6 Nisan 2020 Pazartesi

KG 22

Resmen 4. haftaya giris yaptik, hem ne kadar uzun hem ne kadar kisa. Butun gun isler bitmek bilmiyor ve onceden hic evde duramazken nasil yetisiyormusuz diye hayret ediyorum. Tabi evde durmadigimiz zamanlarda daha az kirlendigini veya dagildigini goz ardi edersem. Yine de bazi isler evde kalis suresinden bagimsiz, camasirlar, gunluk yemek gibi..

Dunku yazimda bahsettigim online okulu bugun tecrube ettik. Cok ama cok guzeldi. Saat 8.45 de tum cocuklar bilgisayar basinda yerlerini aldilar. 30-45 dakikalik uc oturum yaptilar. Aralarinda da 15-30 dakika civari bosluklar oldu. En son iki saat aranin ardindan 13.45 de kapanis oturumu (yaklasik yarim saat) oldu, burada ogretmen kitap okumus. Kizim arkadaslarini da ogretmenini de cok ozlemis, kapatmak bile istemedi. Tum odevlerini o sirada yapip bitirdigi icin gunun geri kalani da bol oyunlu gecti. O online derste iken ben de oglumla cesitli calisma kagitlariyla ders yaptirdim. Nihayet hadi kizim hadi oglum olmadan gecirdik bir gunu.

Bu e-okul kizimin performansini okul ortaminda gormeme de vesile oldu. Normalde bilirsiniz, cocuklar okulda farklidir, evde farklidir. Hatta ogretmen bir sey soyler mesela cocuk hakkinda, inanamazsiniz, benim cocugum mu, gercekten mi diye sasirip kalirsiniz. Bu muhtemelen okulun dinamigi icinde cocugun sergiledigi davranisin, icinde bulundugu sosyal formun yapisiyla alakali olmasindandir. Yani ogretmenin tutumu/disiplini, arkadaslariyla olan samimiyeti/cekingenligi, bizim durumumuzda ayrica farkli bir dilde edindigi hayat adabi gibi. Muhtemelen hollandacasi hep resmi kurumlardan geldigi icin (okullar ve okul disiplini icindeki cocuklar, kurslar) nispeten daha kuralli, daha az laubali, daha az argo olan bir hollandaca icinde yasiyor bizim cocuklar. Yani aile icinde kullanilan dil her turde cesitliligi barindirirken ikinci dil oyle degildir. Sahsen benim ingilizcem de oyle. Ama sanirim buyuduklerinde biraz daha yer degistirmeler olacak. Ne diyordum, iste kizimi sinif icindeki tavrini da gozlemlemis oluyoruz boylece ve cok hosuma gitti. Dogrusu hic de fena bulmadim, aferin benim kizima <3 p="">
Gunun geri kalaninda ben gunluk ev temizligi hakkimi kullandim, yemek yap, mutfak topla derken, biraz kisisel zamanim oldu. Onda da kitap ve orgu ile gecti. Sonra cocuklari yatirdik gun bitti.

Bu gunlerde bir sonraki podcast icin de dusunuyorum, ne anlatsam neden bahsetsem diye. Aklima gelen bir cok konuyu es geciyorum cunku, uzmanligim olmayan konularda insanlara ders verir gibi bir havaya girmek istemiyorum. Diger yandan cok goruyorum, okudugu bir kitaptan sonra kazandigi dusunceleri, sanki kendi yazmiscasina anlatanlarin dustugu durum bana hos gelmiyor. Diger yandan gercekten o kadar cok insan neler yapabilecegimizi, nasil kendimizi kisisel gelistirecegimizi, nasil sinirlarimizi asacagimizi soyluyor ki, sanirim kimse artik daha fazla duymak istemiyor. En azindan benim icin oyle. Yalniz akillica dusunulmus seyler hala hosuma gidiyor.

Karantina doneminden bagimsiz olarak, genelde hayatima dahil ettigim birkac motto vardi. 'Usenme, elinden geleni yap ve bir uste tasimaya gayret et' seklinde ozetleyebilirim. Simdiki donemde ise yine bunlara dikkat etmekle beraber, oncelikli amacim; hem fiziksel hem ruhsal sagligimizi koruyarak sureci atlatmak. Bunu asla unutma diyorum kendime. Tum diger isler, dersler, projeler sonra da olur, hatta belki hic ummadigimiz birimkimlerle donanmis olarak daha da hizli olur, bilinmez.

