19 Mart 2012 Pazartesi

# GeBelik Günlüğüm

38. Hafta, Belki de Sonuncu Rapor Bu?

Geçen çarşamba günü Janka'nın muaynehanesinde beklerken
Bir hafta daha bitti ve sona yaklaştık sanıyorum artık. Geçen hafta çarşamba günü Dr. Janka ile son randevumuz vardı. Bu gidişimde Helo'nun yüzünü hiç görmediğim için, biraz da olsa görmeyi umuyordum, ya da en azından bilgisayarında kayıtlı görselleri almayı. Ama yoğunluğundan hızlı bir muayne oldu ve dosyaları da alamadık. (eşim sonra alırım dedi) Göremedim yani kızımı. Hala neye benziyor hiç bilmiyorum ve bu hafta en çok bunu merak eder oldum.

Bu kontrolde (37+2 de) kilosunun 2988gr olduğunu ve hala dönmediğini öğrendik. Malesef bundan sonra dönmez dedi doktor ve kendi ilk doğumunun da böyle olduğunu söyleyip beni teselli etti. (İkinci doğumu ise normalmiş galiba tam anlamadım). Neyse bu yüzden sezeryan olması kesinleşti gibi. Zaten kontrolden sonraki günlerde de Helo'da döndüğüne dair bir işaret yok, hala aynı yerde tekmeler ve hareketler hissediyorum.

Janka sezeryan öncesi buna vücudumun hazır olup olmadığını gösteren testler yaptırmamızı istedi. Bu sebeple ertesi gün bir polikliniğe gidip EKG çektirip kan örneği verdim. Kan testi oldukça geniş bir tarama (3 farklı açıdan değerlendirildi ve 3 tüp kan verdim) ve herhalde bazı ilaçlara alerjim olup olmadığına da bakıldı kan değerlerimin yanı sıra. Tam bilmiyorum ama sonuç kağıdında ameliyata engel olabilecek bir şey bulunmadığı yazıyor.

Kan verdiğimde gördüm ki, kanım resmen siyaha yakın bir renk almış. Oysa önceleri gayet kırmızıydı. Herhalde demir haplarının etkisi olsa gerek. Zaten vücudum da kırmızı duruyor dışardan çok kanım var herhalde :)

Doğum konusunda hep hayırlısı neyse o olsun diye dua ediyordum ve buraya da yazıyordum. Fakat kendimi doğum yaparken düşündüğümde gözümde hep normal doğum canlanıyordu. Anladım ki aslında buraya yazarken bir yandan da kendimi ikna etmeye çalışıyorum aslında. İçimde öyle olamayacağı için hala bir burukluk hissediyorum ama kısmet böyleymiş ne yapalım. Bu hafta içinde acaba sezeryanda amnios sıvısı nereden çıkıyor diye merak edince, birkaç video izledim ve normal doğuma göre daha korkunç buldum nedense. Keşke seyretmeseymişim, ah şu merak.

Şuan ne zaman sezeryan olacağım belli değil. Yarın Peter ile randevumuz var ve muhtemelen hangi gün olacağı konuşulacak. Umarım hadi şimdi hemen demez, daha birkaç güne ihtiyacım var sanki. Belki yarından sonra 3-4 gün geçince olabilir, içimde öyle bir his var. Tarih belli olduğunda buraya da yazarım zaten.

Geçen hafta Janka ile randevudan dönerken eşimle dışarıda öğle yemeği yedik. Burada bir Türk kebapçı var, kebap deyince ise tavuk döner anlaşılıyor burda sadece. Orada bir de mercimek çorbası satıyorlar ki, kırmızı mercimek burada bulunmayan birşey. Neyse sordum nerden alıyorsun mercimeği falan diye, almanya tarafından getirtiyormuş ama burda satan bir yer varmış. Sahibi suriyeli imiş ve bulgur mercimek, çeşitli peynirler falan bizim yörelere ait şeyler satıyormuş. Ben bulgur arıyordum aslında, İstanbuldan getiriyordum gidiş gelişlerde bitmişti. Bulgur da süt yapan ürünlerden ya hani o yüzden.

