13 Temmuz 2014 Pazar

İki ekmek aldııım eve gidiyooorum

Bebesi Pepee sevip de, ona gıcık olmayan anne var mıdır bilmiyorum. Helo çok şükür aşırı düşkün değil ama ben en başından beri hiç sevemedim. En gıcık olduğum ise birbirinin melodisi aynı, hiç bir şiirsellik içermeyen, bence kötü bir ses ile söylenen şarkıları. Yine de bir kaç açıdan faydalı olduğunu inkar edemem.

Bunlardan ilki şekiller olmuştu. Kızım zamanından çok önce yuvarlak üçgen ve kareyi öğrenmişti. Bir diğeri ise iki ekmek aldım şarkısı.

Bu şarkıyı öğrendikten sonra geliştirilebileceğini farkettim. Şu an Helo da kendi başına söyleyebiliyor ve söylerken benim ona yaptığım gibi kendisi yeni objeler ve sıfatlar türetiyor.

Şarkının orjinali şöyle
İki ekmek aldım/ eve gidiyorum / biri senin biri benim / iki ekmek aldım.

Biz ise burada ekmek yerine aklımıza gelen her objeyi koyuyoruz ve biri senin biri benim yerine de o objeyle ilgili sıfatları koyuyoruz. Bu yüzden temel sıfatları öğretmede çok faydalı oldu bizim için. Mesela şöyle

İki top aldım /eve gidiyorum / biri büyük biri küçük / iki top aldım....

İki elma aldım / eve gidiyorum / biri kırmızı biri yeşil / iki elma aldım ... Gibi

Neredeyse bütün sıfatları kullanıyorum söylerken. Yumuşak / sert , uzun / kısa , tatlı / ekşi ... Kızımın şu an bunların hepsini çoktan öğrendi ( çok uzun zamandır söylüyorum çünkü ) ama şimdi kendisi düşündüğünden onun için bir çeşit hafıza oyunu oluyor.

Bundan başka faydasını gördüğümüz bir diğer şarkı da, Canım Kardeşim'de geçen gözlük takmak çok normal şeklindeki şarkı. Orjinali şöyle

Tak çıkar tak çıkar / tak çıkar tak çıkar/ herkes gözlük takar / gözlük takmak çok normaaal

Bunun melodisini çeşitli eylemlere uyarlıyorum. Özellikle gözlük yerine kaka diyerek söyledim uzun zaman ki bunun çok faydası oldu. Kakasından hiç çekinmedi, tutmaya çalışmadı vs. Bir de bazen yaptığı hatalarda, bir şey döküp üzüldüğünde, yanlışlıkla kırdığında falan ilk etapta bir ne yapacağını bilememe haline giriyor. Bu oldu iyi mi kötü mü, annem kızar mı kızmaz mı şaşkınlığını farkettiğim zaman hemen şarkıyı söylemeye başlıyorum: 

"Herkes hata yapar / hata yapmak çok normaaal"

Veya 

"Çiş kaçırmak çok normaaal" şeklinde.

O zaman rahatladığını açık bir şekilde gözlemliyorum. 

Tuvalet eğitimi süresinde faydalı olduğunu düşündüğüm bir de tekerleme (söz dizisi gibi birşey) var bizim kullandığımız. Bunu ben bir gece "anne yemekler nereye gidiyor ?" diye sorduğunda uydurmuştum. Sayesinde vücudumuzun bazı kısımlarını da öğrendi. Parmağımla onun ağzını, boğazını ve karnını göstererek ve hafif de gıdıklayarak söylüyorum, çok hoşuna gidiyor. Şimdi aynısını kendisi söylüyor. 

Ağzımdan girdi (ağız gösterilir)
Boğazından geçti (boyun gösterilir)
Burdan aşağı indi (boğazdan mideye parmak kaydırılır)
Midene geldi (mide gösterilir)
Burdan aşağı indi ( parmak kaydırılır)
Popoya geldi (popo gösterilir)
Sonra kaka (veya çiş) olduuuu

Belki sizlere de fikir verir bu şarkılar

Sevgiler

13 yorum:

  1. Aynen, ilk zamanlarçok da gıcık oluyordum, ama şimdi aynen dediğin gibi faydası olan kısımları var, ama yine de mesela Alya bir yerde Pepee'nin ağlamasını taklit etmişti ve ben nerden olduğunu anlayamamıştım, ta ki o bölümü görene kadar, sonra da onu yüzleyince kesti tekrarlamayı. Dolayısıyla bence tek başlarına bırakmamak lazım çizgifilm başında yine de. İyi geceler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım genelde ben de onunla seyrediyorum, tabi ki fazla seyrettirmemeye çalışıyorum

      Sil
  2. Pepe'ye gıcık olan anneler listesine adımı ilk sıralara yazıyorum...
    Sanki açık öğretim hocalarına çizgi film yaptırmışlar,
    "İçinde içinde içinde de içinde... yoğurt yoğurt yaşasın yoğurt, ... delirmemek zor... o sesler korku filmi gibi hele herşeyin ardından gelen" yaşasııın bilmem ne" ifadesi...
    Çizimi , renkleri , kurgusu, ve ne yazık ki Kıraç 'ın yaptığını duyduğum o rezalet şarkılarıyla evimizde beni çileden çıkartmak için izleniyor sanki...
    Her anlamda gıcık oluyorum... Bu kadar didaktik bir dil...
    Ama ben de maruzum buna... Kendimi Masha ile temizlesemde sık sık duyduğum o sesle kabus geri dönüyor ...
    Ekran dan uzak tutmaya çalıştığım kızımı bu akıma kaptırmak beni üzüyor doğrusu...
    Dertliyim ya yazdım da yazdım...
    Öneriler için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masha hastalığı bizde çoktan geçti, merak etme hepsi geçecek ama başkaları da olabilir. Çok abartılmadığı sürece ben fazla dert etmiyorum. Özellikle konuşma döneminde öğretici olabiliyor ve kelime hazinesi gelişiyor. Ancak pepee bizde pek seyredilmediği için memnunum doğrusu

      Sil
  3. Size kesinlikle katılıyorum. Pepe'yi ailecek sevmiyoruz, şarkılarda çok kötü. Ama oğlum Berke bayılıyor. Benim pek konuşmayan oğlum pepe sayesinde bir çok kelime, şekil ve sembol öğrendi. Sayıyor, onuyor ve zıplıyor pepe ile birlikte. Yemek saatlerimiz pepe ile aynı nda yenildiğinde eziyetsiz oluyor.
    Faydası yok değil. <eğitici şeylerde var.
    Biraz daha uğraşılırsa dahada güzel şeyler çıkartılabilir diye düşümüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen dusunuyorum da bizim beynimiz cocuklardan farkli calisiyor gakiba ve peoee yapimcilari sanki bunu arayip bulmuslar ozelikke cocuklara hitap eden sekilde yapmislar

      Sil
  4. niloyayı deneyin bakın 3 gündür ben gel buraya inek kardeş daha çok küçüğüm büyümem lazım diye geziyorum evde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç seyretmemişti onu yorumunuzdan sonra birkaç kere açtım sevdi sayılır

      Sil
  5. Pepee yi sevmeyenler é bize de ekle. Ada seviyor tabi. Dediğin gibi şekilleri aşağıda yukarıda vs öğrendi. Kakası ile ilgili o şarkı mantıklı bak:) Ada canim kardeşimi de seviyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nedense böyle tam gerçekçi olmayan görüntüleri seviyorlar :)

      Sil
  6. bende naçizane fikirlerimi söylemek istedim 5 yaşında kızı olan birisi olarak, biz büyüklere saçma gereksiz gibi gelsede çocuklara hitap ettiği için çocuklar seviyor, benimde kızım sayıları, kavramları, şekilleri, renkleri pepe ile öğrendi tabi 3 yaşındayken, şimdi bakmıyor bile, bu yüzden öğretici olduğunu düşünüyorum, herşeyin fazlası zarar tabi, sağlıkla kalın...elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de fazlasının zarar olduğunu düşünüyorum gerçek dünya ile onu karıştırmamalı. Öğretici olduğu bir çok konu oluyor

      Sil
  7. Sevmiyom ben o koca kafalı,titrek sesli,acaip aileyi valla.. Yararıbdan çok zararı olduğuda bilimsel olarak kanıtlandı çocuklara,küsmeyi,kaprisi,itirazı,mızmızlanmayı fln öğretiyormuş..evet üşenmemiş 400 kusur sayfalık arastırma yapmışlar:)))

    YanıtlaSil