27 Şubat 2019 Çarşamba

27/2 Yirmi Derece Fark

Sok sok sok! Hayatimizda ilk defa guneyden kuzeye gelince 20 derece farki gorduk.

Gectigimiz hafta Istanbul'da oldugumuz icin pek yazamadim. Cumartesi gunu baslayan ve tum gun devam eden kar yagisi, pazar gecesi de hic durmayinca endiselendim. Pazar sabahi erkenden havaalanina gitmemiz gerekiyordu ve yollar acik miydi? Ucus ertelenecek miydi vs vs. Cok sukur ki yollar acikti ve ucus da klasik 'yolcularin bir turlu yerlesememesi problemi' nedeniyle on dakika gecikti. O kadar. Harika bir yolculuk ardindan harika bir havaya geldik.

Hollanda'ya ilk inenlerin ucaktan ciktiklari anda duyduklari bir koku vardir. Hele bahar aylari ise daha keskindir bu koku. Kibarca inek kokusu diyebilirim ama anladiniz siz onu. Her yer buram buram gubre kokar ama sonra alisilir. Iste Pazar gunu inince bu koku daha keskindi cunku hava 20 dereceydi. Inanilmaz.

O gun eve geldik camlari kapilari actik, mis gibi bahar havasi. Bu gun gunlerden carsamba ve hava hala ayni. Dun cocuklar kisa kollu ve ciplak ayakli kumda oynadilar. Elbette anormal bir durum ama oyle ozlemisiz ki cok iyi geldi valla. Zira burada kisi cok yogun yasadigimiz icin, Istanbul'daki yakinlarim oradaki ilk kara sevinirken benim ilgimi cekmemisti bile.

Velhasil buraya bahar gelince benim enerjim yerine geldi, evi bastan asagi temizleme arzusuyla dolup tastim. Yillar sonra artik bu temizlik hevesini eskisi gibi yanlis bulmuyor ve karsi koymaya calismiyorum. Cunku biliyorum ki kis aylarinda kabuguna cekilme gudusu gibi, bu aylarda gelen bu gudunun de bir sebebi var. Dinledim gitti. Iki gundur cocuklarin okulda oldugu sabahlari temizlikle degerlendirdim. Bastan asagi tum camlari, dip kose (dolap ustleri dahil) tozlari sildim, evin her kosesini dikkatlice supurdum, ustuste yigilmis esyalarin oldugu bolumleri ayiklamaya basladim (daha bir kac yer var, herseyi ayiklamak azaltmak istiyorum) ve simdi eve dolan gunesle parlayan camlari, ferahlamis evi gordukce icim cosuyor.

Yine de yapilacaklar bitmedi tabi. Kafamda birkac detay daha var
-Banyonun bazi yerlerinde ve bazi cam kenarlarinda olusan siyah kufler temizlenecek
-Banyo ve tuvaletin tum fayanslari (sadece dus bolumu duzenli yapiliyor) silinecek
- Cati kati elden gecirilip ayiklanacak
- Bahcedeki kiler elden gecirilece
- Bahce toprak temizleme, budama, ekme isleri yapilacak
- Mutfak dolaplari ic dis komple temizlenecek
- Bahara uyan dekorlar yerlestirilecek
- Kiyaferlerden kuculenler, kisliklar, giyilenler giyilmeyenler ayiklanip ilgili yerlere verilecek.


Simdilik aklima gelenler boyle. Bir iki gun bos vaktim olsa biter ama o olmadigi icin azar azar bakalim ne kadar surecek. Deli miyim neyim bunlari yapacagim icin bile heyecanlaniyorum.

Bir de bu haftasonu Amsterdam coffee festivali varmis. Gitsek ne guzel olur.

6 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil