kağıt kutu

Kağıttan Basit Kutu Yapımı

12:18

Bu şekilde kutu yapmayı gösteren bir resme aylar önce yabancı bir sitede rastlamıştım ve hemen öğrendim. Ardından da bir çok kutu yaptım, özellikle çalışma masamda ıvır zıvırları koymak için ideal. Malesef o siteyi hatırlayamıyorum ve bu yüzden kendim aşama aşama fotoğrafladım. Fotoğraflar çok iyi olmadı fakat yine de fikir verecektir.

Kutu, en basit defter yaprağında bile oldukça sağlam oluyor ve iş görüyor. Kırtasiyelerde satılan kartonlarla yapıldığında daha kalın ve sert olabilir ama ufak ebatlarda katlamak zor olabilir. Yine mesela gazete kağıdından bile yapabilirsiniz bu kutulardan. Vintage görünümlü olur, gazeteyi iki kat yaparsanız daha da sağlam olur.

Kutuyu yaptıktan sonra çok az daha büyüğünü yaparak kapak şeklinde kapatabilirsiniz. Hiç bir yapıştırma işlemine ihtiyaç duymuyor ama daha sağlam olsun derseniz, en son resimde görülen kulaklarını biraz yapıştırıcı ile yapıştırabilirsiniz.




Kutuda tek hoşuma gitmeyen taraf, bolca katlandığı için en sonunda kat izlerinin belli olması. Mesela şık bir hediye sunmak isterseniz bu kat izlerinin olmaması daha iyi olur. Bunun için ben önce bir gazete kağıdından taslak kutu yapıyorum. Ardından onu çözüp, güzel kırışmamış kağıda şablon olarak kullanıyorum. Üst üstte koyarak kesilecek yerleri kesip, sadece kenarlardan katlanacak yerleri ayarlayıp katladığımızda hiç kırışmadan harika kutular oluyor. Bir kere denediğinizde neyi nereden katlamanız gerektiğini hemen çözeceksiniz.

Takvim kağıtlarından, paketlerden, çeşit çeşit kutular yapıp daha düzenli masalar, raflar çekmeceler elde etmek mümkün. Takılarınız için, çocukların boyaları, kalemleri vs için çeşit çeşit yapılabilir.

* Resimde sayıları ve kesmek için gösterilen yerleri resimde kolay anlaşılsın diye işaretledim, normalde sizin yapmanıza gerek yok :)
** Bu katlama şeklinde bir tarafı desenli kağıt kullanıyorsanız, tüm işlem sonucunda kutunun içi de dışı da muntazam şekilde desenli oluyor.

Sonradan güncelleme: Bu fikri aldığım siteyi meğerse pinterest hesabıma kaydetmişim, benim yukardaki belirsiz resimlerimden anlamayanlar için bu resimleri aşağıya ekledim. Çok çok güzel şeyler yapmak mümkün bu kutularla, fikrin kaynağı ve resimler burada.   Resimler daha da büyütülebilir.

You Might Also Like

17 yıldız parladı. Sen de GeCe'yi aydınlat.

  1. bende bayılırım bu kutuları yapmaya hatta büyük kartonlardan yapıyorum sonrada renkli renkli kitaplığın üstüne diziyorum güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
  2. Fotograflar cok net degil ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotografları yeni sekmede açınca biraz daha büyüyor

      Sil
  3. simdi defterimden bir sayfa koparip hemen denemek istedim ve yaptim :) cok acik ve guzel anlatmissin. cok cok tesekkurler bu harika paylasim icin :) dedigin gibi hem ekonomik hem de cok cesitli ornekler yapilabilir evde. bu arada uzun suredir takip ediyorum seni, simdiden kolay bir dogum dilerim..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel ayrıntılı anlatmışsın ben de kutu yaptım, süsledim bloğumda yayınladım http://mutluannevecocuk.blogspot.com/2012/03/kagittan-kutu-yapimi.html#more
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Bu paylaşımın için sağol çok faydası oldu.Kızımla yaptık bu gün yakında blogumda paylaşacağım.Beklerim bloguma,sıcak paylaşımlar için..Bebişini sağlıcakla büyüt..

    YanıtlaSil
  6. Ben bebek şekerlerimin kutularını aynen bu şekilde yağmıştım GeCediğim. Kutular hala sağlam hiçbir şey olmadı. Dışarıdan alınmış gibi duruyorlar bence. Bir ara yazmış foto koymuştum hatırlarsan. Tekrar bakmak istersen burada http://ferulago.blogspot.com/2010/09/bayram-kocam-ve-bebeklerim.html

    YanıtlaSil
  7. çok zor yapımı var ben hiç yapamam yapabilen yapsın da görelim

    YanıtlaSil
  8. Ben daha kolay yolunu biliyorum... İsterseniz burada resimleyebilirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ne güzel çok sevinirim mail adresime yazıp görselleri gönderirseniz ayrı bir yazı yazabilirim

      Sil
  9. Resmi görür görmez denedim hemen kolaymış ^_^ yapılışı

    YanıtlaSil
  10. Güzel pratik bir yöntem. Kartonla bu taktiği deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  11. Deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  12. Bole digilde bi de ic ice gecirerek oluyo o nasil yapiliyo yardimci olabilirmisiniz??

