28 Haziran 2016 Salı

# Doğa günlüğüm

Doğa Günlüğüm #1

Daha önce yeni instagram hesabım dogagunlugum den bahsetmiştim. Blogun altına da bir gadget ekledim ama çalışmıyor. Yaptığım onca araştırmanın bir kaydı da burada dursun ve instagramdan ulaşamayanlar burdan okusun istedim.

Görünce hayranlıkla seyrettiğim bir kır çiçeği BLUEBELL. 🌱🌱Adı da çok güzel gerçekten. Türkçesi çan çiçeği olarak geçiyor ama çan çiçeği diye arayınca, her renkte çan şeklindeki çiçekler çıkıyor. Gerçi bluebell'lerin de çok çeşidi varmış. Fotoğrafa koyduğum gibi ucu daha kapalı veya daha açık olanları var. Bölge adına göre adlandırılmış "x çan çiçeği" veya "yabani çan çiçeği" var. En iyisi biz  sadece bluebell (mavi çan çiçeği) diyelim 😅 #bluebell #çançiçeği #maviçançiçeği #doğagünlüğüm #doğa #çiçek #flower #wildflowers #kırçiçeği

****

Kiraz ağacı/ cherry blossom/ sakura. Farklı şekillerde çiçekleri olan kiraz ağaçlarını görünce, acaba hepsi gerçekten kiraz ağacı mı diye düşünüyordum. Meğer yüzlerce çeşidi varmış kiraz ağacının. Çiçeklerinin şekli ve rengine göre, yapraklarına göre ve ağacın gövdesinin yapısına göre değişkenlikler içeriyormuş. Tabi hepsi meyve vermiyor. Kiraz ağacı çiçeği yavaş açıp hızlı döküldüğü, solmadan dalından ayrıldığı için Japonya'da yaşam ile ölümü temsil edermiş. #sakura #cherryblossoms #doğagünlüğüm #ağaççiçekleri #kirazağacı #treeflowers

******

İşte harika kokusunu çeşitli kozmetik ürünlerinde kokladığımız manolya ağacı. Manolya çiçeği bir ağaçta açan çiçeklerin en büyüğüymüş. Beyaz uçuk pembe uçuk mor gibi renklerde olur ve kadifemsi kalın yaprakları vardır. #manolya #magnolia #flowers #treeflowers #ağaççiçekleri #doğagünlüğüm #doğa

******

Karahindibayı bilmeyen yoktur herhalde. Papatyagiller familyasından bir kır çiçeği. Önce sarı çiöek açar sonra bu sarı çiçekler rüzgarda kolayca dağılan tohuma dönüşür (pamuk gibi görünen hali). Yaygın bilinen bir diğer adı #radika , ingilizce adı #dandelion 🌱🌱 Wikipediaya göre:

Besleyici değeri oldukça yüksek olan Karahindiba, % 5'e varan yüksek bir oranda potasyum içermesinden dolayı, en iyi doğal potasyum kaynaklarından biridir. A vitamini, C vitamini ve nikotinik asit ile kalsiyum ve türlü mineraller yönünden de zengindir. Ayrıca, torexacin, retinol, levulin, inulin gibi bileşikler içerir. Bu nedenle yaprakları salatalara katılıp yenir. Kökü de, yaşken doğranıp salatalara katılır. 
#wildflowers #kırçiçeği #karahindiba #sarıçiçekler #pufçiçeği

********


Mavi-mor tonlarında minik çiçekleri olan bu çiçeği tanıdınız mı? Adı UNUTMA BENİ çiçeğiymiş. Gerçekten unutulmayacak kadar güzel. İngilizce adı forget me not #unutmabeniçiçeği #forgetmenot #kırçiçekleri #maviçiçek #wildflowers

******

Her yerde yaygın olarak görülen bu beyaz çiçeklerin ne olduğunu öğrendim ve çok şaşırdım. Meğer yabani havuç çiçeğiymiş. Yabani havuç beyaz renkteki havuçlarmış ve yenebiliyormuş da. Şimdi ilk işim köklerine bakmak olacak 😀

Wiki bilgisine göre birkaç farklı adı varmış 
Familya: daucus carota
Diğer adları: wild carrot, bird's nest, Queen Anne's lace 💕 #wildcarrot #queenanneslace #wildflowers #wildflowers #kırçiçeği #doğagünlüğüm #çiçek #beyazçiçek

****
Devam edecek....




2 yorum:

  1. Karahindiba diye bir bitki ismi duymuştum ama onun bu püf püf bitkisi olduğunu öğrenince çok şaşırmıştım (çok değil 2-3 sene önce bu iki bilgiyi birleştirebildim) karahindiba nedense bana yer elması, pancar falan gibi yöresel bir yenilebilir kök sebze çağrıştırıyordu, meğersem çocukluğumdan beri her yerde gördüğüm koparıp oynadığım bu çiçeğin adıymış!

    Aynı olayı bir de Robert downey jr. da yaşadım. Adamın tipini biliyorum. İsim olarak da Robert downey jr. diye bir aktör ismi biliyorum. İkisini birleştirdiğim gün haaa bu Adam buymuş diye pırıl pırıl aydınlanmıştım.

    Konuyu dağıtmak istemezdim çünkü çiçekler çok güzel. Ancak dağıttım :)

    Manolya gerçekten efsane güzellikte bir olay hem bizim bahçede bir adet hem de neighborhood da bolcana var. Kendisiyle ciddi düşünüyorum. Yılda 2 kez açıyor, ve açtığı gibi 1 hafta içinde bütün çiçeklerini döküyor. Bahçedeki Manolya ağacı ben buraya taşındığımda benim boyum kadar falandı, şimdi 3 metreyi geçti! O anlamda da benim için çok özel. Gözünün önünde büyüyen, yetişen, değişen, yaşayan herşey çok güzel!

    YanıtlaSil
  2. Benim için çok faydalı oldu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil