7 Temmuz 2008 Pazartesi

# dersler

Blogger Şablonu Oluşturma Dersleri

Güncelleme: Bu yazıda anlatılan dersler bloggerın kumanda panelinde sunduğu mevcut temalar üzerinden değiştirme yaparak düzenlemeyi esas alıyor. Ancak blogger sıkça yenilikler sunduğu için, güncellenen temalar üzerinden yazılarımdaki değişiklikleri uygularken birebir aynı kodları bulamayabilirsiniz. Ancak temelde komutlar ve etkilediği bölümler aynıdır. Diğer yandan blogger yeni temalarını kişinin çok rahat düzenleyebileceği bir arayüz sunuyor artık. Bu yüzden kodlara hiç bulaşmadan bu arayüz ile çok kolay sevimli ve size özel temalar oluşturabilirsiniz.

Ders 1: Yazı alanını ve headerı genişletme.

Not: Özellikle şablon oluşturma derslerinde ilerleme aşamalarını buradan görebilirsiniz diyerek verdiğim linkler ölmüştür. Sadece resimlerle yetinmek zorunda kalacaksınız malesef.

38 yorum:

  1. Sevgili Wmina'da yaptığım yorumu burayada aktarayım :)
    Tekrar teşekkürler..

    TheTurk said... 24/8/09 13:12
    Sevgili GeCe ile burada karşılaşmakta, sizin tanıştığınızı görmekte çok hoş oldu..
    Kendisi en bi cahil bana bile blog şablonu yaptırtabilmiş nadide bir kişiliktir. Blogumun şablon annesidir :) Onun şablon dersleri sayesinde nacizane blog edindim.. Kendisine buradan onyüzbinmilyon teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Size çok ama çok teşekkür ederim!! Tam vazgeçmek üzereyken ve blog şablon değiştirmeyi başaranların 4 eli 4 bacağı var sanırken :)karşıma siz çıktınız ve iyiki de çıktınız. Müthiş bir anlatım herkese lazımsınız:) Sevgiler.
    Bu arada eserinizi görmek isterseniz www.moncuk.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Blog açmaya karar veriğimde ilk önce şablon araştırmaya başladım ama hiçbirini benimseyemedim beni yansıtmıyolardı...
    Kemdim yapmalıyım dedim ve internet havuzunda boğulmak üzereyken sizinle karşılaştım...
    Teşekkür ederim umarım tasarımımı gördüğünüzde size emeklerinizin boşuna cıkmadığını düşündürtebilirim..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. sevgili gece sana ne kadar teşekkür etsem az. sabırla bana cevap yazdığın için minnettarım. sayende 3 sütunlu şablona kavuştum, şuan boyutlarında sıkıntı var ama onuda halledicem.
    tekrar teşekkürler.
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Gece, çok faydalı bilgiler paylaşmışsın.Türk bloglarında bloglarla ilgili bilgi paylaşan pek kimse görmedim açıkçası.Sayende ben de bilmediğim birkaç şeyi öğrendim.Bu yararlı bilgiler ve bunları paylaşmak amacıyla harcadığın emeklerin için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar...
    Bende izleyicilerinizden biriyim.Blog dünyasına da yeni katıldım,ama bir yerlerde yalnış yapıyorum sanıyorum kimse bloğuma giremiyor neden olabilir.

    YanıtlaSil
  7. Yaptıgınız açıklamalar için sagolun.Gerçekten çok işime yaradı yapmak istediklerimin bir kısmını sizin anlaşılır açıklamalarınızla yaptım.Çok teşekkür ederim başka açıklamalarınızı dört gözle bekliyorum.Allah kolaylık versin sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Bu yazıyı taaaa ne zaman hazırlamıştın dn gibi hatırlıyorum.
    Nasıl heyecanlanmıştım ve herşeyi mahvederim diyede korkmuştum.
    Şimdi ise hiiç korkmadan blogumda tüm düznelemeleri kendim yapıyorum paddingmiş, marginmiş (doğrumu kelimeler bilmiyorum) hepsini kendim hallediyorum çoook sevdirdin bana bu işi sana binlerce kez teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  10. bilgiler için çok tşk ler... hazır blog temama göre rakamları ayarladım,sisin verdikleriniz büyük gelince:) birde şunu öğrenmek istiyorum kullandıım hazır temanın arka plan renginde değişiklik yapabilirmiyim?ilgilenirseniz sevinirim :)

    sevgiler
    http://pandorabazaar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. bu arada temaları ücretli mi yapıyorsunuz acaba?
    ellerinize emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. bilgiler için çok teşekkürler bu fotoğraflardan oluşan flashı nasıl yaptınız?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,

    Sizi daha önce niye bulmadım diye kendime kızıyorum:)
    Bu dersleri en kısa zamanda tek tek dikkatle okumak istiyorum. Harikasınız...
    Görüşmek üzere, sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar merhaba ben bloggerda yeniyim ancak burda ben bişiyi çözemedim yardımcıolursanız.Mesela bir tarif yayınlıyorum çorbalar başlığı altında ancak farklı bir çorba yaptığımda tgekrar bir başlık açılıyor ben istiyorumki çorbalar başlığı zaten açtım o bölümün içine eklemek istiyorum ikinci çorba tarifini ancak mümkün olmuyor umarım anlatabilmişimdir yardımcı olursanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  15. geceeee sesimi duy ltf yanıt gelmemiş kontrol ediyorum sürekli yardımcı olursan bana çok sevinirim üstte paylaştım sorunumu rica ederim ltf...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,gerçekten çok yararlı bir blog,benim bir kaç sorum olucak;satış blogumda bir Kç değişiklil yapmak istiyorum,ürünleerimi başlıklar altında nasıl toplayabirim?