Cuma günü dükkanı aramaya çıktık eşimin iş çıkışında. Dükkanı bulduk ama sahibini bulamadık henüz alamadık yani. Ama aynı caddede bir tatlıcıda baklava satıldığını duymuş eşim daha önce. Meğer sahibi Makedonyalıymış ve türkçe de biliyormuş. Neyse ordan baklava ve pasta aldık. Hamileliğimin başından beri yediğim en tatlı şey, sütlü tatlılar, birkaç parça çikolata yada meyve oldu. Ne pasta ne hamur işi tatlılar yedim, canım da istememişti zaten. O akşam bir baklava bir dilim pasta yedim (baklava biraz değişik, kalın hamurlu ve kare şeklindeydi ama tadı tam baklavaydı). Bu aralar canım tatlı istiyor nedense, herhalde enerjiye ihtiyacım olacak yakında. O kadar tatlı şey yediğim için olmalı, Helo o akşam resmen kudurdu. Nasıl hareket ediyor nasıl yamultuyor, tamam dedim bu akşam hastaneye gidicez biz herhalde. Sonra durdu ve uyumuşum o gece. Sabah düşündüm, anası bu kızı beslemedi hiç galiba. Belki de dönmeye müsait olduğu zamanlarda böyle yeseydim dönerdi kim bilir. O akşam da belki dönmeye çalıştı ama dönemedi yavrucum :(

Kontrollü yiyişim kilo almaktan kaçınmak değil, canım istemiyor ve hele son zamanlardaki mide yanmalarımı çekmemek için hiç yemeden bile durabilirim. Tabiki yemem gerektiği için yiyorum da pek keyif almıyorum. Malesef hala yanmalar devam ediyor ve karbonatlı su içince geçiyor ama sık sık da içmek istemiyorum.

Bu haftanın en dikkat çekici farklılığı ise ayaklarımdaki şişlikler. Daha önce de ellerim ayaklarım ve yüzümde bir miktar şişlik vardı (resimde de görülüyor zaten) ama diğer yerlerdeki şişmeler aynı kalırken ayaklarımdaki şişkinlik bariz bir şekilde arttı. Plastik eldiveni hava ile şişirince parmaklar dik dik olur ya, aynen öyle oldu çok komik duruyor. Sanki sünger üstünde yürüyormuş gibi hissediyorum ve eklem yerlerinden oynatınca ağrıyor. Fakat hala aynı ayakkabılarımı giyiyorum, numarası büyümedi, sadece bağcıklarını gevşettim.

Vücudumda bu değişiklikler dışında pek bir şikayetim yok, hiç sancım yok, hiç bir ağrım yok. Kasıklarım yatarken ağrıyor ama çok fazla etkileyecek şekilde değil. Ayakta iken çok iyi hissediyorum ama o zaman da ayaklar şişiyor işte, uzanınca iniyor biraz.

Buraya bahar geldi nihayet, hava çok güzeldi bu hafta. Cumartesi günü göl kenarına pikniğe gittik kocacımla. Yanımıza termosta çay ve kurabiye aldık, bir saat kadar D vitamini alıp döndük. Kızımız doğunca yeniden gelmenin hayallerini kurduk.

