22 Mart 2012 Perşembe

# blogger ipuçları

Blogger'da Kota Aşımı

İki gün önce Tatestal'ın yorumu üzerine bu yazıyı yazmayı düşünmüştüm ama ekran görüntüsü almak ve yazıyı düzenlemek zor geldi o sıra. Sonra başka kişilerin de bu problemi yaşayabileceğini düşünerek ihmal etmemeye karar verdim. Daha önce bu konularda çeşitli yazılarım olmuştu ama o zamandan bu zamana bloggerda birçok değişiklik oldu. Yeniden ele almakta fayda var.

Blogger'da eklediğimiz resimlerin bir kotası olduğunu ve bir süre sonra alarm vermeye başlayacağını yeni bloggerlar bilmiyor olabilir. Bunun için, tüm yüklediğiniz resimleri önceden en boy oranlarını küçülterek yüklemekte fayda var. Yani fotoğraf makinenizden çıkan yüksek megabayta sahip resimleri değil, işlemden geçirilmiş resimleri blogunuza yükleyin. Fotoğraf düzenlemesi için herkesin çok rahat kullanabileceği bir editor olarak Photoscape'i önermiştim yıllar önce.


Yukarıdaki resimde benim kumanda panelimi görüyorsunuz. Okla belirttiğim gibi hesabımda 26 tane blog görünüyor, bu sadece bu mail hesabıma ait blog sayısı başka hesaplarıma ait daha da var :)

Ben bunların hepsini kota amaçlı açmadım ama, diyeceğim o ki, aynı mail hesabınızla sınırsız sayıda blog açabilirsiniz. E peki ne işe yarayacak derseniz, resimleri url ile eklmek için aslında ne flickr'a ne picnic'e ne de başka bir platforma ihtiyacınız var. Resimleri depolamak için yeni bir blog açın; bu blogun temasının içeriğinin nasıl olduğu önemli değil; sadece resimlerinizi yükleyin ve depolayın. Bu blogu(ları) gizle seçeneği ile görünmez kılmak da mümkün böylece sadece siz görürsünüz. Resimlerinizi depo blogunuza yükleyip yayınladıktan sonra, url ile asıl blogunuza alırsınız. Bu kadar basit.

Url ile resim almak ise şöyle oluyor. Bu depo olarak açtığınız blogdaki resimleri yayınladıktan sonra yeni sekmede açarak, mouse ile resme sağ tıkladığınızda "RESMİN URLSINI KOPYALA" seçeneği çıkacak. Bunu yaptıktan sonra, asıl yazı yazdığınız blogda resim ekleme kısmını url ile ekle diyerek aşağıdaki panelden yapabilirsiniz.


Dipnot: Flickr'dan url ile resim eklemek de mümkün ama ben üye olduğum halde pek kullanışlı bulmuyorum. İngilizce olduğu için herkese hitap etmeyebilir ve resimlerin boyutlarını ayarlama konusunda biraz sıkıntı veriyor. Önce küçük gösteriyor, tıklıyorsun büyütüyor, tam boyutta görmek için bir daha tıklıyorsun, sonra onun urlsini alacaksın, bloga koyacaksın bana biraz oyalayıcı geliyor.

20 yorum:

  1. Mrb,geçen yıl öneriniz üzerine bu uygulamayı kendi blogum için uygulamıştım ama bir süre sonra vazgeçtim; çünkü diğer bloga eklediğim resimler yine tek bir Picasa Web kotasında gözüktü.Sadece blog ismi değişik ama kota tek.Aldığım sonucu tartışmaya koymak istemiştim,yeniliklere açığım ve tekrar çıkış yolu arayacağım.Yol göstermeleriniz için tşkr:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim picasa web kotam yok nasıl oluyor bilmiyorum ama oturumum açıkken picasa hesabıma gidince, blogumdaki resimler orda gözükmüyor, sadece birkaç tane çok eskiden kalmıs olanlar var, bu sorunu ayrıca ele almak lazım ama dediğiniz gibi ise benim önerim bir işe yaramayacaktır ancak dediğim gibi benim hesabımda öyle olmuyor nedense

      Sil
    2. picasa web hesabıma baktım onca blogumda yüzlerce resim olmasına rağmen hesapta sadece 44 resim var, nasıl olduğunu bilmiyorum ama benim blog resimlerim orada depolanmıyor

      Sil
    3. aynı soruyu şimdi ben soracaktım malesef aynı mail adresi hesabından başka bir blogda açsan olmuyor. ben de bir süredir bloğumda bir işlem yapamıyorum. araştırmalara devam ama birşey bilen olursa ne olur yardımını esirgemesin.tşk.

      Sil
    4. ben de aynı sorunla karşı karşıyayım ama malesef iki blogda olsa kota yeri aynı. yani yok. bir süredir bende yazamıyorum bloğuma. araştırmalara devam tabi ama yardımınızı da esirgemeyin.

      Sil
  2. Hımmm... Tam Türk işi valla :)) Süper fikir!