    YanıtlaSil
  17. çok saol senin sayende güzel bir şablonum oldu

    YanıtlaSil
  18. merhaba aslında ben daha yeniyim:)oyle ıste bazen kımseye anlatamadıklarımı yada anlattıgımda karsımdakı sıkılırmı dıye dusunmektense blogumda kendı kendıme bazen esıyorum bazen gurluyorum ıste:)ama ben bu ornegın sızın blogu cok ama cok begendımm:)sız yapmıssınız bunlarda ılgınızı cekebılır ve dıger sembollerrr ben yapamıyorum desemmm:)ve benım yazılarımıda kımse gormuyor desemmmm ve ustunede bu kadar yazmısken yardımızını ıstesem olurmu?

    sevgıyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunlarda ilginizi çekebilir bir kodla ekleniyor bu adresten http://www.linkwithin.com/learn kodu alıp blogunuza eklerseniz sizde de çıkacaktır

      Sil
  19. selam ben bu islere blog acmak icin girdim ama tasarim isi beni sariverdi. daha cok basindayim ama siteniz bana cok yardimci oldu. simdi ben blogspotta blog actim, kendimce ozellestirdim, kategori olusturmayi becerdim :) ama su headerin altinda anasayfa, hakkimda, iletisim vs yazan cizgiyi bi turlu yapamadim. onlardami gadget? anlatmaniz mumkunmu :) tesekkurler...

    YanıtlaSil
  20. @ozzy bahsettiğin menü çubuğu sayfalar gadgeti eklediğinde otomatik olarak çıkıyor yeni temalarda ama bazıları da (içindeki temalardan değil dışardan yüklediğin zaman) gadget değil temanın kendi özelliğinde oluyor

    YanıtlaSil
  21. cok tesekkurler belki cok basit bi sey ama sayenizde basardim...sayfalar gadgetinda"zaten kullanilmis" yazdigi icin onu hic deneyememistim. ama simdi cozdum. sayfalar bolumunden sayfalar yarattim (iletisim vs) diye.sonrada sayfalar bolumundeki "gorunmez" yazisini "ust sekmede goster"e cevirdim.son bi sorum olcak hic kod kullanmadan bi blog tasarlayabildim sanirim (denemekicinblog@blogspot.com) olculer icinde bu mumkunmu? mesela headerim blog sayfamla ayni olcude olsun istiyorum yani tam otursun. kod kullanmadan olculeriyle oynaniyormu?

    YanıtlaSil
  22. @ozzy genişliklerini de yine aynı panelden ayarlayabiliyorsunuz, header genişliği de büyüyor ancak sonradan koydugunuz resim ufak kalacaktır, büyük resim hazırlanması gerekir

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Gece senin sayende kodlama bilmeden kendime bir blog tasarladım:) ama, sayfaya header resmi ekleyince yazıalr yuklenirken yukarda durup sonradan aşağı iniyor sence sorun ne olabilir ? http://www.kokosilemakyajveguzellik.blogspot.com

    YanıtlaSil
  24. teşekkürler, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. selam gece bende blog tasarımı istiyorum ama mümkün mü? hayalladasi@gmail.com acil dönüş yaparsan sevinirim.

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel bir paylaşım. Teşekkürler. Blogunuzu listeme ekledim, sizleri de beklerim..

    YanıtlaSil
  27. Konuyu alıntı yapsam link koysam sıkıntı olur mu blogumda ?

    YanıtlaSil
  28. waaaow işte tam benlik bir konu..bende bloğumda bir iki değişiklik yapmak istiyordum ama bilmediğim için hep kaldı..
    senin bize aktardığın bilgilerle bende bir şeyler yapmaya çalışacağım..
    hoş ben headerımda hareket de istiyorum(gif) onu asıl yapıcam orası muallak :P
    emeklerine ve sabrına sağlık :)

    YanıtlaSil
  29. merhaba biz kıızımız yağmur için bir blog actık fakat isteediğimiz gibi bir şablon bulamadık yardımcı olabilirmisiniz acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ucret karsılıgında ozel tasarım yapıyorum ayrıntılı bılgı için mail atabilirsiniz

      Sil
  30. efsanevifilmizle.blogspot.com17 Mart 2015 16:43

    siteme gelinde nasıl muhteşem yaptığımı görün.. efsanevifilmizle.blogspot.com .. bu site muhteşem.. ge-ce sitesine teşekürleri borç bilirim :)

    YanıtlaSil
  31. lütfen bana yardım edin hiç bi şey beceremiyorum ağlayacağım para kazanmam gerek blog yazarak küçükte olsa gelir elde etmek istiyorum ama daha bi tema yapamadım yardımınıza ihtiyacım var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazmak için özel tasarım şart değil, hali hazırda bulunan temaları da kullanabilirsiniz

      Sil
  32. Şablon tamam da şu yazıları siyah yapsan iyi olur :D yardımcı olabilirim
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
  33. Şablonlar nasıl oluşturuyoruz onu hala anlamadım biraz acıklayın lütfen.
    Burdaki gibi bir şablon oluşturma yapabilirmiyim acaba teşekkürler

    YanıtlaSil