19 Aralık 2011 Pazartesi

# bebek arabası # GeBelik Günlüğüm

25. Hafta Çatlamaya Hazır Bomba Gibiyim


Aynada kendime ne zaman baksam çalışma alanı kozmoloji olan bir fizikçi olarak yukarıda yazdığım soru aklıma gelir. Soruda karnımı pozitif eğrilikli bir uzaya benzettim ve evriminin son aşamasının ne olduğunu soruyorum. En başından beri karnım hep vardı, birçok hamile bayana göre daha büyük bir karnım olduğunu söylüyorlardı ama doğrusu pek de umrumda değil. Çünkü herkesin vücut yapısı farklıdır ve çok şükür karnım dışında diğer bölgelerim fazla büyümüş değil. Ancaaak şu sıralar öyle gergin hissediyorum ki daha ne kadar büyüyebileceğini aklım almıyor.

Belki biraz garip kaçacak ama hamile kalmadan önce yatağa yatıp karnımı havayla şişirdiğimde, karnım basket topu kadar kocaman olurdu. Eşim bunu nasıl yaptığıma hem şaşar hem de yapma sanki patlayacak gibi görünüyor derdi :) (Daha sonra ablamlara ve yeğenlerime aynı testi yaptırdım kimse benim kadar şişiremedi :/ ) Şimdilerde farkediyorum ki, karnımı şişirdiğimde eriştiğim maksimum genişlik şu anki şişkinlikle aynı boyutta. Dolayısıyla bu güne kadar olan genişlemede cildim fazla zorlanmadı, göbeğim hala içerde ve derim normal yapıdaydı. Son üç gündür daha kuruduğunu ve hani parmağınızı una değdirip birbirine sürtünce bir kuruluk hissi olur ya, karnıma dokunduğumda aynı hissi almaya başladım. Tamam dedim, maksimum noktaya geldik, herhalde bundan sonra çatlayacağım.

Çatlamamasını elbette tercih ederim ama bebekten önemli değil, gerçi yağlanıp kremlenmeye öyle alıştım ki, durmadan yağlı pehlivanlar gibi dolaşır oldum :)

Bu hafta genelde yine evden çalıştım. Arada dışarı da çıktım tabi. Hava hala çok soğuk ama daha kar yağmadı, daha doğrusu tutacak kadar yağmadı merakla bekliyoruz. Her yerde yeniyıl hazırlıkları çok hoş görüntüler verse de bu yıl öyle fazla heyecanlanmış değilim. Daha önce sözünü ettiğim makalem bu hafta içinde basılmış olabilir, işte onun haberi gelirse yeni yıl moduna gireceğim sanırım.

Sanırım baş aşağı geldiğinden beri, Helo'nun keyfi yerinde. Tekme tokat girişimleri azaldı, daha sakin daha uysal tekmeliyor artık. Genelde her iki yana ve sırtüstü de yatmama izin veriyor. Tabi bacak arama, göbek altıma yastık takviyeleri ile.

Yastık deyince aklıma geldi, şu ana kadar gittiğim tüm avrupa ülkelerinde olduğu gibi burda da yastık ebatları bizimkilerden farklı. Kocaman 90*70 cm boyutunda yastıklar. Bir de incecik, yatınca dümdüz oluyorlar. Çok sıkıntılıyım bu konuda. İkiye katlanmış halde kullanıyorum ama böyle şekli şemali kalmıyor, kırış kırış, içindeki elyaflar farklı yerlerde yoğunlaşmış acayip birşey oluyor. Ben de yatakta düzgün duran, şöyle kabarmış yastıklar seviyorum. Elyaf kumaş vs bulabilsem kendim yapacağım ama bulamıyorum. Böyle konularda çok dertliyim doğrusu, İstanbul'da olsam ohooo.

Herhalde vücudumdaki kan artışından olsa gerek, sürekli ateş basıyor, evde çok kalın giyinmiyorum. Böyle yüzüm kırmızı kırmızı oluyor ateşten. Bel ağrısı, sırt ağrısı gibi durumlar henüz olmadı çok şükür. Herhalde şu ana kadar olan büyümeyi vücudum taşıyabiliyor. Önceden yaptığım sporların karın ve sırt kaslarımı güçlendirdiğini sanıyorum.

