16 Temmuz 2013 Salı

# bebegi emzige alistirmak nasik olur # bebekler ne zaman emzij alir

Bebekleri Emziğe Alıştırmak

Kızım üç aylık olduğundan beri emzik kullanıyor. Emziğe alıştırma konusunda çok ısrarcı olmadım ama kullanmasını arzu ediyordum. Yurt dışında yaşadığımızdan, iki aylık olduğundan beri uçağa çok kez bindi. Uçak yolculuklarında kalkış ve iniş anında basınçtan etkilenmemesi için bebeklerin emzik almaları veya meme emmeleri tavsiye ediliyor. Karnı tok olduğunda asla memeyi kabul etmediği ve uçuş saatlerini de açlığına göre ayarlamamız mümkün olamayacağı için kızımın mutlaka emzik emmesi gerekiyordu.

3. Aya kadar zaman zaman emziği verdim. Bir iki çekip ağzından fırlatıyordu. O zamanlar emziği sevmediği şeklinde yorumlasam da şimdi aslında emziği kontrol etmeyi beceremediğini düşünüyorum. İlk kırk gün emzik verilmesi tavsiye edilmiyor zaten iyice alışsın diye. Sonra gün geliyor emme refleksi çok gelişiyor, öyle ki tüm gün boyunca dudaklar sürekli hayali meme emiyormuş gibi uzata uzata oynuyor. 

İşte kızımın emziği sorunsuz kabul edişi bu döneme denk gelir. Karnı tok olmasına rağmen sürekli ağzı meme emmeye çalışır gibi hareket ettiğinde uykuya dalamıyordu. Böyle bir zamanda emziği aldı, rahatladı ve kolayca uyudu. Ondan sonra da sıklığı değişse de kullanmaya devam etti.

Siz de bebeğinizi emziğe alıştırmak istiyorsanız bu dönemi bekleyebilirsiniz. 

Emziğe alışınca zor bırakır diye bir korkum olmadı hiç. Diğer bir çok konuda olduğu gibi alışkanlıkların kazandırılması ve bıraktırılmasının bir süreç olduğuna inanıyorum. Birden değil ama uzun vadede kontrol altında tutularak alışkanlık değiştirilebilir. Bu süreçte çocuğu üzmemek, travmatik etkilere neden olmamak benim öncelikli hedeflerim. Emzik kullanımını bu güne kadar hep kontrol altında tuttum. İhtiyaç duyduğu zamanlar serbest bıraktım ama ihtiyaç duymadığında ağzına tıkmadım. şu an bağımlı değil ama gün içinde bazen aklına gelip istiyor. İşte o anlarda aslında neden ona ihtiyaç hissettiğini anlamaya çalışıyorum ki onun yerini başka bir duygu ile giderebileyim. Özellikle diş çıkarma dönemlerinde emzik bizim için en önemli stres atıcı nesne oldu. Onu ısırıp hızlı hızlı emiyor böyle dönemlerde. Geçen hafta çıkan 16. dişi de atlattıktan sonra biraz daha uzun süreler emziği uzak tutup, istek duyduğu anları başka şeylerle geçiştirmeye çalışarak bıraktırma sürecine geçmeyi planlıyordum yakında başlayacağım.

Emzik kullanımının ayrıca, ağzına her şeyi sokmayı engellemesi gibi bir faydası da var. Diğer şeylerin temizliğini kontrol etmek emziğe göre çok daha zor. Yine uykuya dalmaya yardımcı olduğunu hatırlatayım. Bir de emzik almayan bebekler genelde emzik niyetine anneyi kullanıyorlar. Bebek ufakken çok sorun olmasa da özellikle 1 yaşından sonra bu durum uğraştırıcı ve can sıkıcı olabilir.

Tabi emzik kullanımı konusunda tercih de size ve bebeğinize kalmış. Ben kendi formülümü paylaşmak ve benzer heveste olanlara fikir vermek istedim. Özellikle yukarıda belirttigim gibi emme refleksinin tavan yaptigi dönem emzige alistirmak için uygundur ve bebeginizi rahatlatacaktir,

16 yorum:

  1. emzik emmeyen bebekler gece uykularinda annelerini emtik olrak kullaniyolar.ben ogluma alistirmak istedim ama basaramadim.taki 6 aylik oldugunda esimin amcaoglunun getirdigi hediye emzigi oynasim diye eline verdigimde kendiliginden alisti:)) rengi kirmizi olmasindan ilgisini cekmisti ilkin.sonra agzina aldi.yalniz fazla sürmedi.4,5 a kendi istegiyle emzik emdi.sonra kendiliginden birakti.emzik büyük rahatlik anneler icin

    YanıtlaSil
  2. Bende oğluma emzik verenlerdenim. Bence o da bir ihtiyaç. Bırakırken de hiç zorlanmadık. 18 aylıkken de bıraktı. Yazdıklarınıza katılıyorum.

