26 Ekim 2011 Çarşamba

Varlığını Öğrendiğimiz An

Van depremi sebebiyle canım bir şey yazmak istemiyor ama bebeğin gelişimlerini anlattığım önceden yazdığım yazıları sırayla yayınlamak istiyorum. Zira bu günlüğü bire bir aynı tarihlerde yayınlanmış olarak hatıra kalması için tutuyorum. Ancak geçenlerde yaptığım Türkiye ziyareti ve işler sebebiyle zaten günümüze yetişmem için yazılmış ama yayınlanmamış bir sürü yazı birikti. Bu yüzden hazır taslaklarımda yer alan yazıları her gün yayınlayıp, şimdiki zamana yetişsem iyi olacak.

Yazılma tarih:31 Temmuz 2011

****
Evet bugün yaklasık bir saat once hamile oldugumu ogrendik. Evde yapılan çabuk testlerden yaptık ve kusursuz bir iki çizgi çıktı.

Bu ay içinde Türkiye'de tatildeydik. Bol bol yedim, yüzdum ve gezdim. Tatilde bir gün twitter mesajlarında takip ettiklerimden 5-6 kişi aynı anda hamile olduğunu açıklamıştı. O gün içimden oyle bir kiskanclik dalgasi gecmisti ki yuzum asilmisti. Kiskancliktan yorum yapmaya elim varmamisti ama sonra mantikli olana kara verdim ve tebrik ettim. O geceydi yada ertesi gece tam hatirlamiyorum (ikinci kaldigimiz otelde iken olmustu bu olaylar) birden bire gece uyandim ve icime bir his dogdu. Yuzde yuz emin hissediyordum hamileyim diye. Normalde geceleri pek uyanmam o an bana hala saskinlik veriyor. Iste o andan sonra hamile olduguma emindim ama mantikli dusununce suphe duyuyordum tabi. Iste test yapmak lazim emin olmak lazim vs. O gunden sonra hafif yorgunluk hissetmeye baslamistim, havuzda yada denizde yuzmek zor geliyordu ama bazen de hic olmadigim kadar enerjik oluyordum. Arada bir icime bir bayginlik da cokuyordu. Kosice'ye geldikten sonra da cok bir farklilik hissetmesem de daha cabuk yorulmam ve goguslerimin acimasi gibi farkliliklar da vardi. Normalde ay sonunda adet olmam gerekiyordu ve bir hafta oncesinden baslayan gogus siskinligim acaba hamile degilmiyim hastalanacak miyim diye dusunduruyordu beni. Gerci acisi biraz daha farkliydi. Birkac gun gecikti ama mevsimsel degisiklikler olur diye onemsemedim. Lakin yarin ramazan baslayacagi icin oruc tutup tutmama konusunda emin olmam gerekiyordu. Cuma aksami tescodan test aldik. hemen yapmak istemedim, cunku net cikmasi icin de zaman gerekiyordu ve biraz once yani pazar gunu testi yaptim hemen sonuc verdi ve cok belirgin sekilde cikti iki cizgi.

Bana kalirsa oruc tutabilirim cunku baslarda pek sorun olmuyormus. Ama ce istemiyor. Kesin kararli. Sonucu ilk gordugumde buyuk bir saskinlik yasamadim dogrusu cunku rüyadan sonra hissediyordum ama bir endise aldi beni birden bire , kafamdan bir suru sey gecti, korktum ve bir sure ne dusunecegimi bilemedim. Seviniyordum, korkuyordum, saskindim, ustesinden gelebilecek miydim vs. Birkac goz yasi da doktum bu duygu karmasasi arasinda. Ce de sevindi ama duygularini fazla gostermez o. Benden daha sakindi. bana sadece anı dusunmemi aylar sonrasini dusunmememi soyledi. Hakliydi cunku hemen onlari dusunmeye baslamistim.