Dün İkea'nın Alman versiyonu olan Kika mağazasına gittik. Daha önce yatak almak için ilk kez gitmiştim ve o zaman ev sahibi olduğundan keyfimce gezememiştim. Dün gidip bütün kısımlarını gezdik. Gerçekten harika mobilya ve aksesuarlar vardı. Tabi önceliğimiz bebek beşiği ve komidin/şifonyer benzeri birşeydi. Henüz almadık ama bir ön araştırma yapmış olduk. Yine daha önce çokça araştırdıktan sonra bebek arabası için Hauck Malibu'ya karar vermiştim. Shop'n Drive modelini (yani sadece puset ve araba koltuğu) alacaktım ama Kika'da üçlü setlerin (puset, araba koltuğu ve portbebe) ikili setlerden de ucuza (slovakya ve almanyadaki en ucuz fiyata) satıldığını görünce ve üstelik dün de beğendiğim modelden bir tane kaldı diye bu fiyat üzerine bir daha indirim yaptıklarını görünce, alalım dedik ve aldık. Bizimki yeşil-turuncu renklerde ama ikimiz de sevdik.


Eve getirmek için, tüm parçaları doldurup bebek arabasını sürmemiz gerekiyordu, böylece kocacım pratik yapmış oldu, yalnız yolda biraz komik anlar yaşadık. Herkes arabada bebek olduğunu sanıyordu ve ben  yine hamileydim. Bir kere de otobüsten indirirken Cem biraz sert bir şekilde yere koyunca, binmek için bekleyen kadın bize çoook tuhaf gözlerle baktı, bebeğe nasıl muamele ediyoruz diye :))

22 yorum:

  1. Gecem maşallah büyütmüşsün Helo'yu:) hoşgelsin zamanında inşallah, sağlıkla, sıhhatle annesinin kucağına..

    YanıtlaSil
  2. Vuhuuv kocaman olmuş helo!Sağlıkla güzellikle gelsin inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Yok yok merak etme,ama epey büyümüş prenses GeCecim :-))

    YanıtlaSil
  4. maşallah göbek kocaman :)
    benim hamilelğimde aynen böyleydi.6,5 aylıkken 9 aylık gibi duruyordum.

    tabi 9 aylık olunca tamamen yarım dünya moduna geçtim. hatta yolda insanlar birbirlerine beni gösteriyorlardı. sanırım üçüz beklediğimi falan sanmışlardır :)

    YanıtlaSil
  5. iç karnı geniş derler ya ondan senınkı de herhalde:)
    hııc bosuna özel kreme para vermeyın surun bebk yagı yada baska herhangı bır nemlendırıcı ama çatlyacaksa catlıyor varsın olsun annelık bura baslıyor işte:)

    YanıtlaSil
  6. sanırım iç karnım geniş değil ondan bu dış büyüklük :) bende bebek yağı kullanıyorum, sonra burda aldığım haplardan özel krem çıkıyordu kutudan onları sürüyorum, bazen de normal el vücut losyonlarımdan ne bulursam sürüyorum yani.

    YanıtlaSil
  7. Çok tatlı görünüyorsunuz bugünlerinizin kıymetini biliiiiin :))

    YanıtlaSil
  8. maşallah çok tatlı görünüyorsun.
    ben gebeliğimin son safhalarına geldim ve çok şükür henüz çatlağım yok.Gerçi bu bebek sahibi olmaktan önemli mi, tabi ki değil...
    doğal yöntemlerle karnımı çatlaklara karşı korudum.
    bir şişeye zeytinyağı, bir şişeye kakao yağı, bir şişeye badem yağı koydum ve bu şişeleri yatağımın başucuna koydum.her gece yatmadan önce rastgele birini sürdüm.şimdilerde ise göğüs ucuma ve karnıma vazelin sürüyorum.yine bir yerlerde okumuştum, iyi geliyor diye.3 gün sürmesem yine de karnımın yağlı kalması güzel.
    denemeni tavsiye ederim.
    sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  9. ehehe ablacim karnim sanirim benimkinden daha buyuk :P Olsuuuun, saglikli olsundaaa.

    Senin kiz bas asagi geldi mi bile?
    Ben bilmiyorum daha. Hissetmiyorum da daha bisey. Tekmelemeler de bende de azalma var ama. :)

    Cok eglenceli bir yazi olmus abla.
    Cok guzel dile getiriyorsun duygularini, hissettiklerini. Cok zevk aliyorum okurken.

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler yelda, large fashion

    YanıtlaSil
  11. ne güzel ne güzel ne kadar güzel bilemezsin...hele benim gibi isteyen biri için :) herşeye değer. sevgiler...

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  12. Kendimi görür gibi oldum size bakınca, benimde karnım kocamandı, sonra da tosun gibi bir oğlum oldu :)

    YanıtlaSil
  13. Cok guzel gorunuyorsunuz. Benim karmimda 3. Ayda oyle bir cikmisti ki. Kendimden korkmustum. Ama iyi ki de cikmis hamileligimi 6,5 aylik tamamladim cunku.

    YanıtlaSil
  14. Hehe bebek arabasi olayina güldüm. Bizde araba aldigimizda alisveris malzemeleriyle doldurmustuk icini onu hatirladim simdi.
    Karnin gayet güzel görünüyor, tam bi hamile gibi :P Yalniz o karin sisirme olayida ilgincmis :D Degisik bir yetenek :P
    Bak bunun ölcümü söyle, son ayda hamile bir bayan dümdüz asagi bakinca ayak ucunu göremez bu dogum yakin demektir :P Bende öyleydide...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. canım ya ben ayaklarımı bayadır göremiyorum zaten ama büyüyen sadece karnım ve bel çevrem oldu, aslında bu aylar için verilen ortalama kilo alımının altında seyrediyorum

    YanıtlaSil
  16. gobisin sana coook yakismis. buyukmus kucukmus endiselenme sen, eninde sonunda iniyor o gobek. ne mutlu ki minis bebisinin icinde dort donebilecegi kocaman bir havuzu vaar, oooh ondan rahati yok valla :)

    YanıtlaSil
  17. çok çok tatlı güzel fıstık gibi bir anne görüyorum ben fotoğrafta...

    başkada bir şey göremiyorum :))

    YanıtlaSil
  18. Çok tatlısınız :) Ben aktardan bir kaç yağı birleştirip bir karışım yaptırdım, her banyodan sonra sürüyorum ,çatlak yok henüz , hiç kuruma ya da gerginlik de olmuyor..Adlarını yazayım sana bulabilirsen yaptır ya da gönderebileceğim bir adres varsa göndereyim sana..

    YanıtlaSil
  19. göbeğin ne kadar şeker görünüyor.hamilelik çok keyifli bir dönem.ben de senin gibi karnımı çok şişirirdim.herkes şaşardı aynen basket bol topu olurdu.biliyormusun iki doğum yapmama rağmen tek çatlağım yok.galiba bu iç göbeğimin büyük olmasındanmış.gerçi insanın hiç umrunda olmuyor ne kilo ne çatlak.bebeğimiz iyi olsun yeter.

    herşey gönlünce olsun !!! sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Aa cok tatli gorunuyosun masallah bende benimki biraz kucuk diye uzuluyorum normal seninki bence.bebek arabaniz cok seker bizim ki de sizinkine benziyor yesilli siyahli :)

    YanıtlaSil
  21. Bloğunuzu arkadaş tavsiyesiyle keşfettim çok renkli bir blog iyiki de izlemeye almışım.Rabbim sağ salim kucağınıza almayı nasip etsin:)
    Ben facebook üzerinden bir satış sayfası açtım ve de bloğum var.Sayfamda ismimle ve yaptıklarımla bütünleşecek bir şablon istiyorum daha doğrusu etiket ve kartlarda bastırabileceğim bir model.Şuanda hamilesiniz ama bana yardımcı olabilir misiniz?Sayfamın linkini vereyim bir bakın dilerseniz
    http://www.facebook.com/sihirlikokosh
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Allah evladınızı size bağışlasın..bende teyze olacağımı duyduğum an çok sevinmiş vede heyecanlanmıştım ki annelerin heyecanı daha güzeldir :) sevgiler..

    YanıtlaSil