14 Haziran 2010 Pazartesi

# halı # Örgü

Ablama Ördüğümüz Zigzag Halı


Daha önce bu yazımda başlangıcını anlattığım halı biteli çok olmuştu aslında. Bir aydır yeni evinde oturan ablam da çoktan kullanmaya başlamıştı. Ancak resimlemek bu hafta sonuna nasip oldu, zira mutfağında hala eksikler vardı. Aslında hala var, mesela şu an bulunan fiskos masasının yerine katlanan beyaz bir masa olacak ve pembe sandalyeden başka sandalyeler ve üzerine ördüğüm minderler olacak.


Mutfak dolapları beyaz ağırlıklı olmak üzere siyah beyaz renklerden oluşuyordu. Beyaz zeminde siyah beyaz mutfak halısı müthiş çarpıcı duruyor. Ancak renksiz olmaması için üçüncü bir renge daha ihtiyaç vardı, biz de pembe seçtik. Aslında bu rengi belirmek, mutfağın bir duvarını kapladığımız duvar kağıdıyla oldu. Aradığımızda desenini beğendiğimiz kağıda göre üçüncü rengi belirleyecektik.


Duvar kağıdında pembe tonları olunca rengi pembe seçtik. Ikeadan bir tane pembe iki tane beyaz katlanan sandalye aldık. Üzerine de pembeli beyazlı ve biraz da diğer renklerin olduğu minderler gelince daha da renkli olacak. Ocağın yanında boş kalan bir duvar vardı, orası için de yukarda görülen tabloyu hazırladım. 

Ablam uzun süren işlerden sıkılmasına rağmen (başlangıçta ben sana yardım edeceğim yarısını ör diye ikna etmiştim) bu halıya başlayınca tamamını çok kısa bir sürede ördü. Öyle ki şimdi olsa yine örerim diyor. Hatta antreye de örsem mi dedi ama artık tek stil olmasın diye ördürtmedim. Daha önce blog aracılığıyla bana da örer misiniz diyenler için ablam örebileceğini söylüyor.

Altına komple değil ama parça parça (köşelere ortada bir kaç yere) halı kaydırmaz koyduk. Böylece gayet düzgün durabiliyor.

Evini ziyarete gelenler, böyle bir halıyı hiç görmedikleri için şaşırıyorlar. Bir de ayrıca örme olduğunu duyunca daha da şaşırıyorlar. :)

Sevgiler.

28 yorum:

  1. Çok şık durmuş.Ellerine sağlık ablanın. Herşey pırıl pırıl, çok hoş.

    YanıtlaSil
  2. halı kaydırmaz konulduğu için fazla kaymıyor, eğer tamamına halı kaydırmaz dikilirse hiç kaymayacaktır.

    YanıtlaSil
  3. Çok şık olmuş. Nasıl bi ip kullandınız. nur_10100@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. daha önceki yazıda anlatmıştım, istediğim kalınlıkta ip bulamayınca ince iplerden aldım, sonradan anlaşıldığına göre etamin işlemek için kullanılan iplere benziyor ama biraz daha kalını, kendiliğinden parlak bir görüntüsü vardı merserize gibi ama merserize değil aslında. O ince iplerden galiba 4 kat idi yaparak ördük.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık..Benim battaniyem hala beklemede ay ben ne kadan tembelim..

    YanıtlaSil
  6. GeCecim,duvardaki pano ile birlikte mutfak,herkesin hayalindeki mutfak olmuş.Zigzag halı fazlasıyla yakışmış,güle güle kullansın ablan...

    YanıtlaSil
  7. Şahane olmuş. Yerine çok yakışmış. Gülegüle kullansın ablan yeni evinde.

    YanıtlaSil
  8. ay harika olmuş bu!! ayrıca mutfakta şahane bence.pembe-beyaz-siyah...süper bir kombin:)
    güle güle ağız tadıyla otursunlar inş..

    YanıtlaSil
  9. Canım maşallah çok şık olmuş elleri
    ne,emeğine sağlık.Ablacığın iyi gün
    lerde kullansın sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. emek verilerek yapılması zaten en güzel özelliği artı renk tercihiyle de çok başarılı olmuş ablanın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Woooooowww, çok çarpici duruyor!! müthis olmus gercekten, ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  12. halı gerçektern harika olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. bu halıyı örmeye başladığınıda okumuştum.
    cidden ne hoş olmuş.
    ama yinede örmeye kalkmak benim için cesaret işi :)
    ablacığında güle güle otursun evinde
    selamlar...

    YanıtlaSil
  14. Bu nasıl sabırdır sevgili GeCe, valla tebrik ediyorum. Helal olsun. O kadar emek vermişsiniz ama değmiş doğrusu, siyah beyaz mutfak dolaplarıyla uyumlu olmuş. Eh birde Beşiktaşlı olupta bu renklere hasta olmamak mümkün değil :)) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  15. ay vallahi pek şık durmuş. onca sabır ve emek karşılığını fazlasıyla haketmiş. gidip de üstüne basayım bir ara. :)

    YanıtlaSil
  16. ooooo yazıyı ben daha yeni görüyorum:)))herkese güzel dilekleri için çok teşekkür ederim...
    kombine gerçekten güzel oldu...
    nestal:)halıma bastırtmam:P...

    YanıtlaSil
  17. Canım ellerinize sağlık şahane duruyor, Ablanda yeni evinde sağlıklı mutlu günler geçirsin
    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  18. ne kadar büyük bir sabır muhteşem olmuş asil ve zarif

    YanıtlaSil
  19. inanılmaz harika müthiş daha ne denr bilmiyorum. ellerinize sağlık çok güzel olmuş. böyle bir halıyı bitiribilme sabrını gösterdiğiniz içinde sizi tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  20. Valla becerikli kız kardeşler diyorum size, tü tü tü maşallah :) El birliği ile harika bir dekorasyon çıkarmışsınız.

    YanıtlaSil
  21. Halı çok göz alıcı tüm güzelliği ve verilen emekle adeta ben çok güzelim der gibi :)) ellerinize sağlık çok uyumlu olmuş güle güle iyi günlerde kullanmanız dileklerimle sevgiler.....

    YanıtlaSil
  22. gececimmm gözlerim yuvalarından çıkacak gibi oldu...hayran kaldım güzelim bu nedir kız siz bacı kardeş ne diyciymişiniz,hele sen?inanamıyorum,10 parmağında 50 marife diye buna deniyor herhalde,ki ben diyorum:))

    YanıtlaSil
  23. COK SIK OLMUS YA.BENDE NEREYE YAPABILIRIM DIYE SÖYLE BI DÜSÜNDÜM AMA KARAR VEREMEDIM.YINEDE AKLIMIN BIR KÖSESINDE DURSUN BU FIKIR:BIDE KALIN IP BULMAK LAZIM

    YanıtlaSil
  24. Bu halini çok istiyorum ne kadar dir

    YanıtlaSil
  25. Merhaba, iletişime gecebilirmiyiz acaba ??

    YanıtlaSil