6 Mart 2013 Çarşamba

# bebek beslenmesi # ek gıda

Bir Bardak Portakal Suyu mu Bir Adet Portakal mı?

Bazen kızıma portakalı (ve diğer suyunu sıkabileceğim meyveleri) nasıl versem diye düşünüyorum. Bir portakalın tamamını bitiremez ama suyunu içse rahat içer. Bu durumda yiyebileceği portakal miktarına göre daha fazla içtiği için daha çok vitamin alır diye düşünüyorum.

Portakal suyu içse,
  - Daha çok vitamin alacak ama bu vitamin miktarı ihtiyaç duyduğu kadar mı, yoksa fazla mı? (Vitaminlerin fazlası vücutta depolanmıyor)
  - Daha kısa sürede bitirecek (beni uğraştırmayacak)
 
Portakalı yese
   - Daha az yiyecek ama yeteri kadar vitamini alacak mı acaba?
   - Karnı suyunu içmeye göre daha doymuş olacak
   - Posaları bağırsaklarını temizleyecek.
   - Kendisi yerken her yer batacak :(

Her ikisinin de artı ve eksileri var. Ben de kendimce şöyle bir çözüm buldum. Bir süredir ek gıda olayımız karman çorman halde. Kimi günler güzel yiyor, kimi günler yemiyor. Az yediği günlerde günlük vitaminini alsın diye konsantre doping olarak meyve suyunu tercih ediyorum. Eğer o gün iyi yemişse, meyve saatini keyifle oyun oynarken atıştırsın diye ufak ufak kesip veriyorum.

Siz nasıl yapıyorsunuz, hangisini daha çok tercih ediyorsunuz.

18 yorum:

  1. Merhaba :)

    Okuduğum yerlerde genelde meyvenin kendisinin yedirilmesinin tercih edilmesi gerektiği yazıyor. Özellikle posa çok önemliymiş. Biz genelde meyve olarak yedirmeye çalışıyoruz çok nadir suyunu sıkıp veriyorum :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. portakal dışında diğer tüm meyveleri normal yiyor zaten bazen portakal suyunu kahvaltıda falan veriyorum ben de

      Sil
  2. merhabalar öncelikle sunu söyleyim bu geçiş dönemini o kadarda takmayn kafanıza yedi yemedi vıtamin aldı almadı diye zamanla herşey oturcaktr eminim.Çünkü şuan bebeginizin diş sıkıntılarınında olabileceği bir dönem malum bu dönemlerde bebekler çok iştahsz ve keyifsiz oluyorlar o anlarda bırakın gerekirse sadece anne sütüyle beslensin veya formül sütlerle ;) Portakal konusuna gelince ise şunu söyleyeblrmki portakal alerjen bir meyve malesef onun içinde fazlası zaten zarar olacaktr benim kızımda bebek egzaması var malesef ve portakalda bunu tetikliyor farkettgmz kadarıyla :( Ben ilk zamanlar daha çok püre halinde veriyordum meyve ve sebzeleri fakat artk yaşı dolduğu için eline veriyorum öyle korktuğunuz kadarda batmıyor ortalk merak etmeyin ;) heleki bebeğinizi bir mama sandalyesine veya bir sofra bezinin üstüne oturtmuş,kollarını güzelce sıvamış ve büyük muşamba bir önlük takmışsanız büyütecek hiçbirsey olmuyor tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başta çok kafama taktım ama şimdi kabullendim ne kadar isterse o kadar yiyo artık. portakalın alerjik olduğunu biliyorum ama denedim bizde sorun yok o yüzden veriyorum ama her gün değil tabi haftada 2-3 en fazla. ortalık batmasına gelince bizim kız epey mobil olduğundan ne mama sandalyesinde oturur ne de stabil bir yerde durur. bu yüzden tüm ev batıyor. evin batması sorun değil de meyveleri yerlere saçıp ordan toplayıp yiyor ki ne kadar temiz tutmaya çalışırsam çalışayım illa saç toz bişey gelecek diye tedirgin oluyorum

      Sil
  3. meyve suyu da önemli ama hem posasını alması açısından hem de eline meyveyi alıp yemeyi öğrenmesi açısından yemeli bence.Yoksa suyunu içmeye alışınca diğer türlü yemek zor gelebilir ilerde.Her meyvenin de suyu lezzetli olmayabilir....anne olmak zor iş..kim ne derse desin ikna olmak ta zor..aslında her çocuk kendi kuralını koyuyor birsüre sonra:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazıya eklemedim sonradan aklıma geldi elbette ki yemesi çiğnemeyi öğrenmesi açısından faydalı. ama çok şükür bizim öyle bir sorunumuz yok o yüzden aklımdan çıkmış :) çocuk kuralını koyuyor gerçekten de bazen ne kadar uğraşırsam uğraşayım yemiyor

      Sil
  4. bir portakali rahat bitiryo benimki. ki kucuk benimki biliyosun, duduk gibi cocuk. suyunu daha zor iciyo, yarisinda birakiyo mesela, sisirdigi icin saniyorum.