Pazar günü de evi temizledik biraz daha. Sürekli temizleniyor tabi de batıyor elbet. Son günlerde bir iş varsa aklımda hemen yapmak gereği hissediyorum, sonrası olmayabilir çünkü. Bir de uzman tv den yenidoğan bebek bakımı ile ilgili videolar seyrettik kocacımla. Ben az çok aşinayım ama bazı püf noktalar da öğrendim iyi oldu. Videoları seyrederken ben de eşimi seyretmeyi çok seviyorum, yüzü öyle yumuşuyor ki. Zaten bu hamileliğim süresince yeniden aşık oldum ona, hele son zamanlarda öyle yoğun hissediyorum ki. İkimiz de değiştik biliyorum, onun bu yeni duygularla bezenmiş hali bana çok romantik geliyor :)

Doğumdan sonra eşim yanımda olması için izin alacaktı ama evden çalışıp çalışamayacağını sormasını istemiştim ben, çünkü işi evden çalışmaya müsait ve izinleri yansın istemiyordum. Normalde böyle bir uygulama hiç olmuyormuş ama eşime iki hafta kadar evden çalışması için izin verdiler, çok sevindik. Kızım kısmetini kendi yaratıyor galiba :)

Şu an ev pırıl pırıl, Helo'nun herşeyi hazır, biz merakla bekliyoruz  onu, hava çok güzel, güneş parlıyor ve kızımın bir bahar çiçeği gibi evimize açması için gün sayıyoruz.

47 yorum:

  1. herşeyin hayırlısı.normal doğum olmayacak diye üzülme.ben de sezaryan oldum.doktorun önerisiyle.hiç bir sıkıntı yaşamadım.inşallah çok rahat bir doğum yaparsın.inşallah sağlıkla kucağına alırsın dila bebeği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah teşekkür ederim güzel dileklerine

      Sil
  2. Hadi hayırlısı güzel, neşeli heyecanlı tatlı mı tatlı bir hayat sizi bekliyor, sağlıkla kucağınıza alın inşallah bebeğinizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin çok teşekkür ederim çok heyecanlı gerçekten

      Sil
  3. hayirlisiyla insallah alirsin Dilayi kucagina...
    bende hamileligim boyunca tatlidan midem bulanmisti ama son haftalarda deli gibi tatli araniyordum.sebebi doguma hazirlikmis meger,inan normal dogumda insan ustu bir enerjiye sahip olmak gerekiyor...dusunsene candan can geliyor cok yorucu ve essiz bir an...

    buradada kebap gelince tavuk ve lamb doner oluyor akla ilk gelenler ama kuzey londraya gittinmi kucuk turkiye sanirsin,dun bizde oradaydik.genis kapsamli bir alisveris yaptik gitmisken,kaldigimiz yerdede var turk shopu ama kuzeyde cesit daha cok...

    unutmada evet bulgur harika bir besin cokta guzel sut yapiyor fakat bunun yanindada bebege bol,bol gaz yapiyor,kuru fasulye,nohut,bulgur,sogan tam sut deposu ve gaz deposu...
    ben bir aydir tekrar yemege basladim bunlari yavas,yavas benim kiz cok gazliydi.sut yapan diger bir nimette kurutulmus kayisi kompostosu bulabilirsen kayisi kurusu bul ve pirincli uzumlu sut corbasi super sut yapiyor...

    Allaha emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süt yapan ve gaz yapan yiyecekleri araştırıp listeledim ben de neredeyse hiç birşey yememek gerekiyor ne yapıcam bilmem :(

      Sil
  4. canım benim okurken kendi hamileliğime döndüm,hüzünlendim..ben de normal doğum çok istiyordum ama benim kız biraz iri olunca ve kemik yapım dar olunca sezeryanla doğum yapmak zorunda kaldım.ameliyat sonrasında 10 gün kadar zorlanabilirsin kendini hazırla canım.ama bebeğini görünce bütün acılara değdiğini anlayacaksın.Allah kavuştursun,sağlıkla ve mutlulukla..sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlıcakla gelsin de önemli olan o, zorlanmalar elbette olacak ama her iki doğum türünde de olabilir, biraz şans işi galiba, bakalım hakkımızda hayırlısı ne ise o olsun

