13 Mayıs 2014 Salı

Tatlı İnatçı Keçim

Biraz Helo'yu şikayet edip rahatlamaya geldim sevgili okurlar :) Bu yaramaz bıcırık beni zaman zaman çileden çıkarıyor. Öyle inatçı öyle ısrarcı ki, bu iki yaş sendromunun da ötesinde birşey biliyorum. Çünkü kızımı tanıyorum.

Asla poz vermediği için zar zor yakaladığım birkaçını ekledim. Hadi poz vermiyor ama kaçmasa da olmaz. İllaki başını çevirecek veya yere bakacak.

Artık çok konuşuyor, masallar anlatıyor, kurgular yapıyor. Bu akşam hep beraber markete gidiyorken yolda yine sürpriz yumurta istedi. Para yok baban çalışacak kazanacak sonra alacağız dedik, hdmen cevap verdi. Men de işe gidicem, para kazanıcam. Men de men de.

Ve cümlelerine soyut kavramları, zarf ve edatları katmakta sorun yaşamıyor. Oyun oynarken "aklıma bi pikir geldi" diyor bazen, ya da "anne koş sen hızlı hızlı yemek ye gel oyun oynalım oyun" diye beni yönlendiriyor. Bu gün dışardan içeri girince hoşbulduk diye diye girdi, sanki hoşgeldin diyen olmuş bomboş ev :/

Geçen gün sordum neden artık beşiğinde yatmıyorsun, küçük mü kaldı dedim.

-"anne hayıy kuçuk kaldadıdı, men kocaaa (kocaman) oldum" diye cevap verdi ;)
  
Son 5 gündür falan feci yağışlı burası. Her gün sokaktaki su birikintisinde oynadı. Çizmelerini çıkarınca içinden bir bardak kadar su döktüm o derece ıslatıyor kendini. Aşağıdaki fotoğrafta görünen köpekbalığı ise son bir aydır favori oyuncağı. Yatarken bile yanından ayırmıyor ve sivri yüzgeçleri batacak diye ödüm patlıyor.

Sahi ne yazacaktım nereye geldim. Uyku konusunda çok zorluyor bu aralar. Zaten imkan bulduğu an gündüz uykusunu yapmıyor uzun zamandır, ancak çok yorulursa. Uyuduğu zaman da 3-4 den önce değil. E o zamandan sonra kalkması , gece uykusuna yatması işkence.

Eskiden en geç 9 da uyurdu. Bu gece 11 de uyudu mesela. 1,5 saat uyutmaya çalıştım, en sonunda sinir olup yanından ayrıldım ve odasında yalnız bıraktım. Yarım saat sürdü yine uyuması.

Bunda havanın geç kararmasının da etkisi var. Saat 22 yi geçmiş hava hala aydınlık. Güneş batıyor ama hava hemen kararmıyor. Çocuğum aydedeyi yıldızları hiç göremiyor. Perdelerini kapatıp gece lambası yakıyoruz artık ne kadar olursa. Fakat işte ne yazık ki biyolojik saati kandıramıyoruz. Yazın ne yapıcaz hiç bilmiyorum :(

Tüm gün hiç uyumayıp, gün içinde her şeye sürekli direnince, fiziksel olarak değil ama ruhsal olarak gerçekten çok yoruluyorum. Bu aralar instagramda bolca çiçek böcek resmi paylaşmam ondan. Gün içinde birazcık rahatlamak için çiçeklerime sığınıyorum.

10 yorum:

  1. dillere bak dillere masallah:-)bugün okula gitmek için hazirlanirken kızım "neden okula gidiyorsun anne" dedi..çok şaşırdım daha önce böyle bişey sormamisti ."öğrencilerim beni bekliyor"deyince "öğrencilerim sevmiyorum" demez mi...
    sandığımızdan çok daha akıllı ve herşeyin farkindalar..
    bizim de uyku düzenimiz eskisine göre bozldu ama çok şükür öğle uykusuna devam ediyor..ben yine okuldayken biraz kafa dagitiyorum bakicisiyla oynuyor bol bol..seni dusunemiyorum bütün gün...Allah koluyla versin :-)

