21 Ağustos 2014 Perşembe

# 2. gebelik günlüğüm

2.gebelik günlüğüm 17.hafta

Tamamının istanbulda geçtiği bu ilk haftamızda hayallerim suya düştü dostlar. Ben ki anamın evinde yan gelip yatacak, göbeğimi kaşıya kaşıya büyütecektim ama nerdeee. 7,5 ta başlayan mesaim 8- 9,5'a kadar aralıksız (gündüz uykusu yok malum) sürüyor. Üstelik bir yaş büyük kuzeniyle her an patlak veren anlaşmazlaklarını ayırmaya çalışmak, hadi evde tıkılıp kalmasınlar diye parklara gezmelere götürmek gibi haller yüzünden daha daha yorgunum. Sıcaklar da ayrı dert ama birbirlerine doysunlar yeter ki, buna şükür. 

Bu koşuşturma içinde gün içinde tekmelerini hiç duymuyorum neredeyse ama akşam yatar yatmaz başlıyor orkestrası Nova'nın. Geceleri de kimi zaman iyi kimi zaman bol uyanmalı geçiyor, öyle ya da böyle sabahı ediyoruz. Bu hafta içinde cinsiyetini öğrenme amacıyla kontrole gitmek istiyordum ama randevu alabilmek için bile fırsat bulamadım. Bu gün ise annemin evinin yakınlarındaki, daha önce gittiğim hastaneden ileri düzey ultrason için fiyat aldım. 20. haftada yapılan bu test, yurt dışında çok önem taşıyor. Burada ise galiba her gebeye yapılmıyor zira hem ablam hem arkadaşım yaptırmamışlar.

Aylık olarak düzenli ultrasona girdiklerinden mi yoksa başka bir nedenden mi bilmiyorum ablam böyle biraz daha yüksek miktar ödeyerek bir test yaptırmadığını söyledi. Dedim bayağı detaylı sonuçları oluyor, 4-5 sayfa çıktı veriyor doktor, grafikler görüntüler falan. Yok dedi. Benim dosyamda böyle bir test sonucu yok.

Diğer arkadaşıma sorduğumda ise biraz daha savunmacıydı, bizim doktor herşeyi yaptı, detaylı baktı hiç aksatmadı diyor ama sanırım o da yaptırmadı. Bahsettiğim ayrıntıları hatırlamıyor ki onunki daha yakın bir hamilelik. Üstelik o da normal muayne ücretinden hariç ekstra ücretler ödememişti. Sanırım aylık kontrollerde doktor anomali olup olmadığını da takip ediyor bilemiyorum. Bizde ise her ay ultrason kontrolü olmadığından bunu yaptırmamız şart.

Merak ediyorum gerçekten yaptırmayanlar var mı aranızda. Yaklaşık bir saat süren detaylı bir tarama bu, tüm organlar, vücut uzuvları iyice inceleniyor, kalple ilgili ileri düzeyde tetkikler yapılıyor. Biraz önce türkçe sitelere baktım da bu taramayı iki kısma ayırmışlar, aynı haftalara tekabül ediyor ama birinci ve ikinci düzey diye ayrılmış.

Helo'ya hamileliğimde yine o dönemde istanbulda'ydım ve okuldan profesor hocamın doçent olan kadın doğumcu oğluna baktırmıştım. O zaman tam 20. haftamdaydım ama özellikle kalple ilgili taramada net sonuçlar için 22-23. haftaları beklemenin daha iyi olduğunu söylemişti. 20. haftada kalp gelişimini tamamlamayabiliyormuş ve kalpte delik gibi algılanabilen siyah leke görülebiliyormuş. Gerçekten takip ettiğim birkaç gebelik günlüğünde bu tip teşhis konulmuş ve birkaç hafta sonra kaybolmuştu. Bu yüzden acele etmemekte fayda var.

Hollandada 19-20. haftalarda yapıldığı için eşim istanbulda yaptırabiliriz dedi. Bu durumda cinsiyet için tekrar kontrole girip de boşu boşuna ultrasona maruz kalmasın diye düşünüyoruz, fakat bu durumda cinsiyet için biraz daha beklemem gerekecek :( 

Son olarak bir türlü çekemediğim göbüş fotosunu ekleyerek yazıma son vereyim. Her gezmeye çıkışımda açağıdaki fotoğrafa göre biraz daha süslü oluyorum ama gel gör ki bir türlü çekemedim. Bu sabah kahvaltı için poğça almaya giderken aklıma geldi, uykulu taranmamış saçlarım var ama olsun. En kötü foto hiç fotodan iyidir :) İşte Novadünya göbüşü :))




21 yorum:

  1. Canım harika görünüyorsun.
    Bu arada detaylı usg 20 hafta civarı yapılıyor ve kesinlikle diğer usgler gibi değil benimkide 40 dk yakın sürüyor bebeğimin her yeri kontrol edildi didik didik.Yapılmayan hiç duymadım devlet hastanesine mi gitmiş bu dediklerin diyeceğim ama orada bile yapıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok devlet değil özel ama ben de anlamadım :(

      Sil
    2. Bense bunu yapmamaya direniyorum nedense..ışınların bebeğe vereceği zarardan çok korkuyorum bu kadar incelenmesini mi istemiyorum nedir yoksa öylesine bir korku mu benimki anlayamadım..
      Bebeğinizi hayırlısıyla kucağınıza alırsınız inşaAllah Rabbim hayırlı doğumlar nasip etsin..Kolaylıklar dilerim.