      Sil
  5. bende 37+1 oldum.Bugün doktor kontrolumuz var.Sanırım benimde sezeryan olacak.Bebek iri olduğu için.Ben her ikisinden de korkuyorum, ama bu korku ikisini de bilmediğim için sanırım.Hayırlısı olsun diyorum.Tatlı konusunda ben acayip nutella yiyiyorum. Ve dediğiniz gibi, kızım acayip hareketleniyor.Tekme tokat:))) Çanakkale^den sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne olacağını bilmeme korkusudur o iki durum da yeni ya ilk doğum yapanlar için ondandır. bende de oluyor fakat video izleyerek olan biteni anlamaya çalışıyorum ancak bazen o da ters tepebiliyor, en iyisi durabiliyorsan birşey seyretmemek :)

      Sil
  6. Sağlıkla gelsin bebiş :)) Senin bu hamilelik anılarını okumak çok hoştu. Şimdi de annelik maceralarını okuyacağız keyifle :))
    Kendine iyi bak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah onları da yazmak nasip olur, ben de sabırsızlanıyorum ama belki bir süre adaptasyon için uzak kalabilirim kim bilir

      Sil
  7. zor günler aklıma geldi birden..:)Allah yardımcınız olsun ..Azıcık kalmış ama..sağlıkla kucağınıza alın bebeğinizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizinki zorladı herhalde, amin çok teşekkür ederim,

      Sil
  8. Nasıl geldiğine hiç takılma;) Yeter ki siz sağlıklı olun! Önemli olan bu! Kısmet bazı şeyler. Ben de normal doğum yapmak istiyorum ama herşey yolunda giderse tabiki. Eşinle yaşadıklarınızı ve hislerinizi çok iyi anlıyorum. Biz de aynı durumdayız:) Güzel haberlerinizi bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seblacım, senin yazılarını da okuyorum taze anneden, merakla bekliyorum ben de rüzgarı, umarım senin gönlüne göre olur

      Sil
  9. Ah çok heyecanlı:) Ben de tıbben gerekli olduğu için sezaryenle dünyaya getirdim kızımı, epiduralle olduğu için geldiği anı görebildim sonrasında da çok kolay toparlandım. Hiç gözünde büyütme bence, nasıl hamileliğin kolay geçtiyse, doğumun da öyle geçer inşallah. Zaten ilk günler alışma sürecinde biraz puslu geçse de sonrası herşeye değiyor. Benim kızım 5 aylık ve her gün insan kalbinin sevme potansiyelinin genişliğine şaşıyorum:) Benim de eşim çook yardımcı ve kızına çok aşık, bu işimi o kadar kolaylaştırdı ki anlatamam. Sen de bu yönden çok şanslısın:) İnşallah herşey hayırlısıyla beklediğinden de kolay geçer, buradan güzel haberlerini okuruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay malesef bazı babaların ilgisizliğini görüyor ve ya okuyorum, çok üzülüyorum o annelere. Eşim de maşallah çok ilgili allah bozmasın :) zaten her konuda tek yardımcım o, doğumdan sonra da başbaşa bakıcaz bebeğimize, başka kimse yok

      Sil
  10. hayırlısı inşallah, güzel haberlerini bekliyoruz artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bu hafta güzel haberlerle döneceğim :)

      Sil
  11. Ben oğlumu normal, kızımı da Helo' nun pozisyonunda olduğu için (ki ne olursa olsun sezeryan istiyordum) sezaryenle doğurdum. İlkini normal doğurduğuma pişmanım ben birçok annenin tersine. seninkinin aynı duygularla normale karar vermiştim oysa. Ben beceremedim herhalde. :)
    Kızımda ilkgün hastanede yanımda kimsenin kalmasını bile istemedim, o kadar rahat yani. 5. gün her işimi kendim yapar durumdaydım. Korkma, hepimiz bir yürek sen doğumdayken yanında olacağız. Her anın tadını çıkar. Sevgiler, öperim.