Diger yandan, eger harcayacak vaktim varsa, bunu gereksiz seylere harcaman yerine faydali seylere donustur, bir beceri, bir hayat dersi ne bileyim insan kazanimlari gibi her zaman bize iyi gelecek bir altin bilezik takmaya calis diyorum kendime. Bunun icin ufak tefek girisilerim var.

Evde kaldigimiz icin evde yapmayi hep istedigim ama zaman bulamadigim seyleri yapip, evi daha ferah hale getirebilirim diye dusunuyorum ama henuz bu konuda cok yol katedemedim, ancak kendi evimin ihtiyaclarini dusunerek listeler hazirlamaya basladim. Misal bir odaya girdiginde yapilmasi gereken 5 farkli sey varsa, tek tek yazdim ki, her kisa firsatta birer birer yapip aradan cikarabileyim. Gecenlerde bir blogda gordugum liste muthis hosuma gitti, birazdan onu kisa kisa cevirip, turkcesini de yazacagim, hem kendime hem de isteyenlere not olsun.

saglikli gunlere...




8 yorum:

  1. Selam ne güzel en azından yazıyorsunuz. farklı bir ülkeden karantina ile ilgili bilgi almak, nasıl baş ettiğinizizi görmek bana motivasyon sağlıyor. Hollanda 'da yasaklar alışveriş tedbirler, ayrıca morale ihtiyacım var olumlu her gelişme ,günlük basit ayrıntılar sevgiyle sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de sağlıkla kalın, çok teşekkürler

      Sil
  2. Trambolin alacağınızı yazmıştınız aldıysanız yorumlarınızı da öğrenebilir miyim? Bizim bahçemiz yok alırsak evde kullanacağız. Ama kızım zıplamayı çok seviyor ve şu sıralar da hep evde oldukları için alsam mı almasam mı kararsızım.Çok seveceği kesin ama yer kalabalığı beni rahatsız eder mi emin değilim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz gelmedi mutlaka yazarım ama ev tipi olanlar da var, onları düşünebilirsiniz belki

      Sil
  3. Ya şu online işine biz de geçsek keşke. Beni de ödev konusu darlıyor :/ dün edonun öğretmeni aramış evinizde bilgisayar, printer var mı falan diye sormuş eşime. Var diyip kapatmış bu da ahshhdhd

    Online eğitime mi geçiliyor, noluyor, ne zaman lazım olacak falan diye azcık işin kulisini sorsaydın ya diyorum. Te allahım...

    Evde durdukça hiç gözüme çarpmayan şeyler batar oldu.. bodrum kata inilen merdivenin tavanla birleşen köşesi, dolapların dibi tepesi şu bu. Küçücük nokta kadarcık lekeler... Her yere çamaşır suyu ve diş fırçasıyla giresim var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay alemsin başak ama bana da batıyor hem de neler batıyor, meğer temiz sandığım ev çöplükmüş ahaha

      Ya valla bizim okulun sistemi o kadar hoşuma gitti ki rahatladım. Ancak burda diğer arkadaşların okullarında uygulamalar farklı bizim gibi yapan görmedim daha, çoğunlukla liste ver çocuk yapsın, haftada bir iki görüşme şeklinde

      Sil
  4. Kızım lise de devlet okulunda. öğretmenleri online derse başladı ama her dersin bir
    öğretmeni var ve devlet mecburi tutmayınca eğitim vermiyorlar. yalnızca sınıf öğretmeni verdi bir iki gün. o da dün sona erdi meğer online yaptıkları zoom programında dolu sıkıntı çıkmış. maaşlardan para mı ne kesiliyormuş. yapanda dediğim gibi 1 öğretmen geride 10 ders var çocuklar ortada kaldı. odasına girip birşeyler yapıyor ama
    ergen olunca da işine karıştırtmıyor. yani diyeceğim ; bizim
    eğitim Allah kerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zoom ile ben de tanıştım ama onun gibi çok program var. Eğer öğretmenler maaş alacaksa, bir şekilde devam etmeliler derslere. Zoom olmadı deyip kestirip atmak çok kolay :( umarım yakında yoluna girer

      Sil