7 Şubat 2017 Salı

# Annelik # beslenme

Palmiye Yağının Ettiği

Mutlaka haberiniz olmuştur, nutellanın içindeki palmiye yağının kanserojen etkisi varmış. Biz zaten Nutella almıyorduk (benzer ürünler de almıyoruz çok nadirdir) ama bu meret neredeyse herşeyin içinde var. Hiç ummadığımız ürünlerde bile.

Bizim çocuklar az yiyen türden oldukları için abur cuburlardan da az yiyorlar. Yani mesela önlerine bir paket bisküvi koysam, bir iki tane yer bırakırlar. Bir paket çikolata koysam bitiremezler ama illa ki arada sırada biraz şeker biraz çikolata isterler. 

Ben eh o kadar da olsun diyerek veriyordum. Bence tamamen yasaklandığında çocuk daha hırslı oluyor ve bulduğu ilk fırsatta saldırıyor. Ve ne yazık ki etrafta böyle fırsatlar oluyor, bir yerlerde şeker dağıtılıyor mesela, okuldaki partilerde ya da ne bilim illa ki çıkıyor bir yerden işte. Böyle durumlarda ben yanında olmasam bile kızım oldukça seçicidir (abur cuburun da  her çeşidini yemez, çikolatalı kremalı büskivi yemez mesela, pasta yemez, kek hayatta yemez, bazı gofret/çikolataları beğenmez falan), dolayısıyla içim rahat. Fakat eşim çok katıdır. Benim gösteremediğim direnci gösterir ve evde olduğunda hayatta vermez. 
 
Şimdi palmiye yağı çıkalı beri alabileceğimiz ürün sayısı neredeyse bitti denebilir (bir de glukoz şurubu içerenleri almıyorduk önceden) fakat sevdikleri istedikleri birkaç şeker var. Yerine meyve, kuru meyve, fındık ceviz falan demeyin nolur zaten onlar da günlük menülerinde illa ki var, ben de alternatif arayışlarına giriştim. Önceden deneyip yemediklerini bildiğim için fazla yapmadığım sütlü tatlıları, kurabiyeleri yeniden yapmaya başladım. Ne yazık ki onları da yemediler, geçen gün yaptığım bir kilo sütten sütlacın hepsini kendim yemek zorunda kaldım (kızım öğürerek çıkardı, oğlum dilinin ucunu değdirdi beğenmedi, kocam da yemedi 😒). Beraber yaptığımız, ağızda dağılan tuzlu kurabiyeyi kızım beğenmedi, bir tepsi kurabiyeyi yine benden başka yiyen yok Tiramusu'yu zaten sevmiyormuş diye tadına bakmadı. Ha geçenlerde yaptığım poğaçayı sevdiler bak yine yapayım, bir de tatlı bir kurabiye deneyeyim bakalım. 

Laf çok uzadı ama asıl anlatmak istediğim ne yiyip yemediklerinden çok bu haberden sonra girdiğim ruh halinin bana ettikleri. Gecenin üçünde birden bire kızımı çok özlediğimi farkettim. Çünkü son zamanlarda günümüz onu yiyebilirsin/ bunu yiyemezsin çatışmalaryla, sürekli taleplerini bertaraf etmeye çalışmakla, yesinler diye alternatifler üretmeye çalışmakla geçiyor. Bıktım. Eski neşeli anneliğimi özledim. Kızımla vakit geçirmeyi özledim. Hemen bu sabahtan itibaren bu çatışmalarla boğuşmaya son vereceğim ve yeniden eski halime döneceğim. 

Bizi yenemeyeceksin Palm yağı 😉


7 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Kahrolacak meselemiz eksikmiş gibi :(

      Sil
  2. Neden kaçsak diğeri elimizde kalıyor maalesef. Artık vicdansızca her şeyin içindeler ve artarak devam ediyorlar. Evde denenen şeyler güzel benim de öyle çok yemez bir çocuğum olduğu için alternatif olarak ne yaptıysam yemedi ilk başta. Sonra porsiyonları şekilleri küçülttüm, onun poğaçaları daha minik, kurabiyeleri daha minik oldu o zaman hiç değilse tadına bakmaya başladı. Şimdi yine öyle hapur hupur yemiyor ama eskisinden iyi durumdayız. Şekilleri küçültmek işe yarar belki, nasıl yaptığını da bilmiyorum gerçi orası da ayrı:))
    Bol sabır ve Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de denemeye devam edeceğim elbet olacak :)

      Sil
  3. Oğlum okadar çok istekleri olan bir çocuk ki işte biz de sürekli böyle çatışma halindeyiz. Eşim de çok katı. Son yazdığınız cümleleri okyyunca yazasım geldi. Yoksa bizim meselemiz tek şeker /çikolata değil :(

    YanıtlaSil
  4. Ya işte benim hep dediğim bu, tamam bunlar kanserojen ama bu kadar kasmak devamlı ay şunun içinde bu var bu kansere neden oluyor diye düşünüp durmak yani stres hiç mi kanserojen değil..? Tamam devamlı çikolata şeker yesinler demiyorum ama çocukluklarını yaşasınlar yaa. Biz de yedik bir sürü kek pasta, tamam sağlık abidesi değilim ama en azından anoreksik yemekten korkan biri de değilim çok şükür.. Ovamaltine önereyim sana malt var içinde ;) Bizim evde de dediklerin yenmiyor ama ovamaltine'i nerdeyse pırasaya sürüp yiyecek, sırf onun aşkına süt içiyor o derece :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bilmiyordum onu bakayım. Aslında bu konuda aynı kafadayız seninle, ben de aşırı katı değilim. İşte yazıda da bunu belirtmeye çalıştım aslında, birden kontrol edemedim aşırı etkilendim (çoğunlukla eşimin baskısından) ve kastım. Bu ruh haline son vermeliyim dedim onun için yazdım. O günden sonra bitti de. Sağlıklı atıştırmalıkları hala denemeye devam ediyorum ama diğerlerini tamamen kesemedik henüz ancak azalttık çok şükğr

      Sil