    Eda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her annenin tecrübesi farklı, belki ben de öyle hissederdim kim bilir. Benim de çevremde ilkini normal yaptıktan sonra ikinciyi sezeryan yapanlar var, tecrübeli olunca insan daha gerçekçi yaklaşıyor herhalde, ben bilmediğimden atıp tutuyorum :)

      Bloguma böyle herşeyi yazmakla doğru mu yapıyorum acaba diye tereddüte düşsem de bazen, bu iyi dilekler, güzel dualar beni çok motive ediyor, çok teşekkür ederim

      Sil
  12. ne kadar meraklı ve hayecanlı bir bekleyiş :) sağlıkla gelsin bebiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin teşekkür ederim, darısı tüm isteyenlerin başına

      Sil
  13. Merhaba,
    dün kızımın doğum günü idi bu yazıyı okuyunca hep 12 yıl öncesi aklıma geldi.Ben genel anestezi ile sezaryen oldum. Çok rahat hiç problemsiz geçirdim.Kesinlikle çok rahat. Dikişsiz özel bir yöntemlede yaptıkları için sadece gülerken kasılma yaşamıştım acı hiç yoktu . Doktorumunda tavsiyesi buydu. Süt için kesinlikle bol sıvı alın bir çok tavsiye edilen gıdanın başka yan etsisi olabiliyor. Fasulye bebekte gaz yapıyor, soğan aynı şekilde o nedenlede tavsiyem vücudunuzun çok alışkın olmadığı yiyecekleri yememeniz. Bol su özellikle de komposto gibi sıvılar. Bazen ben yemeğe de vakit bulamıyordum.Ama kızımı 6 ay sadece anne sütü ile besledim.Benden nacizane öneriler bunlar. Dilerim her şey gönlünüzce olur. Bloğuma her baktığımda size emekleriniz için teşekkür ediyorum.İzmirden kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir günde doğmuş kızınız, benim de annemin doğum günü, kendi bebeğimi de bekledim dün doğar mı diye olmadı :) ben de sizin blogunuza girip girip bakıyorum ama bazen de kaçıyorum çünkü nefis şeyler var canım çekiyor :p

      Sil
  14. Bir kaç saat önce doktordan geldik biz de. Bebişin kafası büyük olduğu için Pazartesi gününe kadar kendi gelmezse ben gidip sezeryan olacağım. Hatta galiba Pazartesiden önce gelse de sezeryan olmak durumundayım. Amaaan artık düşünmüyorum o mu bu mu diye. Zaten insanların bünyesine göre değişiyormuş bu sezeryan sonrasındaki dönem. Moralleri yüksek tutmak, hayata hep gülümseyerek esprili bakmak lazım. Bizim bebiş ters döndü dönmesine ama çıkıştan geçemiyor işte yavrucum napsın :) Yakında inşallah bizimle olacak ya bebişlerimiz o yeter ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gün belirlendi demek ne kadar heyecanlı, bakalım bizim gün ne zaman olacak. sağlıklı olsunlar demekki seninkinin de benimkinin de tercihi böyleymiş :) ay çok merak ediyorum bebeğini de

      Sil
  15. gectigimiz carsamba, cocukluk arkadasimin minicik bir oglu oldu. ilk bebiskosu londra'da dogmustu. epidural normal dogumdu. bu da İstanbul'da epidural sezeryanla dogdu. nasil oldugunu sormak icin aradigimda gayet neseli bir sesle yanitladi telefonumu. dun de konustuk. ikisi dogumum da ayni sonuclandi ilk iki gun yorgundum ama simdi turp gibiyim. normal ya da sezeryan, heyecanla bekliyorsun ama sipsak bitiveriyor. asil macera dogumdan sonra" diyor. cok da hakli. helocugunu minik burnu ve yumuk gozleri ile kucaginda hayal et en iyisi, benim doktorumun bana dedigi gibi; sen hic icerde kalan bebek duydun mu, bir sekilde cikacak o hiic merak etme" demişti. oyle de oldu :)

    YanıtlaSil
  16. o kadar güzel ve büyülü bi buluşmaki,o gün sizin için dönüyor dünya..
    sağlıcakla kavuşun birbirinize..güzel haberlerinizi alalım bizde..

