9 Ağustos 2016 Salı

# Doğa günlüğüm

Doğa Günlüğüm #6

#aslaöldüremeyeceğiniz10bitki nin üçüncüsü bambu. Suyun içine koyun ve bırakın. Üstelik fazla ışığa da ihtiyaç duymuyormuş. Sadece arada sırada temiz su ile değiştirmeyi unutmayın diyorlar. #bamboo #homeplants #plants #green #evçiçekleri #salonbitkisi #bambu #içerdekidoğa

Afrika Menekşesi🌱 Çok yaygın olan bu menekşenin Afrika kökenli olduğunu bilmiyordum. Siz biliyor muydunuz? 🌱 ingilizce adı: african violet 🌱 latince adı: saintpaulia lonantha🌱🌱 vikipedi bilgisi: Anavatanı Tanzanya olan bu bitkinin mor, pembe ve beyazın her tonunda çiçekleri bulunmaktadır.

Bitki yıl boyunca çiçekli olarak kalabilir. Çiçeklenme esnasında yılda bir veya daha fazla olarak, yeniden çiçeklenme için yaklaşık bir veya iki haftalık dinlenme geçirir. Yaprakları kalp şeklinde ve sürekli olarak canlıdır. Bitki genellikle gölge veya hafif güneş ışığı alan yerleri sever. Ancak doğrudan güneş ışığı alan yerlerde ve konumda bulundurmamak veya öğlen güneşi sıcağından korumak gereklidir.

Evlerde saksı çiçeği olarak yetiştirilir. Afrika menekşesi, yaprakları saplı, kendisi sapsız, tüylü, koyu yeşil, rozet biçiminde bir bitkidir. Koyu mavi, mor ya da pembe renklerdeki çiçekleri, 15 cm. uzunluğunda, ince sapların ucunda demet halinde bulunur. Tacı bitişik taç yapraklı ve düzensizdir. #menekşe #afrikamenekşesi #violet #africanviolet #flower #nature #içerdekidoğa #potflower #doğagünlüğüm #doğa #çiçek #flower #morçiçek


#aslaöldüremeyeceğiniz10bitki nin dördüncüsü Kalanşo (kalanchoe).🌱🌱 Çok az suyla ve az ışıkla yetinebilmektedir. 🌱🌱 vikipedi bilgisi: alanşo (Kalanchoe [Kalanchöe ya da Kalanchoë olarak da yazılır]) Crassulaceae familyasından etli yapraklı bitki türü. Kalanchoe ve Bryophyllum olarak iki seksiyonda toplanırlar.

Bu sukkulentler Afrika'nın ve Asya'nın tropik bölgelerinde yer almaktadır; çoğu türlerde Madagaskar'da bulunmaktadır.. Kalanşo'ların parlak kırmızı, sarı, pembe, turuncu çiçekleri vardır. Aydınlık, güneşli ve havadar ortamı tercih ederler. Fazla suya hassastır. #flower #homeplants #plant #içerdekidoğa #doğagünlüğüm #nature #çiçek #flower #doğa #kalanşo #kalanchoe

Zakkum 🌱🌱 Çiçekleri ve gösterişli görünümleriyle göz dolduran ama zehirli olan bu bitkiyi tanımayan yoktur herhalde. 🌱🌱ingilizce adı:Nerium 🌱🌱Latince adı: Nerium oleander🌱🌱Vikipedi bilgisi: Zakkum (Nerium oleander), Apocynaceae familyasından Haziran-Eylül ayları arasında beyaz, pembe, kırmızı, sarı ve krem renklerde çiçekler açan 2-5 m yüksekliğinde zehirli bir bitki türü.

Dere yataklarında ve su kenarlarında yetişir. Susuzluğa en dayanıklı bitkilerdendir ve kışın yapraklarını dökmez. Ayrıca bahçelerde süs bitkisi olarak yetiştirilir.

Morfolojik özellikleri:
Gövdeleri dik, esmer renkli ve silindir şeklindedir. Yaprakları mızrak şeklinde, kısa saplı, karşılıklı veya üçlü dairesel durumlarda dizilmiştir. Çiçekler, yalancı şemsiye durumunda toplanmış, güzel kokulu, büyük çiçeklerin sapları tüylü ve oldukça kısadır. Bitki zehirlidir. #zakkum #çiçek #doğa #doğagünlüğüm #flower #nerium #pinkflower #plant #nature