    YanıtlaSil
  13. resmi görünce yapabilirim dedim hemen bir defter yaprağıyla denedim ve çokta güzel oldu şimdi elime geçen her karton yada kağıtla bu eylemi gerçekleştiriyorum harikaa :) paylaşımın için çok teşekkürler bukadar detaylı anlatım başka hç biryerde bulamadım..

    YanıtlaSil

ETIKETLER

0-18kg oto koltuğu 18 ay bebek psikolojisi 2 çocuklu hayat 2 yaş sendromu 2. gebelik günlüğüm 2. gebelik g��nl������m 5-6 aylık bebeklerin ek gıdası 6 Alışveriş listesi için app alisveris alkali diyet alt bezleri altkitap.net aman dikkat ameliyatsız kepçe kulak düzeltme Amigurumi amigurumi baykuş amsterdam günleri Amsterdam'da çocukla nereye gidilir? Amsterdam'daki Günler Amsterdam'lı Günler Amsterdamlı günler Anne bisikleti anne olmak Annelik annelik içgüdüsü anneoluncaanladim aperatifler arabamız Arkaplan Resimleri Atatürk atkı Aylık Mektuplar ayrı odada bebek uyutmak babet baby center Background Background images Badhoevedorp bahçe bahçe aletleri bahçemiz Balık nasıl ayıklanır balık nasıl yenir balık yeme adabı Banner Bannerler banyo süngeri barcelona bardak altlığı basın baskılı body bebegi emzige alistirmak nasik olur bebeği özgür bırakmak bebeğin acıktığını anlamak Bebeğin cinsiyetini belirlemek bebeğin iç güdülerine güvenmek bebeğin ikinci gecesi bebeğin kendi yiyebilece yemekler Bebek bebek arabası bebek banyosu bebek battaniyesi bebek beresi bebek beslenmesi bebek cinsiyetinde alkali diyet bebek çamaşırlarının yıkanması bebek eşyaları bebek festivali Bebek fuları bebek gelişimi bebek giyim bebek kıyafetleri bebek kıyafetlerindeki lekeler bebek odası bebek oyuncakları bebek önlüğü bebek psikolojisi bebek reflüsü bebek sağlığı bebek şapkaları bebek şapkası Bebek şekeri Bebek şekerleri bebek yemekleri Bebek yetiştirme bebekle beraber uyumak Bebekle tatil bebekle zaman bebekler için mayo seçimi bebekler için oyunlar Bebekler için tablet ve telefon oyunları bebekler ne zaman emzij alir bebeklerde cesaret dugusunu teşvik etmek bebeklerde emme problemi bebeklerde içgüdü bebeklerde kepçe kulak tedavisi bebeklerde kusma bebeklerde uyku bebeklere hangi masajlar yapılır bebeklere karşı nasıl davranmalı bebeklere masaj bebeklere nasıl masaj yapılır bebeklere oyunlar bebekleri karşılaştırmak bebekleri uyku arkadaşına alıştırmak bebeklerin gelişimi bebeklerin kendi kendine uyuması bebeklerle oyun bebekli yaşam bedava şablon ben benden benim kızım büyümüş benim yaptıklarım Craft bez değiştirme Bilgisayar bir yastıkta bisiklet yolu kuralları biz bizden haberler blo Blog blog hediyesi blog teması Blog Yedekleme blogger blogger app blogger ipuçları blogger seo blogger şablonları Blogger yedekleme bloggera meta tag eklemek bloggerda alan adı satın almak blogu bilsayara kaydet blogu com.lu isimle yayınlamak bolero bonnet boyunluk broşür Brüksel lahanası buharlı mop burç haritası buzdolabı süsü celery cep telefonlarının bebeklere etkisi cloth diapers cotton diapers Craft cupcake wrapper çanta çiçek çift yönlü bebek arabası çizer çizim Çizimler çocuk hastalıkları çocuk psikolojisi çocuk şarkıları Çocuk Şarkısı çocuklar için kışlık giysiler Çocuklar nasıl giyinmeli çocuklarda içgüdü çocuklarda oyun kuralları Çocuklarla oyun Çocuklu hayat çocuklu yaşam çökertme kebabı daily life dalton okullari dalton okulu dalton plan Dans Dantel dario moreno dekorasyn derin uykuya dalamama dersler dikiş diş diş ağrısı diş arası fırçası diş temizliği diy diyet haberlerim Dizi doğal ebeveynlik doğum haritası doğum hikayemiz Drawing duvar süsü duygu yoğunluğu Duyurular düğün hikayesi magazin Düşünce Yazıları ebook egehan eğitim ek gıda ek gıdaya geçiş ekitap ekitap nasıl okunur elektrikli diş fırçası Emzik emzirme emzirme doneminde beslenme enginar Erkek anası olmak erkek bebek sahibi olmak içşn etiket evde çiçek yetiştirme evim evliliğin başucu kitabı evlilik hazırlıkları facebook like box eklemek faydalı bilgiler faydalı ürünler felt doll film film önerisi Finike fizik fontlar fotoğraf fotoğraf düzenleme fransız filmi free blogger templates FuzziBunz GeBelik Günlüğüm Gece's Blogger Templates gezdim gördüm Gezi Gif Resimleri gmail godaddy alan adı yönlendirme godady güncel gora-tex botlar gora-tex ürünler Guestbook güneş gözlüğü günlük güvenlik Haftanın Bilgisi halı Hamileler için yatak Hamilelik Hamilelikte cinsiyet tahmini hastalık semptomları hayat hediyeler Helo ile diyalog Helo ile geziyoruz Helo'nın hastaıkları Helodunya Helodunya büyürken Helodünya Helodünya Büyürken Helodünya okulda helonunilkkelimeleri hergun1sukur hermann hesse hollanda Hollanda'da çiçekler hollandada ilkogretim homer homonlar huzur ıslak mendil icon ekleme içli köfte iki çocuklu hayat İkonlar ileri düzey ultrason ilginç bilgiler imambayıldı İndüksiyonlu ocak indüksiyonlu ocak kullanımı ingilizce postlar insatagram instagram internet iphone oyunları iphone video ses sorunu isim yazılı duvar süsü İtalya iyi bir blog dersleri izlenimlerim jenaplan kağıt kutu kağıt süsler kalça çıkıklığı kalın bez bağlamak kanal üstü evler kapı çelengi kapı süsü kar tanesi Karadeniz Kardeş İlişkileri kardeş kıskançlığı kartvizit kategori düzenleme kayak kazanan keçe keçeden bebek kendin yap kendir ipi kereviz sapı kış kız bebek sahibi olmak için kilo kilo vermek kindle kitap Knitting kolay bağlantı oluşturmak kopyalamaya karşı koruma kosice kulakta şekil bozukluğu kundak kundaklama Kutlama Kartları Kütüphane günlüğü Lavanta lavanta keseleri lavanta kesesi lavanta ne zaman toplanmalı lekeleri çıkarmak Logo Logolar Love without a couse Luggage scooter macaristan Maldives Maldivler masha and bear masha ve ayı mısır mide yanması mim mini disco montessori month of lovely movie Mutfak muzi müzik my dreamy pictures Nayad Bal Nihan Atakan Nikah Defteri nikah şekeri nostalji Novadünya Novadünya Büyürken okul oto koltuğu outdoor kıyafetleri oyun hamuru ön süt önemli konular öneriler Örgü örgü bere örgü bonnet örgü halı örgü sepet örgü şapka Özel Günler pamuklu bebek bezi panda oyunu Panoromio paper snowflakes pasaport işleri Pasta pasta şehri patates peçete halkası Persentil eğrileri photoscape pinterest pixlr plan Plansız Çizimler polarize gözlük Polonya Pratik anne fikileri Pratik bilgiler program projeler psikloji reçel kavanozu resim düzenleme reverse image search reverseble bebek arabası romantik keseler sağ tuş engelleyici sağlık Satılık Temalarım scooter bavul scooter valiz scooterlı valiz scribd sebzeler Serials ses kayıt problemi Sevdiklerim sharm el sheikh shopping list sıcak su torbası siddartha Simpsons slovakya starbuck steiner sticker Su su çiçeği su evleri süslemeler Szeged şablon şablon değiştirme şapka şarkı Şarkılar şeker hamurlu pasta Şiir tablet oyunları taki tasarım Tasarim tatil tatlı patates tavsiye aplikasyonlar tavsiye ürünler tavsiye yazılar tekstil kalemi telefon Telefondan blogger ve wordpresse fotoğraf yüklemek temalar temalarım tersine görsel arama tesco tibet egzersizi Trip Trojan Silme Tuvalet eğitimi tüketim türkan Uyku Uyku arkadaşı uyku eğitimi üçgen atkı üçgen bebek önlüğü Venedik video vize işlemleri waldorf wordless sunday wordpress ipuçları wordpress mi blogger mı wordpress notları wordpress teması wordpress yedekleme yaprak çeşitlerine göre bitki bakımı Yardımcı Bilgiler yarım kundak yavaş ebeveynlik yavaş hayat yazılara link vermek yazlık bolero yeğenim Yemek Tarifleri Yemek tariflerim yenidoğan yıkanabilir bebek bezi yılbaşı süsleri youtube youtube mp3 indirme youtube video indirme yurt dışında arabalar zayıflama zengin sür zincir bolero zuzucan

POPULER YAZILAR