bazı çok kelimelik kalıp cümlelerden ibaret. Ancaak gel gör ki hiç bilmeyen annen ile de pek güzel alay etmeye başladın :) Bana öğret dediğimde, bir kelimeyi söylüyorsun (tabi biraz senin çocukça konuşmandan dolayı değişik oluyor bu) ben tekrar ediyorum, fakat tabi ki Chanthal gibi söyleyemediğim için bana kızıyorsun. Yanlış söylüyormuşum :/

Youtube'da gezinirken her dilde videolar seyrettiğin için hangi dil ne dili mevzusu biraz karışmaya başladı :) Şimdiye kadar türkçe, ingilizce, hollandaca diye biliyordun ama senin için bu diller bizim gibi konuşanlar ve konuşmayanlar diye ikiye ayrılıyordu. Bugün ziyarete gelen arkadaşın Defne'nin  ardından (henüz ufak konuşamıyor) şöyle bir cümle söyledin

-babam dedi ki defne japonca konuşuyormuş :))

Mesele sonra anlaşıldı. Baban Defne konuşamıyor ama o seni anlıyor Türkçe konuş demiş sana. Sen Türkçe demeyi unutup Japonca deyiverdin fakat haklısın be annem, bir sürüü bir sürüüüü dil var değil mi? :)

Zihnin açık olsun bebeğim.

Annen-Amsterdam

7 yorum:

  1. Bilgehan doğduğu hafta Metehan gece uykusunda mızıldanırken yanına gidip kucağıma almıştım ve bir anda ne kadar büyük gelmişti:-) Sen söyleyince hatırladım şimdi.

    Minik şeker ablayı öp benim için annesi:-)

    YanıtlaSil
  2. Oğlum doğrudugunda kızım 20 aylıktı ama daha kendısı bebek sayılabılecek o mınık kız müşfik hassa bir abla kimliğne büründü hemen:) ne çok sevecek onlar birbirlerini git gide,farklı cinsiyette olunca anlaşmazlıklar kavgalar da daha az oluyor hem:)

    YanıtlaSil
  3. Oyy ikisi de kuzu bunların, maşallah hepinize! Dil gelişimi konusunda kafayı tırlatmış 3 dilli bir evlat sahibi olan bir anne olarak diyorum ki, her dil bir zenginlik, hepsini desteklemekle çok iyi ediyorsunuz Gece! Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Sen artık abla oldun lafı çocuğa çok yük olur cidden. Ben de kullanmayayım bu sözü :(
    Ah ne güzel yavruna kavuştun, yeni hayata alışıyorsun. Çok huzurlu görünüyolar. Maşalah❤️

    YanıtlaSil
  5. minik gelmiş ve ben kaçırdım bu müthiş olayı
    canım sağlıkla büyüt kuzularını
    umarım her şey olunda gider ve seni yormayan bir bebek olur
    bol bol dinlen

    YanıtlaSil
  6. Benim kızım 6 yasında, o bile salla beni, ninni soyle ve emzik kullanımına vardırdı olayı; en son 3 gun once cark etti ve abla olmaya karar verdi:)

    YanıtlaSil