16 Mart 2020 Pazartesi

Karantina Günleri 1

Dün (pazar) olağanüstü toplanan bakanlar kurulu, nihayet hollandada okulları ve tüm sosyal mekanları 6 nisana kadar kapatma kararını verdi. Bugünden itibaren ailecek evdeyiz. Bloguma da hızlıca yazılmış kısa notlar almak istiyorum, bu yüzden imla kurallarına çok dikkat edemeyebilirim, affola.

En son geçen hafta çarşamba alışveriş yapmıştık ama çoğu bitti. Haftasonunu insanlar tüm marketleri talan edince, bu sabah insanlar fazla gitmeden markete gideyim eksiklerimizi alayım diye düşündük. Evden bir kişi markete gitsin diye kararlaştırmıştık (çocuklar maalesef herşeye dokunuyor). Sabah 8,5 ta marketteydim ama taze ekmek dışında yine tüm raflar bomboştu, ne bir sebze ne bir meyve ne et. Dayanıklı tüketim ise tamamen boş. Epey bir panikledim. Ekmek dışında neredeyse ihtiyacımız olan hiç bir şeyi almadan, ama olur da lazım olursa diye biraz konserve ve son kalmış üç paket minik kutudaki uht sütleri falan alarak döndüm. Herhalde henüz mallar markete gelmemişti o saatte diyoruz çünkü eşim öğle molasında tekrar gittiğinde raflar yeniden dolmuş çok şükür. Temel ihtiyaçlarımızı tamamladık. Tabi ekstra olarak tüm paketleri sirkeli sularla sildim, meyve sebzeleri yıkadım.

Dün akşam tatil olacağını öğrendiğimizde salonda bir miktar düzenlemeye girişmiştim. Arkadaşlarımla bu süreçte sıkça yazışıyoruz. Mümkünse evdeki eşyaların yerini değiştirmenin (çocuklar evde iken değişiklik iyi gelir), onlara oyun ve çalışma alanlarının ayarlanmasının (bir ev okulu programına geçiş yapacağız), fazlalıklar varsa kaldırıp ferahlık ve ekstra yer kazanmanın iyi olacağına karar verdik. Salonumda pek değişiklik yapamadım ama cam önündeki tekli koltuğu kaldırıp çocuk masasını koydum, masa bilgisayarımı salona indirdim (buna iyi bir yer ayarlamalıyım), ortalıktaki fazla kalem kağıt vs kaldırıp sadece ihtiyacı olanları bıraktım, çalışma kitaplarını masanın yanına koydum vs. Bu gün de salonu komple çamaşır suları ile silip bitirdim. Salonumuz ev okulu düzenine hazır şimdilik, ilerde ihtiyaçlara göre yine değişecektir eminim.

Bu gün maalesef, market ve salon temizliğinden çocukların programlarını aktif olarak başlatamadım ama en azından kafamda nasıl yapacağımız konusundaki belirsizlik gitti. Kızımın öğretmeni ayrıntılı bir mail ile neler yapması gerektiğini anlattı. Böyle haftalık programlar verecek, biz de takip edeceğiz. Okul dışında ekstra yaptıklarımız için önceden bir programımız vardı zaten. Onlara yinedevam ederiz.

İlk günlerde, coronalı yaşama geçiş açısından biraz daha üzerinde kafa yorulacak meseleler oluyor. Misal dışardan içeri girerken (eğer insanlı yere gittiysek) montlar ayakkabılar ne olacak konusu. Dışarda çıkarıp başka bir yerde tutmakta fayda var, bir ig arkadaşım dezenfektan sıkıyormuş, ben daha nasıl yapsam çözemedim. Sadece ayakkabıları dışarı koydum, ayakkabı dolabındaki tüm fazla ayakkabıları kaldırdım, kolaylık olsun diye hepimize sadece birer mont bırakmaya karar verdim. Dönüşümlü olarak yıkar giyeriz. Ha bir de markete götürdüğümüz torbaları yıkayacaktım ama eşim arabanın bagajına koyalım dedi, oraya hapsettik 😪 Şimdilik aklıma gelenler bunlar ama sanki tüm alışkanlıklarımızı gözden geçirip yeniden baştan düzenleyeceğiz gibi görünüyor.

Evi toparlamam akşam üstünü buldu arada tabi yemektir oyundur derken. Kızımın keman dersi cardı onu online whatsapp üzerinden yaptı, sonra onlara biraz spor amaçlı yoga ve dans videoları açtım ki enerjilerini atsınlar. Bir de babalarıyla öğlen bisiklet sürdüler, yorulmuşlardır umarım. Uyku saatlerini çok değiştirmemeye gayret edeceğiz ki biz de azıcık dinlenelim.

Bu gün kendime pek vakit ayıramadım ama kendim için yapmak istediklerim de var umarım yarından sonra başlayabilirim. Sadece kafamı dağıtmak için biraz kitap okudum ve şimdi blog yazıyorum (telefondan). Birazdan akşam yemeğini yiyip çocukları uyutacağız. Yarın biraz daha organize olabiliriz umarım.










6 yorum:

  1. Türkiye'de karantina olacak mı bilinmez ama böyle bir durumda market rafları talan edilir. Ama ekonomik açıdan karantina ne olacak bilinmez. Kamu sektörü her türlü parasını alacak ama özel sektör ne yapacak? Açıkçası zor günler bekliyor sanırım hepimizi.
    Sirkeli suyla market alışverişlerini temizlemek iyi fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burda da zor durumda olan insanlar var. kontraktsiz calisan kisilerin cogu isten atildi, buna isyan ediyorlar. bakalim neler olacak.

      Sil
  2. Merhaba Gece, online alışveriş burada hala iyi gidiyor. Bir öneri.. Biz de 4'ümüzden 3'ümüz hastayız şu an, bir de bu eklendi heybemize, yeterince ağırlık yokmuş gibi... Ama geçecek elbet. Bazı geceler endişeleniyorum gelecek için, bazen de diyorum her şey olacağına varır.. Önümüzdeki 5-6 hafta bu sisteme alışacağız sanırım. Hiç aklımıza gelmezdi değil mi. Şimdi "ay bu öğleden sonra 2 saat ne yapacağım, planım yok" dediğim günlere totomla gülmek istiyorum :D :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gordum ceren fb paylasimini, sanirim sizin yasadiklarinizi biz de yasayacagiz zamanla. turkiye de bizden sonra geliyor, bu yuzden her paylasim belki birilerine isik tutacak diye inatla yaziyorum.

      senaryo her ne kadar ic acici gozukmese de insanoglu bu degisime de ayak uyduracak. hersey olur yoluna girer yeter ki saglikli olalim. her gun aklimdasin ve durmadan dua ediyorum.

      Sil
  3. Neler göreceğiz kimbilir ama ne olursa olsun insan katlanmaya
    mecbur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan en iyi adaptasyon yeteneğine sahip her koşula çabucak uyum sağlıyor

      Sil