25 Ekim 2011 Salı

Acı Günler

Son günlerde ülkemizdeki acılar bitmek bilmedi, herkes gibi etkileniyor ve uzaktan ne yapabileceğimi düşünüyorum. Burada tv izleyemediğimden haberleri en hızlı şekilde Twitter'dan öğreniyorum desem yeridir. Sonrasında internet gazetelerini okuyorum. Bu yıl belki de ilk defa sosyal medyanın gücü böylesine ortaya çıktı. Herkes koşturuyor, yardımlar gönderiliyor, kayıplar bulunuyor...

Türk milleti aslında nasıl birlik olduğunu böyle anlarda gösteriyor, ne mezhep ne soy ayrımı kalıyor bu anlarda. Şu an tek önemli şey hayatlar ve geride kalanların sağlıkları. Ülkemizde yıllardır deprem vergisi altında milyarlarca para toplanmışken, bu paraların depremle mücadele adına hiç kullanılmamış olması da içler acısı doğrusu. İnsanımız yardım etmeden duramaz elbet ama normalde olması gereken, devletin hemen olaya el koyup tüm ihtiyaçları karşılamasıydı. Tabi bundan önce depreme karşı hazırlıkların yapılması, bu kadar kaybın olmaması için binaların güçlendirilmesi gerekiyordu ya.

Bir çok blog arkadaşım bu konuda ellerinden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyorlar. Bunlardan sevgili Decaf Latte de bir fikir bulmuş. Blogumu takip edenler genelde hamarat bayanlardan oluşuyor. Bu projeye destek vermek isteyenler olur diye haber vermek istedim. Ben de neler yapabileceğimi düşünüp katkıda bulunmaya çalışacağım.

Bundan başka eşya ve para yardımı yapmak isteyenler için güzel bir yazı Blogcu Anne tarafından yazılmış. Özellikle doğru ve yerinde malzeme gönderilmesi çok önemli. Yoksa yığınla şey çürüyebiliyor ya da atılıyor. Burada dikkat edilmesi gereken husus ise, onların yardıma sadece ilk günlerde değil, daha sonraki dönemlerde de ihtiyaçları olacağı.

1 yorum:

  1. Merhaba canım,vakit geç olduğu için buradan ulaşmayı tercih ettim.Bugünkü haber beni şaşırtmadı çünkü gözümün önüne hep öyle geliyordu bebeğiniz,çok sevindik,bütün kalbimizle sağlıklı,sevimli bebeğinizin hayırlısıyla doğmasını diliyoruz,sonsuz sevgilerimizle ...

    Zehra

    YanıtlaSil