    YanıtlaSil
  3. Tam da bugün bu sorunu yaşamıştım.teşekkür ediyorum öyle yapıcam bende .isabet olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Yanıt için tşkr.Ama bildiğim kadarıyla Blog açtığınız anda OTOMATİK Picasa Web.de Blog isminizle bir fotoğraf dosyası açılıyor,hatta (yurt dışındaki bloggerlar da) pek çok arkadaşımız kota dolunca eski postlarının resimlerini siliyorlar.Geçenlerde Picasa Web.den birkaç resim silmiştim,ertesi günü baktım blogumda da resimler silinmiş,yani bir zorunluluk var.Size bu konuyla ilgili bir link atmak isterim:(http://support.google.com/picasa/bin/answer.py?hl=tr&answer=61627)
    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  5. Bir de şu link var:( http://support.google.com/picasa/bin/answer.py?hl=tr&answer=1224181) Acaba burada dendiği gibi küçük boyutta fotolarınız olduğundan mı gözükmüyor?..

    YanıtlaSil
  6. bende bunu anlayamadım, benimde kumanda panelimde 2 tane blog var, biri kişisel blogum diğeride blogger anneler blogu, bende picasa hesabıma baktığımda 2 blogunda resimleri orda depolanıyor veya başka bir blogun yazarı da olsam ki bir ara olmuştum, o bloga eklenen resimlerde benim hesabımda depolanıyor acaba picasa hesabımda olan tüm resimler benim kotamamı ekleniyor.

    YanıtlaSil
  7. Allah razı olsun diyorum :) bende bugun uyarıyı aldım, napsam diye dusunup duruyordum .sanırım en kolay yolu seninkisi gibi yapmak . Peki resimleri hangi program ile kucultuyorsun?
    Sevgiler

    siyahbaykus.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. merhabalar.bu yazınız öyle açıklayıcı ve yardımcıki anlatamam...bende şu anda bloğumdaki kota sorunu ile baş etmeye çalışıyorum..sağolsun arkadaşlarımdan yardı isteye isteye size kadar ulaştım..fakat bir sorum olacak..ben aynı mail adresimle ikinci bir blog açmıştım..sanki biliyormuşum gibi postlarımı orada depolamakiçin ama ikinci bloğumu açalı 1 ay olmasıa karşın ondada depolama sorunu oluştu..orayada resim yükleyemiyorum..anlatım dilinize hayran kaldım..tam benim anlayayacağım şekilde....cevabınızı bekliyorum..sevgiler..şehnaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yorumlarda aynı sorunda bahsedilmişti. aynı hesapla açılan diğer bloglarda aynı kotayı paylaşıyor gibi görünüyormuş (ki benim öyle değil). Sanırım aynı hesaba tek bir picasa web albümü bağlıyor ve ondan kota aşımı oluyor. benim picasa albümümde blogumdaki resimler gözükmüyor sanırım başka yerde ama nasıl oldu bilmiyorum. Bu blogumun picasa çıkmadan önce açılmış olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu durumda neler yapabilrsiniz

      1- başka bir mail hesabı ile blog açıp orda depolamak
      2-yazıda belirttiğim gibi flickr, twitter ve hatta facebook hesaplarınız varsa ordan çağırmak (mesela aynı resmi hem facebooka hem bloga yüklemek yerine facebooktan çağırabilirsiniz url ile)

      ne yaparsanız yapın resimlerin en ve boyunu dolayısıyla megabaytını küçültmeyi unutmayın.

      Sil
    2. çok teşekkürler gece...

      Sil
  9. blogspotta hesabım vardı.şubat ayından beri kullanıyordum oğlumun resımlerı anlık eklıyordumm.yaklaşk 145 adet fotograf var ama kotanız doldu dye eklemıyor.anlayamadm kuzenımde kullanıyor ve mılyonlarca fotosu var öle bi sorunla karşılaşmamıs :S nedeni nedir acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resimlerinizin boyutları çok büyük olmalı küçülterek koymayı denemelisniz

      Sil
  10. MERHABA BEN ZEYNEP:)))))))))))

    BENDE BU SORUNU YAŞADIM..YAPTIKLARIMI YAZMAK İSTEDİM...GERÇİ ARKADAŞLARIMIN YOL GÖSTERMESİYE OLDU DERYA VE BAHARA TEŞEKKÜRLER..HATTA YARDIM EDEN HERKESE TEŞEKKÜRLER.)))))))


    1 -FLICK DEN BİR HESAP AÇTIM.YAHOO HESABI.

    2-SİTEYİ ÇEVİRİ YAPTIM.

    3- RESİMLERİMİN TÜMÜNÜ ORAYA YÜKLEDİM.

    4- İSTEDİĞİM RESMİMİN ÜZERİNE SAĞ TUŞKLA YIKLADIM ,ÖZELLİKLER KISMINI AÇTIM.URL Yİ KOPYALADIM

    5-BLOGGERE GELDİM RESİM YÜKLEMEDEN URL İLE YÜKLEYİ TIKLADIM VE YAPIŞTIRDIM.

    OH RESİMLER ARTIK KOLAYCA YÜKLENİYOR:))))))))))))


    SONRA TEKRAR BLOGGER LA DENEYEYİM DEDİM Kİİİİİİİİİ

    AAAAAAAAAAAAAAA SORUNSUZCA YÜKLEDİM....ŞAŞIRDIM KALDIMMM...ACABA BLOGGER SORUNA ÇÖZÜMMÜ BULDU??????????????

    YanıtlaSil
  11. birde kotamızın ne kadarını doldurmuşuz ne kadarı kalmış öğrenebilsek.. böle zıngdan uyarı gelince barım barım bağırıyoruz yardımmm diye...en kötü telefonda bille kullanılabilir hafıza diye bölüm var. koskoca blogger da böle birsey yok. en kötüsüde bu bence..

    YanıtlaSil
  12. Sanırım resim kotamı aştım.

    YanıtlaSil