    YanıtlaSil
  17. Uzulme abla, saglikli bir sekilde gelsinde nasil gelirse gelin. Normal dogum tabiki daha iyi olurdu ama olsun. Bence doktorun dogum tarihini bekler sancin veya suyun gelmedigi surece. Sanirim benden once doguracan :p
    Cok heyecanli. Sayili gun basladi. Merakle bekliyoruz abla bizde seninle beraber ..
    Ayrica hamilelik cok yakismiiis.

    YanıtlaSil
  18. Bol sanslar gece. Saglikla gelsin Helo insallah. Guzel haberlerinizi bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  19. kızımız baharda sabah güneşi gibi gelsin inşalaah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer randevu tarihinde olursa akşam güneşi olabilir, hangi güneş sidikliye vuruyordu abla sabah güneşi mi akşam güneşi mi hihihih

      Sil
  20. inşallah hayırlısı neyse o olsun.Dila bebek sağlıkla dünyaya gelir inşallah.Ben yeni takipçiniz sayılırım ve çok yeni bir bloggerim:)sizin arkadaşınız için hazırladığınız lavanta keselerinden bende kendi nişanım için hazırladım.Ve bu fikir için size çok çok teşekkür ediyorum:)Sağlıcakla kalın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keselerinizi gördüm üzerine yazdığınız yazı çok güzel olmuş, fikir verdiğim için mutlu oldum, güzel dileklerinize teşekkürler

      Sil
  21. Sağlıkla kucağına al inşallah. Ne güzel az kalmış. Ben de 23. haftadayım. Bana çok uzak görünüyor :)
    Blogger annelerindenim, ben de beklerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sen de sağlıkla kucağına alırsın, merak etme çok çabuk geçiyor, şimdi havalar da düzeldi ya daha kolay geçer, kış aylarında evde otur otur geçmiyor nedense

      Sil
  22. Evet bittiiii:)))Olsun sonuç ister sezeryan ister normal olsun eve gelecek prensesi düşün GeCecim bu müthiş bir heyecan.
    Allahtan hayırlı kolay doğumlar diliyorum,Helo^yu bizde dört gözle bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl geçti onca zaman hem çok çabuk hem çok yavaş

      Sil
  23. bende sezeryan oldum gece.ilk kzıım genel anestezi ama 2,kızım bölgesel anestezi.çok korktum ama çok basitdi.bebeğimin ilk görüntüsünü ben gördüm..videolar resimler o an havada uçuştu..ameliyat anım bile videolandı...bence guzel bir duygu..Allah yardımcın olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun, inşallah ben de sizin gibi güzel anılarla dolu olurum o güne dair

      Sil
  24. Canım teşekkür ederim...bebek doğduktan sonra gaz sorunu olursa mutlaka kimyon ver...sende çorbalarına kimyon dök ye...bebeğe verirken minicik bir parça kimyonu çay kaşığında anne sütü ile karıştır ver ama bebek 1 aylık olduktan sonra...zaten kolik yani gaz sancısı 21 günlikten sonra oluyor,belki olmayacak ama yinede söylemek istedim 3 çocuk annesi olarak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim insallah olmaz ama en azından kendi yediklerimde kimyon kullanıp bir nebze engellemeye çalışıcam

      Sil
  25. Merhaba,
    O kadar yoğunlaştıki benim dersler ve işler...
    Bu postu nasıl kaçırmışım çok kızdım kendime :(
    Nasıl nasıl güzelsiniz siz öyle... Dila'cığımın güzelliği senin yüzüne yansımış...

    İkinizi de seviyorum....

    YanıtlaSil
  26. blogger anneerden gelıyorum ııyı kıde gelmısım cok hos bır blog zevkle takıp edecegım.,,,

    ah bu guzel heyecanlar guzel anılarım geldı aklıma hayırlısı ıle saglıkla kucagına almanı dilerim.

    YanıtlaSil