11 Ağustos 2010 Çarşamba

# diyet haberlerim # Özel Günler

Hayırlı Ramazanlar ve Ramazan Beslenme Listesi

Merhabalar herkese, yine bir süredir devam eden yoğunluğumdan dolayı tek tek ziyart edip ramazanınızı kutlayamıyorum. Buradan beni okuyan herkesi kutlamak istedim. İnşallah hepimiz için hayırlı, huzurlu ve ferahlatıcı bir ay olur.

Yaklaşık iki aydır tekrar diyetisyene gitmeye başladım. Geçen yıl yaz aylarında gitmiş, iyi sonuç almıştım ama kışın ipin ucunu kaçırıp yine alınca verdiklerimi, bu yaz başı sessiz sedasız gitmeye başladım. Bir miktar kilo verdim, ama kilom zaten çok fazla olmadığı ve bu kiloyu çok uzun sürede aldığım için (10 yıl) için yavaş veriyorum. Tahammülüm kalana kadar devam edeceğim sanırım. Aslında bunu diyet şeklinde düşünmek değil yaşam standartına dönüştürmek amacım.

Çünkü sağlıklı ve dengeli beslenmiş oluyorum, sık sık azar azar yemiş oluyorum. Benim sorunum genelde fazla yemek değil, hiç yememek ya da öğünleri atlamaktı, şimdi bol bol yemeğe alışıyorum diyeyim :)

Dün sabah diyetisyenime gidip, Ramazan için diyet programımı aldım. Bunu sizinle paylaşmak istiyorum, çünkü sağlıklı bir program. Aç kalmaya dayalı değil, yeterli ve dengeli beslenip metabolizmayı hızlandırmaya dayalı.

Sahur: 1 yumurta, 3 parmak büyüklüğünde peynir, 6 zeytin, 2 dilim çavdar ekmeği, dilediğin kadar domates salatalık vs.

İftar: 2 hurma, 1 kase çorba, salata

15 dak. sonra: 3 köfte büyüklüğünde et grubu (et,balık,tavuk farketmez)
                       4 kaşık sebze yemeği
                       yarım kase yoğurt
                       2 dilim çavdar ekmeği

1,5 saat sonra : 2 meyve yada sütlü tatlı

1 saat sonra : yarım bardak süt

Bu saatler arasında 10 bardak su ve 1 soda.

Bu günlerde çok terleyip mineral kaybettiğimiz için herkesin bolca soda tüketmesi gerekiyor.

Ha bir de güzel haberlerim var sizlere nihayet, yakında ondan da bahsedeceğim inşallah.

15 yorum:

  1. Hayırlı Ramazanlar. Güzel paylaşım için teşekkürler. Mevlam Ramazanı hakkıyla tutan,yaşayan kullarından eylesin inşaallah.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. hayırlı ramazanlar :)

    bu diyet liseteni aldım haberin olsun :D

    YanıtlaSil
  3. hayırlı ramazanlar dilerim...

    YanıtlaSil
  4. Hayirli ramazanlar canim..diyet listeni cok begendim...Bende dikkat etmeye calisacagim..sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. hayırlı ramazanlar size de:) ben de listeyi aldım teşekkürler, tabi uyabilirim inşallah:)

    YanıtlaSil
  6. burdanda hayırlı ramazanlar canım ben bunları yersem ne olurum acaba:)))

    YanıtlaSil
  7. hayırlı ramazanalr.bilgi için sağol.

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı ramazanlar..Ben her zamanki gibi güzel haberleri merak ettim..

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi düşünmüşsün. Gerçekten de bir süre sonra yaşam tarzı haline geliyor, sakın vazgeçme :) Güzel haberlerini bekliyorum. TFD kongresine katılacaksın herhalde değil mi, neden olsa sizin şehirde yapacaklar.

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı Ramazanlar Gececim.

    YanıtlaSil
  11. hayırlı ramazanlar özlemişim yazılarını

    YanıtlaSil
  12. Selam Gececiğim,

    Bende hayırlı ramazanlar diliyorum. Mutlu haberinide dört gözle bekliyorum.
    Ay yok bekleyemiyorum yorum yapacağım. Annemi olacaksın yoksa..
    Her ne haberse hayırlı uğurlu olsun inşallah.
    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  13. inşallah o haberi de vereceğimilerde ama şimdilik o değil :(

    YanıtlaSil