Akşam sefası 🌱🌱 Çocukluğumun tüm dış mekan hatıralarında yer alır akşam sefası. Akşamüstü serinliğinde açıp, gündüzün diğer saatlerinde kapalı olması çok ilginç gelirdi. Şimdi araştırırken kökeninin Peru olduğunu öğrendim, o kadar uzaklardan nasıl gelmiş nasıl da yaygınlaşmış hayret. 🌱🌱 Fotoğrafta da görülen siyah tohumlardan kolayca çoğalabiliyor, bu tohumlar yaz sonuna doğru bitkinin etrafında yerde bolca olur, görürseniz toplamayı unutmayın. 🌱🌱 İngilizce adı: four o'clock 🌱 Latince adı:Mirabilis jalapa 🌱🌱🌱 vikipedi bilgisi:Amerika'nın tropik bölgelerinden dünyanın birçok yerine dağılmış olan akşamsefası çabuk gelişen ve 1 m'ye kadar boylanabilen bir bitkidir. Kısa saplı oval yaprakları, eklem yerleri şişkince bir gövdesi, beyaz, sarı, pembe ve kırmızı çiçekleri vardır.

Bazen çizgili ve benekli de olabilen çiçekleri akşamüstü açıp, sabahları kapandığı için bitkiye akşamsefası denmiştir. Kalıtım deneylerinde kullanılan köklerinin müshil ve solucan düşürücü etkisi vardır. #nature #plant #pinkflower #akşamsefası #flower #çiçek #kırçiçeği #fouroclock
# Mirabilisjalapa


Çarkıfelek meyvesi🌱🌱 Biraz önce bir arkadaşım bu çiçek resmini gönderip bilip bilmediğimi sordu, ve tabi ki ben de şak diye söyledim :)) Şaka bir yana bu çiçeği görüp de unutmam mümkün değil. Tesadüf bu ya birkaç gün önce takip ettiğim doğa hesaplarından birinde paylaşılmıştı ve benim de çok ilgimi çekmişti. 🌱🌱İngilizce adı: passion fruit 🌱🌱 latince adı: 
Passiflora edulis 🌱🌱 vikipedia bilgisi: Çarkıfelek adıyla bilinen meyveleri insanlarca tüketildiği için tropik bölgelerde ziraati yapılır. Bitki, asma sülüğü gibi helezonik tutmaçlarla tutunarak hızlı büyür. Ömrü yaklaşık 6-7 yıldır. Soğuğa dayanıklı değildir. En fazla -1 ilâ -2 derecelere kadar dayanabilmektedir.

Meyveleri kek ve pastalara katıldığı gibi meyve suyu yapımında da kullanılır. Güney Afrika'da meyveli yoğurt yapımında gözdedir. İsrail'de "sicar" adlı şarap yapılır.

Sarı ya da Mor meyveli iki ana tipi vardır. Mor meyveli çarkıfelek daha küçük ve çok tatlı olmasına karşılık, sarı meyveli çarkıfelek ondan oldukça büyük fakat daha az tatlıdır. Verimli olduğu için sarı meyvelisi daha yoğun olarak yetiştirilir.

#çarkıfelek #passionfruit #passiflora #doğagünlüğüm #bitki #çiçek #doğa #nature #fruit #meyve #yenilebilirbitkiler #çiçek #flower




4 yorum:

  1. Çarkıfelek çiçeğini tesadüf eseri bir bahçede görüp güzelliğine hayran kalmıştım inşallah resimleyecegim ..meyve verdiğini bilmiyordum çok iyi oldu söylediğin sevgili G.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şahsen hiç görmedim ama instagramda paylaştığımda gelen yorumlarda bahçesinde olduğunu söyleyen (ama meyve verip vermediğinden emin değil) birisiyle yazışınca acaba meyve vermeyen türü de var mı diye şüpheye düştüm. Gidişatı haber verecekti.

      Sil
  2. Afrika menekşesini biliyordum :) Kalanşo muymuş o çiçek. Ben öldürmeyi başardım. Bir ara çoğaltıp çiçek açtırmıştım ama sonra ancak yeşil olarak büyüyüp durdu,sinirlendim ona :)

    Akşam sefası balkonumda var. Tohum atmışım bir sene, her yaz yeniden çıkıyor şimdi, çok seviyorum onu :)

    Çarkıfelek meyvesini Can getirmişti bir kere. Ne olduğunu da bilmiyordum. Ortadan ikiye kestim sümüksü çekirdekli kısmı dışında hiçbirşeyi yoktu yenilebilecek. Meğer o kısmı yiyorlarmış. Biz kavunun içindekini atıyoruz bak o da yenilebilir o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk yediğimde epey tuhaf gelmişti nasıl yiyeceğim diye. Ama tadı gayet güzeldi

      Sil