23 Mayıs 2014 Cuma

# Aylık Mektuplar

26.Ay Mektubu: Anne Ben Çok Üzüldüm

Güzel yavrum, her ay en yoğun olan şeyleri yazıyorum ya mektubunda, bu ay yüzlerce kez söylediğin "anne ben üzüldüm" cümlesi ağırlıktaydı. Çoğu zaman neden üzüldün diye sorduğumda cevap vermedin, seni kucağıma aldım bir süre sarılıp okşadım. Acaba evrendeki olumsuzlukları hissediyorsun da hiç birşey yokken birden bire üzülmen bu yüzden mi diye düşünmüyor değilim. Ama hayır sana bu misyonu yüklemeyeceğim. En saf açıklama, seninle ilgilenmemi istediğin için üzüldüğünü söylemen olacak. Çoğu zaman durum buna uymasa da öyle kabul edelim.

Uzun zamandan beri kitabındaki yüz ifadelerini biliyorsun, üzgün, mutlu, düşünceli gibi. Ama bu aya kadar sanırım onları sadece kitaptaki nesneler olarak biliyordun. Bu ay kendinle özdeşleştirdin. Üzüldüğünü söylediğin gibi, mutlu olduğun zamanlarda "anne ben çok mutlu oldum" diyorsun. Bana ve babana "seni çok seviyorum" ları daha sık söylüyorsun. Şaşırma eylemini ağzını kocaman açıp ellerini ağzına tutarak gayet abartılı şekilde gösteriyorsun. Yani bu ay bizim için yoğun duygular ayıydı.

Hayatta üzüntüler de sevinçler de hep olacak bi tanem. Umarım en büyük üzüntülerin şimdiki gibi kısa bir süre üzülüp sonra devam edeceğin kadar küçük olur. 

Seni çok seviyorum meleğim.

Annen 
Amsterdam

15 yorum:

  1. Annesi, sımsıkı sarılıp kokusunu içine çek benim için :)

    YanıtlaSil
  2. oyy yerim ben seni..
    sanırım bu zamanlar duygularını ifade edebiliyorlar :) 22 aylık kızım da anne korktu diyor neyden korkuyorsa anlamadım..
    öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet korku ilk çıkan duygu, dila da o zamanlar diyordu, şimdi onlar sadece gerektiğinde kullanılıyor, bir de ödüm patladı diyor artık :)

      Sil
    2. ayy duygulandım gözlerim yaşardı gerçekten .Bende yazabilsem keşke böyle ne güzel bir armağan olur onun için hep uzmanlar söylüyor yazın diye ama bakalım bir türlü başlayamıyorum. bizimki de ödüm koptu diyor aslında bizden öğreniyorlar sanırım bende çok kullanıyorum bu lafı :)Esra-Clean

      Sil
    3. Bir baslayınca gerisi geliyor başlamanı tavsiye ederim, evet dila da benden duydu ;)

      Sil
  3. Çok sevimli maşallah...
    Bir de ne güzel düşünce çocuğun için günlük tutman... :)

    YanıtlaSil
  4. yerim ben onu, benimde 10 aylık kızım var bende mi böyle bir günlük tutsam, iyi fikirmiş

    YanıtlaSil
  5. Ifade etmeyi bilsinler ama hic uzulmesin bu kuzucuklar. Dünya ne kadar kirli, ne kadar üzücü bir yer oldu böyle ya :(

    YanıtlaSil
  6. 27. aya adım attınız hayırlısıyla ne mutlu:)Canım Ege de aynen o yüz ifadelerinden öğrendiklerini gerçek hayata geçirdi.'Üzgünüm'diyor, 'Mutluyum' diyor.Ne mutlu bize öğretebildiğimiz için duyguları.. ve ben de karşıyım çocukları duygusal modlara sokmaya.İlerinin melankolik tiplerini hep ebeynler hazırlıyor malesef:(Şükür ki tarz değişti biraz.Nice aylara canım, öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Bir çoğunu okuyamamış olsam da, Helo'ya giden bu mektupların bazılarını okudum. Çook eskide kalanları anımsıyorum, ne çabuk geçmiş onca ay. Ben de yarın oğluma bakıp böyle mi diycem, 'ne çabuk büyüdün oğlum'...En iyisi zaman olabildiğince yavaş ilerlesin :) Öpücükler Helo'ya...

    YanıtlaSil
  8. Böyle yazıyorsun ya güzel kızına, ben okurken hep ağlıyorum. Bu sefer de öyle oldu. Ne mutlu ona, büyüdüğünde bunları okumak nasıl da iyi gelecek, mutlu ve değerli hissettirecek ona. Canımmmm. Bu minik güzellikten o seni seviyorum ları mutluyum ları duymak ne büyük bir hazdır kim bilir. Güzel mutlu günleriniz daim olsun, üzüntüleri de hep mini minnnacık olsun. Onun pamuk yanaklarından öpüyorum. Bizi de anlat ona olur mu, görmesek de nasıl onu seven teyzeleri olduğunu anlat..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. offf ya annesi ben 26. haftada denk geldim valla, geriye doğru gidesim var bu aydan sonra :) yazın her ay yazın <3

    YanıtlaSil