    YanıtlaSil
  5. Selam canım. 25 yıllık tecrübeli bir anne olarak yazıyorum bunları. Tabiiki meyvelerin kendisi daha yararlı bahsettiğin bir çok yönden dolayı. Ama kış aylarında özellikle C vitamini alması açısından 2 kez meyvenin kendisini veriyorsak 3.de meyvenin suyunu vermek gerekir. Çünkü meyvenin kendisini çocuklar çok fazla tüketemiyorlar. Yani dengelemek lazım. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. ben portakalı ve tabi diğer meyveleri yemesinden yanayım.. dilada su dışında birşeyler içmeyi çok sevmiyor.. bardağın yarısını bile zor içiyor.. e aynı hesaba geliyor bizim için..

    YanıtlaSil
  7. Ben de meyveleri portakal dahil az da olsa yediriyorum. Ama portakal ve mandalina asitli olduğu için hemen poposu kızarıyor. Bu nedenle çok yesin diye uğraşmıyorum ben bi iki dilim yese yeter modundayım ;) bir portakal bence çok fazla

    YanıtlaSil
  8. Bazi sabahlar yarim ay seklinde kesip veriyorum.Inan posasini bile birakmiyor :) Yine bazi sabahlar kahvalti icin suyunu sIkIyOrum.Ben her iki yontemi butun suyu olan meyveler icin yapiyorum.Su an icin etrafin ya da ustunun batmasini sorun etmiyorum , oyle cok egleniyor ki :) ama ikinci gelince ne kadar rahat olur bilemiyorum :(

    Biz Turkler cok kafaya takiyorum sanirim , burda daha cok anladim , diger annelere bakiyorum da Allah ne verdiyse yediriyorlar .Ben de hep acaba hangimiz dogru yapiyoruz diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  9. bizde kararı Kerem kendisi veriyor.
    o gün hangisini yemek isterse onu veriyorum.
    zorlama yok bir listeye bağlı kalmak yok.
    özlem

    YanıtlaSil
  10. Yesin,

    Kirlensin eğlensin
    Küçük ellerini kullanarak el kasları, çiğneyerek ağızı kasları vs..çalışsın
    Yedikleri ile masada tabakta şekiller yapsın yaratıcılığı gelişsin
    Bir de yaptıklarını anlatsın (yaparken anlatırlar)sözel ifadesi ve sizle ilişkisi gelişsin

    Bizdeki görüntülerden ilk aklıma gelen bunlar, bir iyilik durumu söz konusu ise "yesin" derim

    YanıtlaSil
  11. Hepsinden ortaya karışık sanırım bizimkinin tercihi..Meyve püresine bayılıyor, meyve suyuna da..Meyvenin kendisini vermeyi henüz çok tercih etmiyorum, yese başımla beraber, etrafa dökse saçsa aynı şekilde de yerlere falan atıp sonra onları alıp ağzına atmaya kalkmıyor mu,o benim canımı sıkıyor, ne kadar temiz olsan hatta temizlik hastası da olsan ki değilim, yer sonuçta ya toz var, kıl var, tüy var, bok var, püsür var ( püsür ne demek, hiçbir fikrim yok bu arada:)

    YanıtlaSil
  12. Aren 17 aylık ben hiç meyve suyu içirmedim desem portakal suyu sıkacaksam da tek bir portakalı sıkıyorum o da elimle içine de limon ve o anda içiriyorum. Meyveyi yiyin suyunu içeceğinize söylemine inanıyorum çünkü. Bir de bizimkinin içerken de batırabilme kapasitesi var :)

    YanıtlaSil
  13. Ben ince bir dilim kesip eline veriyor, bazende yardımcı oluyorum emiyor.Daha hiç suyunu sıkıp vermedim..Vereyim aslında.İyi olur..
    Bu ara Ada'da fazla iştahlı değil..

    YanıtlaSil
  14. Yazildi mi bilmiyorum ama ben portakal suyu + pekmez karisimi da veriyorum. demir ve c vitamini birlesimini biliyorsundur..

    YanıtlaSil
  15. Ben portakalı sıktıktan sonra sıkacağın üzerindeki pulpları da suyuna atıp hem bağırsaklarının çalışmasını sağlıyorum hem 1 portakalı yedirebiliyorum. hatta bu şekilde 1 den fazla portakalı bile yedirebilirim

    YanıtlaSil