      Sil
    3. Amin cümlemize ben de bebek beklediğinizi bilmiyordum sağlıkla gelsin

      Sil
  2. Tebrik ederim bebek için, takibe başladım :)

    YanıtlaSil
  3. Çooook harikasın :) Poğaça mı dediiin? :P
    Türkiye'de bu teste detaylı ultrason deniyor ve dediğin gibi özel merkezlerde yapılıyor ama illa ki yapılıyor sanıyordum ben de, hele hele türkiye'de gereksiz gerekli onca tarama yapılırken bu kadar önemli olan atlanmaz diye düşünmüştüm. Ben mesela bunu iki kez yaptırmıştım malum bizimki riskli çıkmıştı paranoyaya bağlamıştık ay ne felaket günlerdi, senin ikili test sonucu temiz gelince ben bir şükretmiştim bu nedenle :)
    Kuzen candır bu arada, sana da iki çocuk alıştırması yaptırıyorlar desene (hatta üç diyelim yahu, hamileyken ikiye bakmak eminim daha da zordur) Bundan sonrası bol gezmeli ama bol da dinlenmeli olsun umarım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o stresini hatırlıyorum ilk hamilelikte daha bir endişeli oluyor insan. Çok şükür bu seferlik sonucumuz iyi çıktı ama farklı olsaydı da o kadar takmayabilirdim belki çünkü nedense annelik hisleri, ve bu tip testlerin hata payının oluşu gibi gerçekler ağır basıyor

      Sil
  4. maşallah çok hoş görünüyorsunuz sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah .... ben Ankara'dayım ve burada 21. haftada ayrıntılı usg ye mutlaka bakılıyor ve farklı bir ücret vermiştim ben özele gitmiştim tatilimi bu tarihe göre ayarlamıştım doktorum tembihlemişti arkadaşım yeni doğum yaptı devlete gitti eminim ona da bakıldı sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle maşallah :) ben de ikinciyi istiyorum ama kısmetse doktora bitince.... bence ayrıntılı ultrasonu yaptırın ben yaptırdım 20 hafta civarıydı 22 de olabilir benim etrafımdaki tüm hamileler yaptırdı açıkçası... yaklaşık 40 45 dak sürüyor ve bebişin herşeyini görüyorsunuz... size bu sıcaklarda kolay gelsin Allah yardım etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı zamanda olur insallah ikşnci bebiş :)

      Sil
  6. haha taranmamis saclarla ve gobusle harika gorunuyorsun. Ayrintili ultrasona yanlis hatirlamiyorsam, 20 ya da 21. haftada girmistim. Aslinda doktorum 24. haftadan sonra demisti ama 3'lü test degerlerim biraz yuksek ciktigi icin ultrason tarihimizi one cekmistik. Ki anormalite olmasydi bile ayrintili ultrasonu mutlaka yaptiracaktik. Doktorumuz tüm organlarinin normal seyrinde olup olmadigini kontrol edecegimizi, varsa bir problem dogumda hazirligimizi ona gore yapariz demisti.
    yaptik, parmak bogumlarinda olusumu tamamlana tum organlari, atar, tolar damarlari kontrol edildi, bizim de icimiz rahatladi ve normal dogum kararim kesinlesmis olmustu :D
    sanirim doktorun disiplinine gore degisiyor bu ultrason tercihi ama bence yaptirilmasi cok mantikli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok detaylı oluyor gerçekten, ben de herkes yaptırıyor sanıyordum.

      Sil
  7. Benim doktorum kendi yaptı taramayı ve ek ücret almadı ama genelde uygulanan tıp merkezine yönlendirmek, doktorum sebebini şu şekilde açıklamıştı tamamen duygusal," win win" olayı yani başka bir tıp merkezine yönlendir ki sen sorumluluğu üstünden at , tıp merkezide para kazansın!!!
    Testi yaptırmayan arkadaşım da vardı aynı dönemde doğum yaptık a'dan z'ye herşeyimiz farklı oldu onunla. En komiği ise doğumdan sonra onun karnına konulan kum torbasıydı!!!!


    YanıtlaSil
  8. Vay canına, ben yokken neler olmuş. Önce acaba bir arkadaşının gebelik yazısı mı diye düşündüm ama baktım ki senmişsin. Hayırlı uğurlu olsun, çok sevindim. Bir arkadaşım 2. çocuk olunca aile olduğunu anlarsın demişti, gerçekten öyle mi oluyor yazarsın :) Hepinizi öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım bizde sizi özledik kocaman olmuşlardır daha sık yaz artık

      Sil
  9. detaylı olarak banada yapılmıştı,kabarık bir ücret ve yaklaşık 1 saat süreli..sağlıkla gelsin minik nova :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ücreti de ayrı tartışma konusu :) ancak hollandada bile ayrıca ücretliymiş ki sağlık sistemi çok kapsamlı mesela demek ki böyle bu işşler

      Sil
  10. ben bu kadar uzun süreli bir inceleme hatırlamıyorum ilk gebeliğimde

    YanıtlaSil