14 Eylül 2011 Çarşamba

Yeniden Szeged


Gecen Pazar sabahi erkenden trene binip once Budapeste'ye sonra Szeged'e geldim. Yolda yemek icin kendime atistirmalik kraker almistim. Yukarida gorulen atistirmaliklar mini ekmek dilimlerinin firinda kizartilmasindan baska bisey degil. Ancak cesitli tatlarda hazirlamislar, elimdeki peynirli ispanakli idi, cok lezizdi.


Budapeste'ye indigimde saat 9.30 civariydi. (Kosice-Budapeste arasi trenle 3.5 saat suruyor). Bir sonraki Szeged treni icin beklemem de gerekiyor ve tabi kahvalti etmem. Budapeste'de iki tane tren istasyonu mevcut, birincisi uluslararasi trenler icin (Keleti) digeri ic hatlar icin (Nyugati). Szeged treni icin once Keleti'den metro ile Nyugati'ye gittim. Nyugati de metro istasyonundan cikinca devasa bir altgecitte buluyorsunuz kendinizi ve cesitli yonlere cikislari var.  Szent Istvan Caddesi cikisini bulup, 400 mt yuruyunce solda Saray diye bilinen bir Turk lokantasi var ismi Szeraj (aslinda okunusu seray ama hep int de saray diye geciyor neyse). Bence hem Szeged'de hem Budapeste'de yiyecek fiyatlari cok makul. 1000 forint yaklasik 8.5 tl.  Bu kahvaltiya 845 forint odedim. Ayni yerde tavuk doner 650 forint, et doner 750 forintti.


Kahvaltidan sonra trene binip Szeged'e geldim. Bu yolculuk da yaklasik 2.5 saat suruyor. Budapeste de Szeged de Kosice'ye gore cok sicakti, Szeged daha guneyde oldugundan daha da sicak. Geldigimde valizle otele kadar biraz yurumem gerekti, sicakta baya zor olmustu. Insanlar Tizsa nehrinde yuzuyorlardi, cok ilginc ama resimde gorulen yer tamamen kum, yalniz biraz dik :]


Daha onceki gelislerimde hem kis olmasi sebebiyle hem de konakladigim yerlerden memnun kalmadigim icin pek sevmemistim bu sehri. Bu sefer gozume cok daha guzel geldi. Tabi konakladigim otel de bir harika. Genelde burada turistik oteller var ama benim icin pahali. Daha once bir kere universitenin akademik konuk evinde iki kere de ozel bir ogrenci yurdu gibi yerde kalmistim. Her ikisinde de odalar tek kisilik ve banyoluydu ama cok memnun kalmadim. Akademik olan fiyati simdiki kaldigim yerden bile pahali olmasina ragmen, cok eski bir binaydi ve pek de bakimli odalar yoktu.  Mesela perdeyi cekerken kornis dusmustu, mobilyalar cok eskiydi falan.

Digeri ise tam bir felaketti. Hani eskiden kutuphaneli cekyatlar vardi hatirlarsiniz, onun sandikli yatagi vardir, oyle bir yatak, belki 20-30 yillik carsaflar. Annem o carsaflari gorse coktan yer bezi yapardi. Hani yikaya yikaya incelir tul gibi olur ya nevresimler bir de reklamlardaki gibi cart diye yirtilit, iste oyle yirtik ve deliklerle doluydu. Aman allahim.

Bu sefer sansima internetten bir yer buldum. Daha once universiteye uzaktir diye nehrin diger yakasina bakmamistim. Ne uzagi yurumeyle 15 dakkaymis (zaten sehir cok ufak bastan sona bir saatte gezilir yuruyerek). Neyse otel akademik konukevinden ucuz ama super luks, onun bir odasi kadar banyo, cift kisilik yayli yatak, bembeyaz yeni nevresimler.  Bayildim. Iste geldigimden beri hergun yukaridaki kopruden yuruyorum, manzarasi harika yurumesi keyifli, tek sorun biraz daha serin olsa keske hava.


Burda herkes bisiklet suruyor. Bisiklet ulasim icin tercih ediliyor, spor icin degil. Slovakya'da oyle degildi. Orda da bisiklet kullanan coktur ama spor amacli yapilir (zaten cok sportif bir millet oldugunu soylemistim daha once sık sık). Orda kimse kasksiz cikmaz, ozel bisiklet kiyafetleri giyerler. Burda kimsede kask yok. Yaslilar sismanlar zayiflar, gencler, kizlar, mini etekli dekolteli herkes bisiklet suruyor. Bisiklet yollari da guzel duzenlenmis ama gecen sabah neredeyse bir bisiklet beni eziyordu.