Bir diger tereddutum ise fizikle ilgili. Birkac ay icinde yapmam gereken seyler var, acaba engel olur mu hamileligim, cok kilo alir miyim, halsizlesir miyim, sanki toplum beni dislayacak gibi hissettim bir an. Ama daha onumde cok uzun zaman var, ne olursa olsun ( bir sure ara vermem gerekse de) tembellesmeyecegime elimden geleni yapacagima soz verdim kendime. Hem her iste bir hayir vardir ve bebek kismetiyle gelir demiyorlar mi, belki hayatim eskisinden de guzel olacak, sihrini bize getirecek bebegimiz. Aslinda buna oyle cok inaniyorum ki, bundan sonra islerimle ilgili herseyin cok yolunda gidecegine inaniyorum.

Bu satirlari yazarken yine gozlerimden yaslar akti. Hala bir bebegim olacagina inanamiyorum, ce ye de demistim biraz once, kendimi anne gibi dusunemiyorum sanki hep teyze gibiyim.(Şu ana kadar 4 kez teyze olmanın güzelliğini tattım). Hani anneler 24 saat ilgilidir teyzeler daha az ya, o da dedi ki hayatimiz cok degismeyecek, biz nasil simdi birbirimizi dusunuyorsak, sonra bir de onu dusunecegiz, bizim aliskin olmadigimiz bisey degil. Hatta espri bile yapti ogretiriz ona nasil gaz cikaracagini uyuyacagini falan kendi kendine yapar diye :)

Simdi dusunulecek yapilacak cok sey var. Oncelikle bir dokora gitmek lazim. Tabi sigortami yenilemem gerkecek bundan once. Bir de o doktorlarla nasil anlasacagim ingilizce falan, durumum herkesten biraz daha farkli olacak sanirsam.

Umarim saglikli ve hersey normal sekilde gelisir. Gerci onumuz ramazan oldugu icin bol bol da dua edecegim. Simdilik hersey cok uygun gozukuyor, mesela tatilde o kadar iyi beslendim ki, istesem olmazdi. Sonra ardindan hemen ramazan geliyor sanki dualarimin daha da etkili olacagina inaniyorum. Allahim insallah hersey yolunda gider.

Olumsuzluklari dusunmeyecegim ve kendimi bundan sakinacagim. Dunyada milyarlarca kadin bu sureci yasiyor. Kendimi cok anormal bulmayacagim ve anormal seyler dusunmeyecegim. Gereken ozen gosterildiginde olmasi gerektiginin olacagina inancimi koruyacagim.

Sanirim zamanla anne olacagim, aile olacagimiz fikrine alisacagim. Birkac gun once eger ikiz olursa ve kiz ve erkek ise adlari selim ve selin olsa ne hos olur diye birden bire aklima gelmisti. Gerci sonra seslenirken karisiklik olacagini da dusundum ama ... Neyse daha minik bir test disinda hic birsey bilmiyoruz tabi. Cinsiyeti ne olursa olsun saglikli olmasi cok onemli

Bakalim bu surecte neler ogrenecegiz ve nasil degisecegiz.

4 yorum:

  1. Bu guzel habere cok sevindim :) Hayirli olsun :)) Gozumuzun onunde buyuyecek yeni bir bebek daha insallah :) Ne guzel :))

    YanıtlaSil
  2. @anne ve bebişi, daha önce okumustum ama dün akşam blogunu yeniden okudum, bütün hamilelik doğum sürecini vs, doktorlar arasındaki bazı farklılıklar kafamı karıştırmadı değil :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bebek haberine zaten cok sevinmistim, bundan sonra bir sevinc daha eklendi o da hamileligini okuyabilecek olmamiz :) Yazini okurken ben kendi hamileligimin ilk günlerine gittim test yaptigim zamana, inanamayip ikinci bir testi daha yaptigimi...Hatta o testler hic saklanirmi, ikiside duruyor 6 senedir :S
    Seni hep severek okuyorum, icime bir rahatlik konuyor. Bilmiyorum nedenini...
    Saglikli, güzel bir hamilelik gecirmeni diliyorum Rabbimden.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. kucağına bebeği verdikleri an,tepeden tırnağa anne kesilivereceksin merak etme sevgili GE-BE :)

    YanıtlaSil