    YanıtlaSil
  2. ahh ahh hele bir üç yaşına yaklaşsın daha çok ve birden şaşılacak şekilde konuşmaya başlıyorlar bir diller bir diller sormayın iletişim ile ilgili bir bilgi vereyim :) sağlıklı yetişkinler bilgiyi her zaman kodlayarak yollar yani biz büyürken bilgiyi kodlamayı öğreniyoruz çünkü aklımızdan geçen herşeyi söylemye kalkarsak başımız derde girer bu yüzden ima yoluna gider mesajımızı kaynağa kodlayarak göndeririz sadece. çocuklar yaşlılar ve deliler kodlama yapmaz bu yüzden çocuklarla konuşurken onlara her zaman doğruyu anlayabileceği şekilde ama kesinlikle doğruyu söylemek gerekir çünkü neden sonuç ilişkisini biLmez sadece doğrusunu bilmek ister neden elelrimizi yıkamamız gerekir neden kirlendiği için bunun sonucunda hasta olabilir cümlesini ise biraz daaha ilerde anlatabiliriz çünkü daha neden sonuç ilişkisini kuramıyor kurunca anlatılabilir böylece yavaş yavaş çocuğa bilgiyi kodlamayı öğretiriz sevmediği birine neden vurmaması gerektiğini de bundan dolayı çok sonraları öğrenirler. Tahmin ettiğiniz gibi yaşlılar artık yaşı gereği tüm olayların neden sonuç ilişkisini bilmektedir bu yüzden bilgiyi kodlamaya gerek yoktur hele bir yapın zaten yersiniz zılgıtı ileitşim konusunu çok seviyorum .Çocukların aklına geleni söylediğinde çok şaşırıyoruz aa ne kadar zeki diyoruz halbuki sadece olması gerekeni yapıyor biz kodlama yaptığımızın farkında olmadığımız için şaşırıyoruz:)Esra-Clean

    YanıtlaSil
  3. evet helocum sen kocaman oldun maşallah.. inatlaşma ve tutturma bizde de çok fena.. dayanamayacak gibi oluyorum bazen..

    YanıtlaSil
  4. Ahh kuzuya bakın hele neler de yapıyormuş çaktırmadan:):) Çizmeleriyle suda oynamasına izin vermene çok bayıldım gerçekten:) Çocukken bende hep şap şap oynamak isterdim sanki acayip tehlikeli bir şey gibi aman çocuğum girme suya basma suya ıslanma deyip dururlardı:) Şimdi bu yaşta ne kadar su birikintisi olursa olsun içine dalıyorum:) Uyku olayından daha çocuğum yok ama fena tırsıyorum:) Anneler işte ne kadar kıymetli varlıklar, nasıl katlanılıyor tüm bunlara bazen aklım almıyor. Nasıl bir dirayet, sabır, anlayış, harikasınız..Havanın kararmaması zordur haklısın, aydedeyi de göremiyor çocuk hem nasıl uyusun ki ama annesi yaaaa...Aydede diye ağladığımı biliyorum ben:) Öperim güzel yanaklarından. Çiçeklerin harika, kalbin harika, kızın maşallah harika. Canım arkadaşım sen harikasın:)
    Sevgiler sana uzaklardan...

    YanıtlaSil
  5. yerim ben bu cimcimeyi yaa.. verdiği cevaplara bittimmmm :)
    inat konusunda bizimkide aynı :)
    öpüyorumm

    YanıtlaSil
  6. Hava gec karardigin Ahmed de gec yatiyor.Ve gun erken dogdugundan sabahda erken uyaniyor.Gunduz uykusu uyumuyor ve o yuzden her seye zir zir modda :) Bugun anaokuluna yazdiricaz ve galiba cok mutluyum :p

    YanıtlaSil
  7. kızın çok tatlı maşallah. Seni izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    http://www.bakbuharika.com/

    YanıtlaSil
  8. Ah ah bu saatte vicdan azaplarından dertleşecek kimseyi bulamayan ben yazını görünce ferahadım sanki.Çok yorulunca, gündüz uykusu uyumayınca uykuya geçiş çok zorlaşıyor, aslında hala gündüz uyumaları gerek , ben de 23'e kadar uyutamadım, içim içimi yedi, sonra da niye yedi diye vicdan azabı yaptım. Halbuki yansıtmadım gibi ama hissediyor çocuklar.Çizme olayında örnek annesin, Tr'deki kontrol delisi anneleri bir görsen:((Helo çok tatlı, bir de tam yüzünü gösterse:)Konuşmaları çok iyi maşallah, şu sendrom da bitse harika olacak herşey..

    YanıtlaSil
  9. o gündüz uykuları anneye doping oluyor resmen

    YanıtlaSil
  10. Çooooook şirin, burnunun dikine :) Bu uyumama bizde de var, yaz gelinceAvrupa'nın kuzey ülkelerinde hava çok geç kararıyor ve biz bile sarhoş oluyoruz. Maya da gündüz 4'ten önce, haliyle gece de 10'dan önce uyumamaya başladı - perişanıııım - aynen karartma uygulamaları bizde de var ama vücut yemiyor anlıyor yahu, delireceğim. Allah kolaylık, sağlıklı bol ve uzun uyku versin..

    YanıtlaSil