Genelde aliskin degilim ama dikkatle yuruyorum, yaya yolundan gitmeliyim bisiklet yoluna gecmeyeyim diye. Bir kosede yaya yolunu sag taraftan sola almislar, tam ben ordan gecerken (tabi bisiklet yolu ortada kalmis gibi oldu) bir bisiklet geliyormus, meger arkama bakmam gerekirmis. Bu sabah ayni yolu onumden yuruyenlere baktim onlar otomatikman kontrol ediyorlar.


Szeged'de ogle yemeginde ya Wok'nGo cin yemegi aliyorum yada Cafe Diemme diye bir restoranda yiyorum. Ikisi de nefis ve ucuz. Ozellikle Szeged'de tum porsiyonlar o kadar buyuk ki bizdekilerinin neredeyse iki kati. Yukaridaki yemegi kutuya koyuyorlar ama kutuyu agzina kadar doldurup bir de bastirarak dolduruyorlar ve bombeli sekilde kapatiyorlar. Yukardaki tavuk yemegi 690 forint. Ben tek seferde bitiremiyorum.

Asagidaki de diger restorandan bugun yedigim yemek. Burasi ozellikle porsiyonlari abartiyor. Gerci bu seferki cok gozukmuyor ama gecen gun tavuklu salata aldim ve paket yaptirdim. Buyuk boy cartdor kaplari olur ya onun tika basa doldugunu dusunun, oyle bir kap verdiler. Bu restorana her kesimden insan geliyor. Dikkat ettim kendileri kap getiriyorlar (cunku kaplar icin ayrica para aliniyo) yarisini yiyip yarisini aksama sakliyorlar herhalde. Cok ucuz oldugu icin de sanirim evde yemek yapmiyorlar muhtemelen. Ben de burda yasasam oyle yapardim ;)


Yukardaki tepsideklere de 1000 forint verdim. Bu restoranda her gun degisik yemek cikiyor ve cok basarili. Oyle leziz yemekler ki. Ustte soldaki brokoli (hep tavuk yemekten bikmis sebze yiyeyim demistim ama bu da tavuklu cikti) inanilaz lezzetliyid. Alta ince bir tavuk ustte brokoli en ustte de besamel sos gibi bisey ama bayagi hos bir peynir tadi aldim nefisti. Yalniz salatalar pek basarili degil, hic kivircik kullanmiyorlar (yok) ve lahanayi dolduruyorlar.


Bugun de 5 gun surecek bir festival basladi Dom Ter meydaninda, biraz kalip seyrettim. Bir sonraki postta daha fazla resimler esliginde anlatirim.

6 yorum:

  1. cok keyifli bir yazıydı :) şu brokolili tavuğu evde denicem sanırım çok ilgimi çekti. biz istanbulda gidiyoruz berbat berbat yemeklere en az 20tl veriyoruz ya :((( orada olup gezmek istedim.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel gezmişsiniz imrendim doğrusu:)

    YanıtlaSil
  3. Kopru cok guzel gorunuyor hakikaten :) birde o kumdan sahile cok sasirdim, ne kadar dik o oyle, iyi suya karismiyor kumlar

    YanıtlaSil
  4. seninle birlikte gezmiş kadar oldum GeCe :) Yemekler konusundada yiyebildiğine sevindim.. yureğine sağlık.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. çok aydınlatıcı bilgilerdi teşekkür ederim.
    szegedde uygun fiyata nereden bisiklet alınacağını biliyor musun?
    diğer sorum da acaba trenler ve güzergahları hakkında biraz daha bilgi verebilir misin? örneğin başlangıç olarak szeged'ten budapeşteye gitmek için v.s.
    çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bisiklet nerden alınır bilmiyorum ama mutlaka ikinci el satışlar için bir web sitesi vardır. Sahibinden satışların olduğu. Oradan alabilirsin.
      Szeged den budapesteye gitmek için tek tren var zaten. Szeged küçük oldugu için bir tren istasyonu var ve her yere ordan gidiyor. Budapeste 2,5 saat sürüyor

      Sil