2 Ağustos 2011 Salı

Patates Püresini Bir de Böyle Deneyin :)


Eğer siz de benim gibi sütlü tatlıların içine (puding, muhallebi) , çok az da olsa su katıldığında farkediyorsanız ve bunu beğenmiyorsanız patates püresini böyle yapmanızı öneririm. Ne alaka diyeceksiniz bakın anlatayım.

Patates püresi yapmak için (kabuklu yada kabuksuz) patatesleri haşladığımızda aynı pudingdeki gibi su tadı alıyorum ben. Aynı şey patates salatası için de geçerli. Bu su tadı hoşuma gitmiyor, çünkü patatesin güzelim tadını bozuyor.

Ben de patatesi kendi suyu  ile haşlıyorum. Kabuklarını soyup ufak dilimliyorum, ardından yapışmayan bir tencereye az sıvıyağ ekleyerek KAPAĞI KAPALI şekilde pişmeye bırakıyorum. Buhar çıkışı olmasın mümkünse, kapağım delikli ise oraya bir ambalaj kağıdı parçası falan tıkıştırıyorum.

Tabi arada tencereyi hop hop sallamak yada karıştırmak lazım. Unutursanız benim gibi (bknz resim) yakabilirsiniz. Ama bu tadı bile güzel.

Bir süre sonra patatesler yumuşayacak, bence patatesin haşlanma süresinden daha kısa bu süre. Karıştırırken parçalanmaya başlayacaklar. O zaman oldu demektir, rondoya alıp püre haline getirebilirsiniz.

Rondoya kattığımda içindeki su oranı haşlamaya göre nispeten az olduğu için sulandıracak birşey lazım, sert bir bulamaç oluyor yoksa. Ben bu aşamada sütü katıyorum. Margarin tereyağ falan da eklenebilir ama ben pek kullanmam, zaten tavaya yağ koymuştum ve sütte de yağ var.

Sonra afiyetle yiyoruz, tadı öyle nefis oluyor ki tek başına bir yemek bile olabilir.

9 yorum:

  1. Çok mantıklı ve güzel bir yol bulmuşsun.bende hiç sevmem su tadını,deneyeceğim,canım istedi tok karnına inan...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Gece, su tadını aldığımdan değil ama ben tam tersi işlem yapıyorum eğer acelem varsa ve özellikle balığın yanına. Yani önce hafif yağ ile kızartıp ardından 1 bardak su ekleyip kapağını kapatıyorum sonra püre yapıyorum. eğer püre yapmadan tüketeceksek 2 diş dili sarımsak ile bir kaç dal biberiye ekliyorum ki çok leziz oluyor. Benimde canım istedi senin tarifini deneyeceğim bu defa:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Gece, Duduklunun buhardap isirme kabi varsa, onunla da susuz haslayabilirsin.

    YanıtlaSil
  4. düdüklüde çok az su ile buharda haşlamayı denediniz mi?
    Harika oluyor.
    Ayşe

    YanıtlaSil
  5. patates püresini pek tüketmem yavan gelir bana belkide dediğin gibi farkedemediğim su tadından,en kısa sürede bende deneyeceğim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. buharlıda denemedim istanbulda vardı ama bilmiyordum, slovakya da ise doğru düzgün hiç mutfak gerecim yok, birkaç tencere, tek bir tava, 4 tabak :)

    YanıtlaSil
  7. Püreyi çoook severim, senin yaptığın gibi deneyeceğim bir dahaki sefere, bir de rondo fikri, niye benim aklıma hiç gelmemişti ki :))

    YanıtlaSil
  8. Of canid cekti. Evde patates de var yarin bi denesem baligin yanina mmhhh!
    Yontem hosuma gitti, muck

    YanıtlaSil