    YanıtlaSil
  3. bizimkinin de kabul etmesi 3.aynına rastlıyor

    YanıtlaSil
  4. Emzik emen bebekler kendilerini daha rahat oyalayabiliyorlar. 3. numerom emzik sayesinde uykuya tek basina dalabiliyordu mesela :) Ama uyku haricinde vermiyordum.Zaten bir yasinda kendiliginden birakti.

    YanıtlaSil
  5. Her çocuğun dinamiği farklıdır derler ya Lina erken doğru ve yoğun bakımda kaldı.Benim sütüm o kadar azdı ki ben değil emzik vermek mememi ağzına soktuğumda kapamıyordu,güçsüz ve bitkindi.2-3 sonra birbirimize alıştık ama ben ona emzik vermeye hiç kıyamadım varsın beni emzik olarak kullansın olmayan sütüm gelir diye düşündüm.

    Lina emziksiz bir ömür geçirdi.Öğlen uykularını kendi başına uyuyor maaşallah akşam benim onunla uyumamı istiyor yada salla diyor bazen de anne ben kendim uyuyacağım diyor.

    Yani uykuya geçebiliyor.Bizim uçak deneyimimiz olmadı olsaydı da almazdı herhalde ağzına..

    Özetle ben kıyamadım be Gecem vermeye

    YanıtlaSil
  6. Ben de emziğe alışsın çok istedim. 5-6 çeşit emzik almışımdır alışsın diye. Ama hiçbirini beğenmedi, hatta 2,5 aylık iken biberonu bile emmeyi bıraktı. Sonrasında denemelerim oldu tabii ama her nasılsa emziği ya geveledi ağzında yada dışarı itti ağzına sokmak istemedi. gece uykusunda bile anladı gerçek olmadığını.. Bir yaşına geldik hala beni kullanıyor emzik niyetine, uykuya dalmak için. Zaten doğduğunda da emmeye çok düşkündü, şimdi gündüzleri ben yokken aramasa da geceleri bensiz uyumuyor maalesef.. hatta uyku aralarında bile iki çekip ağzında tutuyor.. Bu nedenle ayrı da yatmıyor tabii. Nasıl bırakıcaz bilmem? iki yaşına kadar yolu var diyorum, bekliyorum bakalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, su an 9aylik kizimlanayni durymdayiz da, merak ettim sureciniz nasil ilerledi? Bir sony gelecek mi bu emziklik haliminn?? :)

      Sil
    2. 9 aydan sonra emxiğe alışması zor olabilir ama bu günler gececek, yürümeye başlayınca özellikle çevredeki diğer şeylere daha bir düşkün olacak anneyi unutacak :)

      Sil
  7. Emziğin ani bebek ölümü sendromunu da azalttığını okumuştum..

    YanıtlaSil
  8. İlk kızım altıncı ayda aldı daha doğrusu ben geç berdim. Şimdi ikşncisi. Alışsın istiyorum ama almıyor. Sakız gibi çiğniyor. Hatta biberon bile çok zor alıyor. Pes ettim ben:( olmayınca olmuyor

    YanıtlaSil
  9. Dediğin çok doğru, Ada şu an beni emzik olarak kullanıyor:)
    Maalesef emziği istemedi hiç, veriyorum bazen, geveleyip ağzından atıyor..

    YanıtlaSil
  10. benim kızım 5 aylık emzık almıyo cok zor napacam bılmıyom uyumuyoda napsam bı akıl verın artık bıkmısım dıyom

    YanıtlaSil
  11. benim kızım 5 aylık ıc emzık almıyo sımdı orumceye koymak ıstıyorum ama kavasını tutamıyor napmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her bebek almayabilir ama ihtiyacı olduğunu gördüğünüz an verirseniz alabilir

      Sil
  12. Kızım 9 aylık başlarda emzik emiyor du 2aydir tutmuyor çalışmayı düşünüyorum beni emzik niyetine kullanıyor ne yapmam gerekiyor yardım edin....

    YanıtlaSil
  13. Benim bebegim de dogdugunda sürekli meme arıyordu biz doymuyor diye mama vermek istedik sütüm de cok az gelmişti ve benim kızım mamayı kabul etmedi hemsire gelsede gelmede de emzire eksin eödikcr gelir dedi ve geldide Allah a sükür ama bizim kız yine aynı aranmaya devam edince hemşire emzik alın dedi ve hemen de tuttu 3 gün önce emzigimiz kayboldu bende umursamadı ve üç gün sonra aldigim emzigi tutmuyor diliyle geri itiyor ve benide emzik gibi kullanıyor şu an da 9 ayına girecek 3 gündür ne verdiysem ek gıda olarak geri çıkarıyor diliyle itiyor acaba emmeye düştügü için mi yemiyor ki bilgisi olanlar yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil