13 Mart 2012 Salı

# sağlık

Ücretsiz Mamografi Şansı

Blogger anneler babalar topluluğunun düzenledikleri etkinlikleri katılamasam da takip ediyorum. Geçenlerde yapılan toplantılarında, Kansersiz Yaşam Derneği tarafından bilgilendirme toplantısı yapılmış ve 50 kadına da ücretsiz mamografi fırsatı verecek bir çalışma başlatılmıştı. Çekilişle yapılacak bu fırsat, birkaç tane blogger tarafından yürütülüyor ve her birine bırakılacak yorumlardan talihliler belirlenecek. Şahsen tanıştığım Soran Anne'de bunlardan biri.

Soran Anne'nin bu yazısına yorum bırakan 5 kişi çekilişle bu hakka sahip olacak. Ben de yorum bırakıp, öncelikle annem için şansımı deneyeceğim.

Mamografi göğüs kanserinin erken teşhisinde çok önemli bir yere sahip. Her kadının özellikle 40 lı yaşlardan sonra düzenli olarak bu kontrolü yaptırması gerekiyor. Malesef benim akrabalarım içinde göğüs kanseri ve diğer kanser türleriyle savaşmakta olanlar ve savaşı kaybedenler var :( Bu açıdan genetik yatkınlık sebebiyle asla ihmal edilmemesi gereken bir husus benim için.

Kontrolleri yapmak, sağlıklı beslenmek gibi dikkat edilecek konulardan başka, gözlemlediğim o ki kanser, aşırı stres, üzüntü ve sıkıntı ile tetikleniyor. Elbette hayat her zaman güllük gülüstanlık değil ama sağlıktan önemli hiç birşey yok ve sağlıklı bir yaşam için stres kontrolü şart artık.

1 yorum:

  1. çok güzel bir etkinlik.bizim ailede de var.o sebeple bende rutin testlerimi yaptırıyorum .hatta bu sene kırka basıyorum sanırım artık mammografi de yaptırıcam...

    YanıtlaSil